Anàlisi d'Audiències i Estudis de Mercat: EGM, Panell, i Més
Enviado por Chuletator online y clasificado en Francés
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,28 KB
Anàlisi d'Audiències i Estudis de Mercat
Sondeig: Selecció de mostra representativa, aleatòria, que canvia cada any. Les dades són estimacions (EGM).
Panell: Informació detallada al llarg del temps sobre l'evolució, amb la mateixa mostra (audiometria).
Audiometria i Mesurament d'Audiències
Audiòmetre: Utilitzat per Kantar Media per determinar els tipus de programes preferits i els horaris de consum en funció de l'edat. S'analitzen persones de +4 anys, seleccionades per al visionat lineal i 7 dies posteriors. Variables com convidats (2017) i segones residències (2020) són considerades.
- Avantatges: Precisió, fidelitat, objectivitat.
- Inconvenients: Autoria, errors humans, no inclou llocs públics, no opinions, no atenció, no multipantalla, convidats, trossejat de programes.
Reptes en el mesurament d'audiències: Canvis en els models de mesura (Comscore a GFK). Nous reptes inclouen empreses que volen conèixer el target, pautes de consum, monitoratge, audiència social (Tuitele - KTTV), i mesurar l'impacte del programa a partir de la conversa que genera.
EGM (Estudi General de Mitjans)
Font d'informació sobre el comportament de les audiències dels mitjans, equipaments tecnològics i estils de vida, elaborat per AIMC. Realitza un estudi poblacional amb un disseny mostral anual (3 onades), per a persones de +14 anys. La mostra és de 30.000 persones (23.250 presencial i 6.750 online). En alguns casos, s'afegeixen ampliacions específiques dedicades als mitjans en qüestió.
Permet conèixer millor a la persona per entendre la dieta de mitjans a Espanya (dades sociodemogràfiques, consum de mitjans, equipament tecnològic a la llar, estil de vida). Utilitats de l'estudi:
- Als mitjans: Saber en quins mitjans han d'invertir.
- Als anunciants: Informació sobre el consumidor per ajustar els continguts a les necessitats d'aquests.
Les dades més generals es distribueixen en 3 recursos:
- Marc general de mitjans a Espanya.
- Resums generals de resultats per onades.
- Audiència d'internet a l'EGM.
OJD (Oficina de Justificació de la Difusió)
Mitjans de publicacions periòdiques. Ofereix dades de tirada (quants s'imprimeixen) i de difusió (quants arriben a les persones). L'objectiu és auditar les dades de tirada i difusió per oferir informació d'interès als anunciants.
- L'empresa presenta una declaració: tirada, subscripcions, vendes, serveis, difusió (semestral o anual).
- Es recull la difusió mitjana de l'últim any.
- S'auditen les dades i s'emeten certificats de control.
Altres serveis: PGD (publicacions gratuïtes), OJD interactiva, OJD eventos, OJD exterior.
INFOADEX
Control de la publicitat a l'estat espanyol i estudis autonòmics. Ofereix informació diària en relació a les inversions i insercions publicitàries, amb anàlisis anuals de quant, com, a qui i on s'inverteix en publicitat.
- Anunciant: Com inverteix la meva competència?
- Mitjà: Quins anunciants inverteixen en la meva competència?
- Consultors: Com es comporten els mitjans, tendències d'inversió?
CIS (Centre d'Investigacions Sociològiques)
Estudia la societat espanyola a través d'enquestes.
- ICC: Enquesta per trucada, 3.000 persones de +16 anys, per anticipar comportaments de consum, anàlisi de la dimensió econòmica.
- Baròmetre: Excepte a l'agost, enquesta mensual, 4.000 persones de +18 anys, sobre temes d'opinió pública.
CEO (Centre d'Estudis d'Opinió)
Centre d'estudis d'opinió català. Estudis d'opinió sobre: intenció de vot, partits, líders polítics, estudis post-electorals i de la realitat catalana (econòmica, geogràfica, demogràfica, social...). BOP: 3 onades, percepció de la societat catalana sobre: economia, política, mitjans, comportament electoral i valoració de líders.
INE (Instituto Nacional de Estadística)
Institut Nacional d'Estadística de l'estat espanyol. Ofereix dades sobre la força de treball i diverses categories. EPA: Enquesta de Població Activa, trimestral, 160.000 enquestes personals o telefòniques.
IDESCAT (Institut d'Estadística de Catalunya)
Institut d'Estadística de Catalunya. Ofereix estadístiques econòmiques, demogràfiques i socials de l'àmbit català.
Conceptes Clau
- Penetració: Nombre de persones que s'han exposat al mitjà durant el període analitzat (% del total).
- Audiència Acumulada: Nombre total d'espectadors que veuen un programa +1 minut.
- Share: % que veuen el programa sobre el total d'espectadors que miren la TV.
- Ràting: % d'espectadors del programa sobre el total de l'univers potencial de consum +4 anys.
- Audiència Mitjana: Nombre d'espectadors que de mitjana miren el programa sencer.
- Consum: Nombre d'espectadors que veuen la TV durant un període determinat.