Anàlisi d'Audiències i Estudis de Mercat: EGM, Panell, i Més

Enviado por Chuletator online y clasificado en Francés

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,28 KB

Anàlisi d'Audiències i Estudis de Mercat

Sondeig: Selecció de mostra representativa, aleatòria, que canvia cada any. Les dades són estimacions (EGM).

Panell: Informació detallada al llarg del temps sobre l'evolució, amb la mateixa mostra (audiometria).

Audiometria i Mesurament d'Audiències

Audiòmetre: Utilitzat per Kantar Media per determinar els tipus de programes preferits i els horaris de consum en funció de l'edat. S'analitzen persones de +4 anys, seleccionades per al visionat lineal i 7 dies posteriors. Variables com convidats (2017) i segones residències (2020) són considerades.

  • Avantatges: Precisió, fidelitat, objectivitat.
  • Inconvenients: Autoria, errors humans, no inclou llocs públics, no opinions, no atenció, no multipantalla, convidats, trossejat de programes.

Reptes en el mesurament d'audiències: Canvis en els models de mesura (Comscore a GFK). Nous reptes inclouen empreses que volen conèixer el target, pautes de consum, monitoratge, audiència social (Tuitele - KTTV), i mesurar l'impacte del programa a partir de la conversa que genera.

EGM (Estudi General de Mitjans)

Font d'informació sobre el comportament de les audiències dels mitjans, equipaments tecnològics i estils de vida, elaborat per AIMC. Realitza un estudi poblacional amb un disseny mostral anual (3 onades), per a persones de +14 anys. La mostra és de 30.000 persones (23.250 presencial i 6.750 online). En alguns casos, s'afegeixen ampliacions específiques dedicades als mitjans en qüestió.

Permet conèixer millor a la persona per entendre la dieta de mitjans a Espanya (dades sociodemogràfiques, consum de mitjans, equipament tecnològic a la llar, estil de vida). Utilitats de l'estudi:

  • Als mitjans: Saber en quins mitjans han d'invertir.
  • Als anunciants: Informació sobre el consumidor per ajustar els continguts a les necessitats d'aquests.

Les dades més generals es distribueixen en 3 recursos:

  1. Marc general de mitjans a Espanya.
  2. Resums generals de resultats per onades.
  3. Audiència d'internet a l'EGM.

OJD (Oficina de Justificació de la Difusió)

Mitjans de publicacions periòdiques. Ofereix dades de tirada (quants s'imprimeixen) i de difusió (quants arriben a les persones). L'objectiu és auditar les dades de tirada i difusió per oferir informació d'interès als anunciants.

  1. L'empresa presenta una declaració: tirada, subscripcions, vendes, serveis, difusió (semestral o anual).
  2. Es recull la difusió mitjana de l'últim any.
  3. S'auditen les dades i s'emeten certificats de control.

Altres serveis: PGD (publicacions gratuïtes), OJD interactiva, OJD eventos, OJD exterior.

INFOADEX

Control de la publicitat a l'estat espanyol i estudis autonòmics. Ofereix informació diària en relació a les inversions i insercions publicitàries, amb anàlisis anuals de quant, com, a qui i on s'inverteix en publicitat.

  • Anunciant: Com inverteix la meva competència?
  • Mitjà: Quins anunciants inverteixen en la meva competència?
  • Consultors: Com es comporten els mitjans, tendències d'inversió?

CIS (Centre d'Investigacions Sociològiques)

Estudia la societat espanyola a través d'enquestes.

  1. ICC: Enquesta per trucada, 3.000 persones de +16 anys, per anticipar comportaments de consum, anàlisi de la dimensió econòmica.
  2. Baròmetre: Excepte a l'agost, enquesta mensual, 4.000 persones de +18 anys, sobre temes d'opinió pública.

CEO (Centre d'Estudis d'Opinió)

Centre d'estudis d'opinió català. Estudis d'opinió sobre: intenció de vot, partits, líders polítics, estudis post-electorals i de la realitat catalana (econòmica, geogràfica, demogràfica, social...). BOP: 3 onades, percepció de la societat catalana sobre: economia, política, mitjans, comportament electoral i valoració de líders.

INE (Instituto Nacional de Estadística)

Institut Nacional d'Estadística de l'estat espanyol. Ofereix dades sobre la força de treball i diverses categories. EPA: Enquesta de Població Activa, trimestral, 160.000 enquestes personals o telefòniques.

IDESCAT (Institut d'Estadística de Catalunya)

Institut d'Estadística de Catalunya. Ofereix estadístiques econòmiques, demogràfiques i socials de l'àmbit català.

Conceptes Clau

  • Penetració: Nombre de persones que s'han exposat al mitjà durant el període analitzat (% del total).
  • Audiència Acumulada: Nombre total d'espectadors que veuen un programa +1 minut.
  • Share: % que veuen el programa sobre el total d'espectadors que miren la TV.
  • Ràting: % d'espectadors del programa sobre el total de l'univers potencial de consum +4 anys.
  • Audiència Mitjana: Nombre d'espectadors que de mitjana miren el programa sencer.
  • Consum: Nombre d'espectadors que veuen la TV durant un període determinat.

Entradas relacionadas: