Anàlisi del producte i situació econòmica d'Idilia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,88 KB

Unitat 7: EL PRODUCTE

Nucli: propietats físiques, químiques, tècniques que el fan apte per a determinades funcions i usos.

Qualitat: valoració elements que componen nucli segons uns estàndards que ha de tenir la qualitat i permeten ser competitius amb la competència

Envàs: element protecció que envolta el producte i te amb el disseny d'un gran valor en la imatge

Disseny: forma i mida que permeten la identificació del producte o empresa

Marca: facilitan identificació producte i permeten el seu record associat, principals actiius de l’empresa

Servei: valors afegits al producte que ens permeten marcar les diferències i que es diferencia de la competència i que es valora en el mercat

Posicionament: imatge producte, opinió global que es crea a la ment del consumidor segons la info rebuda.

Imatge d’empresa: opinió global del mercat que intervé positivament o negativament en els criteris del consumidor cap els productes. Com més bona imatge millor

Atributs del producte:

  • Producte central: benefici o necessitat que aconsegueix cobrir aquest producte, satisfà la funció bàsica del producte.

  • Producte actual: suma del central i dels atributs que fan diferent de la resta de productes i que cobreixen la mateixa necessitat.

  • Producte augmentat: inclou atributs com la garantia, el servei postvenda, el finançament que augmenten el valor del producte del client.

Classificació del producte: IDILIA

La nocilla és un bé no durador ja que s’utilitza varies vegades pero no e un periode llarg de temps. També es classifica com a producte de consum, és a dir no s’utilitza per procés productiu sino que qui el compra es el consumidor final. Producte de compra reflexionada ja que no es pot considerar un aliment, ni necessitat bàsica ni tampoc és cap producte insustituible. Es un producte substitutiu independent, no complement cap altre producte per tant no és complementari, seria com a producte substitutiu a la nocilla que s’utilitza normalment o sino es compra per substituir com a producte independent.

Cartera

Idilia es multiproducte per q hi ha diverses causes que l’emenyen a tenir moltes línies de productes diferents (product-mixt) són les següents (longitud): nocilla, paldin, colacao i okey

La profunditat es el nombre de variacions que són 4 línies: colacao te 8 productes, okey 3, nocilla 14 i paladin 3

La consistència: les línies de l’empresa tenen una relació consistent ja que totes són basades en productes d’alimentació, més concretament esmorzar o berenar

La vulnerabilitat: colacao i nocilla eran vulnerables perquè únicament depenien del suport dels seus productes això va canviar al 2015 quan es van unir a idilia food (allà va deixar de ser vulnerable)

Marca, envasos i etiquetes:

El nom de l’empresa: idilia, és una marca de fabricant és a dir són propietaris dels producte, les marques d’aquesta empresa com per exemple el colacao no fan de distribuïdor, no tenen marca vertical, que hi ha accés a totes les botigues, per altre part colacao nsi que te marca col·lectiva i es pot veure registrada en bars i restaurants.

Estratègies: les marques de l’empresa utilitzen marques múltiples és a dir en mercats segmentats en ocasions li és convenient utilitzar diverses marques que responguin a les necessitats i possibilitats econòmiques dels consumidors a qui es dirigeixen. No és marca única perquè tenen diverses marques i no es dirigeixen al client com idilia. Estrategia segones marques si es ja que es basa en captar clients que d’una altre manera adquiriran els productes de l’empresa mitjançant marques diferents amb preus diferents (colacao va treure un producte anomenat colacao shake amb un preu més elevat i l’altre marca són els batuts okey que tenen preu inferior al colacao). Estratègia de marca compartida si te ja que es la unió de dues empreses complementàries per defendre el mercat a altres competidors (nocilla amb donut)

Cicle de vida:

Introducció: Nocilla boca abajo

creixement: Nocilla cookies

maduresa: colacao original

declive: batidos okey

Hi ha alguns productes que hagin tingut perfils especials dels cicles de vida

de producte? Si és així, explica’ls.

Bluff con capacidad residual:

Colacao Shake, este producto tuvo una fase introductoria muy buena, aunque al poco tiempo decayó y ahora mantiene una actividad residual que alarga la vida del producto a lo largo del tiempo.

PRODUCTES D'APRENENTATGE LLARG Semblen que fracassaran veient la seva etapa d'introducció lenta, però després s'enlairen i arriba a una alta maduresa. (no hi han)

Producto sin aprendizaje:

Stick original, este producto tuvo una aceptación de manera rápida.

FRACÀS Desapareixen gairebé sense arribar a ser coneguts pel mercat. (batut okey)

Anàlisis BCG

Producte interrogant: galetes colacao, poca quota de mercat no se sap

Producte estrella: palitos nocilla, creixement i dona molts beneficis

Producte vaca: colacao, poc costos i molts ingressos

Producte gos: okey, producte en declivi

BALANCE DE SITUACIÓN: situación económica y financiera de la empresa

PN: patrimonio neto/ beneficio

P: pasivo/ deuda

A: activo/ tesoreria

A= PN+P

217 equipos por el proceso de protección / numero de cuenta

años empresas= ejercicios 12 meses y n o necesariamente empiezan el 1 de enero

PC: pasivo corriente

PNC: pasivo no corriente

ANC: actiu no corrent / inmobiliario intangible, inmobiliario material

AC: actiu corrent/ existències, realizable, dinero

DCP: deuda a largo plazo

DCP: deuda a corto plazo

Entradas relacionadas: