Anàlisi de Campanya Publicitària: Criteris d'Avaluació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,33 KB

Aquest document presenta una anàlisi d'una campanya publicitària de l'any [Any]. S'avaluen la creativitat, el contingut, la tècnica i l'execució de l'anunci.

S'analitzaran els següents aspectes:

Creativitat i Contingut

En aquesta secció s'analitzen els següents aspectes:

Originalitat

Es valora la idea principal de l'anunci i si destaca dins del gènere publicitari.

  • Idea innovadora: destaca dins del gènere.
  • Idea creativa però amb elements comuns de la publicitat.
  • Poc original: segueix fórmules convencionals.
  • Cap originalitat: poc atractiu i molt previsible.

Missatge Clar i Efectiu

S'avalua la claredat i l'impacte del missatge principal.

  • Missatge molt clar, directe i efectiu.
  • Missatge clar però pot ser més directe per a un impacte més gran.
  • Missatge comprensible però no efectiu, amb elements confusos.
  • Missatge confús, no arriba al públic.

Adequació a l'Audiència

S'analitza com l'estil visual, el to i el llenguatge s'ajusten al públic objectiu.

  • S’adapta molt al públic objectiu (llenguatge, to, valors, estil...).
  • S’adapta bé, però alguns aspectes podrien millorar-se.
  • S'adapta a molt poca gent. Falla el to, llenguatge, estil...
  • No s’adapta a l'audiència.

Convenció i Crida a l'Acció

Es valora l'efectivitat de la crida a l'acció i la seva capacitat persuasiva.

  • Excel·lent crida a l'acció: alt impacte persuasiu.
  • Bona crida a l'acció. Podria ser més efectiva o tenir un impacte major.
  • Poc clara: poca capacitat de persuadir.
  • No hi ha cap crida a l'acció: no genera cap efecte en el públic.

Tècnica i Execució

En aquesta secció s'analitzen els aspectes tècnics i d'execució:

Qualitat Tècnica

S'avalua la qualitat de l'àudio, vídeo, edició i il·luminació.

  • Excel·lent qualitat en àudio, vídeo, edició i il·luminació.
  • Bona qualitat tècnica però amb petits errors.
  • Qualitat tècnica acceptable: errors visibles que poden distreure l'espectador.
  • Molt pobre, errors greus que afecten la visualització.

Ús d’Elements Visuals i Sonors

S'analitza com s'utilitzen els elements visuals i sonors per reforçar el missatge.

  • Utilitzats de manera creativa i efectiva.
  • Bé, però podrien ser més coherents.
  • Poc creatius o amb ús limitat.
  • Inadequats o mal escollits: no reforcen el missatge, el distreuen.

Estructura i Guió

S'avalua la claredat de l'estructura i la cohesió del guió.

  • Estructura molt clara i ben definida: guió cohesionat.
  • Estructura bona però amb moments menys cohesionats.
  • Estructura bàsica, parts poc clares. Guió acceptable però millorable.
  • Estructura no clara, guió caòtic: dificulta seguir l’anunci.

Compliment de Temps i Format

S'analitza si l'anunci s'ajusta al temps assignat i als requisits de format.

  • S’ajusta perfectament al temps assignat.
  • Respecta els requisits de temps. Format amb alguna desviació.
  • Problemes amb temps o format: no impedeix l'enteniment.
  • No es respecten ni temps ni format: afecta negativament l’anunci.

Entradas relacionadas: