Anàlisi EMG: Exercicis per a Trapezi, Serrat, Deltoides i Més
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 16,17 KB
Anàlisi Electromiogràfica d'Exercicis per al Trapezi i Serrat Anterior
(Richard A. Ekstrom, Robert A. Donatelli, Gary L. Soderberg)
Millors Exercicis per al Trapezi Superior:
- Encongiment unilateral d'espatlla dempeus.
- Abducció d'espatlla en el pla de l'escàpula per sobre de 120º.
- Elevacions de braç per sobre del cap en línia amb les fibres del trapezi inferior.
Millors Exercicis per al Trapezi Mig:
- Elevacions de braç per sobre del cap en línia amb les fibres del trapezi inferior (activa molt el trapezi superior!).
- Extensions horitzontals d'espatlla amb rotació externa.
- Rem unilateral.
Millors Exercicis per al Trapezi Inferior:
- Elevacions de braç per sobre del cap en línia amb les fibres del trapezi inferior (activa molt el trapezi superior!).
- Rotació externa de l'espatlla a 90º d'abducció.
- Extensions horitzontals d'espatlla amb rotació externa.
Millors Exercicis per al Serrat Anterior:
- Exercici diagonal amb flexió d'espatlla, flexió horitzontal i rotació externa.
- Abducció d'espatlla en el pla de l'escàpula per sobre de 120º.
Anàlisi EMG dels Músculs Escapulars durant un Programa de Rehabilitació de l'Espatlla
(J. Bruce Moseley, Jr, Frank W. Jobe, Marilyn Pink, Jacquelin Perry and James Tibone)
Conclusions: El rem és l'exercici que treballa més el trapezi superior, estant en desacord amb l'article anterior que diu que el rem és el 7è exercici que més activa el trapezi superior.
Efectes de la Posició Corporal i la Modalitat de Càrrega en l'Activitat Muscular i la Força en Presses d'Espatlla
(Atle H. Saeterbakken and Marius S. Fimland)
Conclusions de l'Estudi:
- Per al deltoides, realitzar l'exercici dempeus en lloc d'assegut incrementa l'activitat neuromuscular (3 suports vs 2 suports).
- Treballar amb manuelles suposa una activitat neuromuscular major a treballar amb barra.
- La combinació de dues situacions d'inestabilitat (dempeus + manuelles) va demostrar l'activitat neuromuscular més alta per al deltoides.
- La combinació de dues situacions d'inestabilitat (dempeus + manuelles) suposa una reducció d'un 10% en el 1RM comparat amb les altres situacions.
Influència dels Diferents Rangs de Moviment en el Reclutament Selectiu dels Músculs de l'Espatlla en el Press Militar Assegut: Un Estudi Electromiogràfic
(Antonio Paoli, Giuseppe Marcolin, and Nicola Petrone)
Resultats:
- A 70% de 1-RM no es va trobar cap diferència significativa en tota l'activació del deltoides (AD, MD, PD) entre R2(135) i R3(180), mentre que el trapezi superior (UT) era més activat amb R3 que amb R2.
- Trapezi i deltoides van ser els músculs més involucrats.
- L'execució d'un ROM complet aconsegueix la major activitat del deltoides i trapezi.
- Quan el deltoides baixa, el trapezi baixa = No treballar en ROM parcial. Excepte! Càrregues altes + ROM 135º = No reducció del deltoides, però sí del trapezi superior.
- Si l'objectiu és desenvolupar la força, el ROM parcial no és bona idea.
- En un programa de desenvolupament de força amb càrregues altes, l'elecció de ROM parcial podria reduir la implicació del trapezi sense reduir l'activitat del deltoides.
- Deltoides i trapezi superior són sinergistes en l'abducció de l'húmer. ROM parcial disminueix l'activitat EMG.
Efecte de l'Amplitud de l'Agarri en l'Activitat Electromiogràfica durant el Rem Vertical
(Matthew J. McAllister, Brian K. Schilling, Kelley. Hammond, Lawrence W. Weiss, and Tyler M. Farney)
- ↑ agarri ample = deltoides.
- Els canvis més grans en l'activació del deltoides lateral entre agarri 50 i 200% en la fase excèntrica i entre l'agarri al 100% i 200% en la fase concèntrica. Possiblement el deltoides lateral s'activa més per un major grau d'abducció, l'húmer està més allunyat de la línia mitjana del cos en l'agarri a 200%.
- ↑ ample agarri = ↑ activitat trapezi mitjà (MT) (en fase excèntrica).
- No hi ha diferències entre agarris en MT en fase concèntrica. Possiblement hi ha un increment en el moviment escapular en l'agarri ample respecte a l'estret, per això ↑ si ample d'agarri ↑.
- ↑ ample agarri = ↑ activitat trapezi superior (en fase excèntrica).
- No ↑ activitat del trapezi superior en concèntric, sí en excèntric. Diferents estratègies de reclutament en la fase concèntrica i excèntrica.
- Canvis significatius en deltoides posterior (PD) durant l'acció concèntrica però no durant l'excèntrica. Possiblement el ↑ de l'activitat del PD al ↑ l'ample d'agarri estigui relacionada amb una major rotació externa de l'húmer en l'agarri ample.
- Disminució de l'activitat del bíceps (BB) en la fase excèntrica quan ↑ l'ample d'agarri. Possiblement pel fet que hi ha menys flexió de colze en l'agarri ample que en l'estret.
Conclusió:
En el rem vertical amb barra, si volem maximitzar el treball de trapezi i deltoides, millor treballar amb agarri ample.
Impacte de la Selecció d'Exercicis en l'Activació Muscular dels Isquiotibials
Isquiotibials (H) → Bíceps Femoral (BF) + Semitendinós + Semimembranós
Isquiotibials Medials (MH) → Semitendinós + Semimembranós
Exercicis de l'Estudi:
(A) Pes mort amb cames rígides bilateral, (B) Hip hinge, (C) Pes mort amb cames rígides unilateral, (D) Lounge, (E) Pont amb genolls flexionats unilateral, (F) Pont amb genolls rectes unilateral, (G) Curl de cames, (H) Extensió de maluc a 45º, (I) Glute-ham raise, (J) Exercici nòrdic d'isquiotibials.
Resultats:
Excèntricament:
- Majors resultats de la EMG tant en BF com en MH → Extensió de maluc de 45º (H).
- Menors → Exercici nòrdic d'isquiotibials (J) i ponts amb genolls flexionats (E).
Concèntricament:
- Majors valors de l'EMG tant del BF com del MH → Lounge (D) i extensió de maluc de 45º (H).
- Menors → Curl de cames (G) i ponts amb genolls flexionats (E).
- Majors resultats de la fMRI de BF (porció llarga) i Semitendinós en Extensió maluc de 45º (H) que en el Curl Nòrdic (J).
Activitat Electromiogràfica d'Alta Densitat en Diversos Exercicis d'Isquiotibials
Exercicis:
Good morning (GM), Pes mort romanès unilateral (RDL), Cable pendulum (CP), Pont amb genolls flexionats (BB), Extensió de maluc a 45º (45HE), Curl de cames pron (PLC), Curl de cames lliscant (SLC), Extensió de maluc vertical amb politja cònica (UHC), i Pont amb genolls rectes (SB).
Resultats:
- Màxima activació dels 2 músculs en les 2 fases segons la EMG → SB, UHC, PLC i SLC.
- Diferències significatives entre regió proximal vs distal dels músculs:
- ST semitendinós → BB, HE, PLC i SLC.
- BFlh bíceps femoral long head → UHC, PLC, SB i SLC.
Els Exercicis d'Halterofília Milloren el Rendiment Esportiu que Requereix Força-Velocitat amb Càrregues Altes
(Naruhiro Hori, MS; Robert U. Newton; Kazunori Nosaka)
Beneficis de l'Aixecament de Pes:
Els exercicis d'halterofília (snatch → arrancada i el clean and jerk → 2 temps) són especialment bons per millorar la força explosiva amb càrrega alta, ja que, a causa de la força de la gravetat, en cap moment durant l'exercici l'atleta ha de desaccelerar el pes, sinó al contrari, ha d'intentar accelerar-lo al màxim possible i durant el màxim temps possible. Això optimitza la millora de la força explosiva. En altres exercicis sí que cal desaccelerar el pes per evitar possibles lesions.
Altres Tipus d'Exercicis que També Ofereixen Millores:
- Exercicis pliomètrics, com saltar, tot i que milloren la força explosiva amb baixa càrrega, ja que durant els exercicis s'utilitza el propi pes corporal o una càrrega molt petita.
- Salts amb alta càrrega com"jump squat" amb barra o manuelles ofereixen grans millores en la força explosiva amb alta càrrega, però la recepció amb el terra pot ser lesiva. Tot i així hi ha tecnologia que permet realitzar aquests exercicis sense perill de lesió, com la"Smith Machin", que redueix el 75% de la càrrega en la fase excèntrica del salt.
Conclusions:
Els exercicis d'halterofília tenen una gran correlació biomecànica i fisiològica amb el salt vertical, i milloren significativament la seva execució. La tècnica del snatch i del clean and jerk no és fàcil, per això es suggereix començar amb variacions més fàcils, com el hang clean (segona fase del 2 temps) amb un 75 - 80% de la 1RM i fins a 5 repeticions per sèrie.
Patrons d'Activació Electromiogràfica de Superfície i Moviment de l'Articulació del Colze durant una Dominada Prona, Supina o amb Rotació Perfect-Pull Up TM
Prona pull up, supina chin up o amb anelles perfect que eviten haver d'esquivar la barra.
- Pel que fa al pectoral major, es troben diferències entre la pull-up i la chin-up, activant-se més en aquesta última.
- Quant a l'activació del trapezi mig i del bíceps braquial, no es troben diferències en cap de les tres variants.
- Per l'infraespinós, es troben diferències entre chin-up i pull-up, sent la última la millor per treballar-lo.
- A la fase concèntrica, es van trobar diferències entre el trapezi inferior entre el pull-up i el chin-up, activant-se més en el pull-up. Pel que fa al pectoral major i al bíceps braquial, té més activació en el Chin si el compares amb el Pull-Up.
Comparació Electromiogràfica d'una Dominada Tradicional, amb Dispositiu de Suspensió i amb Tovallola
Destaca que el pull-up tradicional activa més el trapezi mig. Això és degut a què en haver d'evitar la barra en el moviment ascendent, cal forçar el tronc cap enrere. Només es van trobar diferències significatives en el Trapezi mig i només va ser entre la Towel pull-up i la pull-up normal.
Efectes de l'Amplitud de l'Agarri en la Força Muscular i l'Activació en la Dominada Dorsal
- El bíceps braquial en general s'activa més en una obertura mitjana que estreta. En fase concèntrica, passa el mateix però, en excèntrica, no es troben diferències amb la mitjana i l'estreta però, sí amb la mitjana i l'ample, sent millor la mitjana. Per tant, si vull treballar bíceps amb la dominada dorsal, obertura mitjana.
- En la fase excèntrica, trobem rellevància en el dorsal ample i l'infraespinós, on és millor una presa ample que petita. No era rellevant però, la tendència deia que mitjana millor que estreta.
- Un test de 6 RM, mostra que es pot pujar més pes en grips estrets que amples. També mostra diferències entre presa mitjana i ample, sent millor la mitjana. Entre estreta i mitjana, no es van veure diferències.
Efectes de l'Exercici de Pullover en els Músculs Pectoral Major i Dorsal Ample avaluats per EMG
Conclusions:
Molta més activació (90%) del Pectoral Major que del Dorsal Ample, i màxima activació del Pectoral Major en la màxima magnitud de braç de palanca en la fase concèntrica (pujada).
Anàlisi Electromiogràfica de 3 Músculs que Envolten l'Articulació de l'Espatlla durant la Realització d'un Exercici de Press de Banca a Diversos Angles
(Arthur A. Trebs, Jason P. Brandenburg, and William A. Pitney)
Activació de la porció clavicular i la porció esternocostal del pectoral major, i les fibres anteriors del deltoides en un exercici de bench press amb una inclinació del banc de 0º, 28º, 44º, 56º amb una càrrega del 70% de la 1RM.
Resultats:
- Porció clavicular (PM) → ↑ inclinació → ↑ activació (sobretot en angles 44º i 56º, no tant 28º, en comparació a 0º). Més activació a 44º que a 56º, per tant punt àlgid de la U invertida és 44º.
- Porció esternocostal (PM) → ↑ inclinació → ↓ activació. Per tant màxima activació a 0º i mínima a 56º.
- Fibres anteriors Deltoides → ↑ inclinació → ↑ activació (similar a la porció clavicular del PM).
Aquests resultats s'expliquen per l'anatomia de les fibres de les diferents porcions musculars analitzades. A 0º es realitza una adducció del braç pura, de la qual la porció esternocostal del PM és totalment protagonista. En canvi la porció clavicular i la part anterior del deltoides, tenen una disposició de fibres que no protagonitzen en l'adducció sinó la flexió/extensió de braç. Per això com més inclinació més s'activen aquestes parts, ja que es produeix un moviment entre adducció i flexió de braç.
Activitat Electromiogràfica del Múscul Pectoral durant el Press de Banca Inclinat i Declinat
Una EMG per comprovar la relació entre l'activació de dues porcions del pectoral major (porció superior o clavicular i porció inferior o esternal) i l'angle d'inclinació o declinació del banc (30º i -15º) en l'exercici de bench press tant en la fase excèntrica com en la fase concèntrica.
Resultats:
- Porció superior del PM: no es van veure diferències d'activació entre banc inclinat i declinat.
- Porció inferior del PM: major activació en banc declinat respecte banc inclinat.
Efectes de les Variacions de l'Exercici de Press de Banca en l'Activitat EMG de Cinc Músculs de l'Espatlla
Variacions de l'activació muscular via EMG de 5 músculs de l'espatlla (porció esternocostal del PM, porció clavicular del PM, Deltoides anterior, porció llarga del Tríceps Braquial i Dorsal Ample) amb 4 inclinacions diferents del banc (0º → horitzontal, 40º → inclinat, -18º → declinat, vertical → banc 0º i subjecte assegut fent press militar), amb amplituds diferents de la presa (ampla i estreta) de l'exercici bench press.
Resultats:
Porció esternocostal del PM:
- Màxima activació en banc horitzontal i presa ampla.
- Mínima activació en posició vertical (press militar) independentment de la presa.
- En general la presa no ha suposat canvis significants en l'activació, excepte en el banc inclinat, on la presa ampla ha suposat més activació que l'estreta.
Porció clavicular del PM:
- Màxima activació, 1r amb el banc inclinat, i 2n amb banc horitzontal.
- Mínima activació en posició vertical (press militar).
- En general major activació amb presa estreta que amb presa ampla.
Deltoides anterior:
- Tant amb presa ampla com amb presa estreta: ↑ inclinació → ↑ activació.
- Amb banc declinat i horitzontal major activació amb presa estreta que ampla.
- Amb banc inclinat i vertical major activació amb presa ampla que ampla que estreta.
Porció llarga del tríceps braquial:
- Màxima activació, 1r amb banc horitzontal, i 2n amb banc declinat.
- Mínima activació, 1r amb banc inclinat, i 2n amb posició vertical.
- En general més activació amb presa estreta.
Dorsal Ample:
- En general molt poca activació d'aquest múscul.
- Màxima activació amb banc declinat, 1r presa ampla i 2n presa estreta.
- Mínima activació, 1r amb banc inclinat i després horitzontal i vertical.