Anàlisi d'Aloma: Amor, Pèrdua i Família a la Barcelona de Postguerra

Enviado por Dani y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,89 KB

Resum d'Aloma

Aloma és una noia jove que viu a Barcelona amb el seu germà, la dona del seu germà i el fill d'aquests dos. El seu germà es diu Joan, la seva dona Anna i el fill Dani. Feia poc Aloma i Joan havien tingut un altre germà, en Daniel, que es va suïcidar. Tots ells vivien en una casa que Aloma i Joan havien heretat antigament del seu pare. El germà d'Anna, Robert, havia de venir d'Amèrica de visita, així que Joan i Aloma el van anar a rebre al port. Quan Aloma el va veure no li va agradar molt, però quan el van anar coneixent més, més li agradava. Dani es va posar malalt i el metge li va aconsellar que anés a la muntanya a respirar aire fresc, però encara havien de preparar el viatge i no se'n van anar. Un dia Aloma i Robert van anar al cinema i a la tornada a casa Robert li va fer un petó als llavis, en aquell moment Aloma es va adonar que Robert també estava enamorat d'ella. Va arribar el dia en què Anna i Dani van haver de marxar a casa d'uns amics a la muntanya. Aloma i Robert estaven molt enamorats però Joan no se n'adonava. El que més li preocupava a Aloma eren les cartes d'Anna dient que Dani no millorava. Quan Dani va tornar estava com abans i als pocs dies va morir. En aquell moment l'economia de la casa era molt dolenta i van haver de deixar la casa per la hipoteca. Aloma va demanar diners a Robert però ell no en tenia. Van canviar de casa i van anar a viure a un pis. Va arribar el dia en què Robert havia de marxar a la seva ciutat, Aloma estava molt trista i va dir-li la veritat a Anna, va dir-li que estava embarassada. L'Anna no s'ho va prendre molt bé perquè sabia que el fill era del seu germà, en Robert. Un dia Aloma va tornar a l'antiga casa i va recordar quan vivien feliços amb en Dani i tots junts. Va sortir de la casa i se'n va anar lluny d'allà.

Personatges Principals

Aloma

Es tracta d'una noia jove, òrfana, que viu amb el seu germà i la seva cunyada. Quan arriba Robert d'Amèrica es deixa dur per la passió de l'enamorament, tot i que és una noia forta, ja que accepta la responsabilitat que comporta un embaràs.

Joan

És el germà d'Aloma, un noi un poc immadur que s'enamora de Coral, tot i estar casat amb Anna. No sap dur l'economia de la casa i els embarguen.

Robert

És el germà d'Anna. Quan arriba d'Amèrica manté una relació amorosa amb Aloma, molt més jove que ell. Tot i això, en anar-se'n, es nega a casar-se amb ella perquè té una nòvia a Amèrica i no torna mai més, deixant-la sola amb la criatura.

Anna

És la dona de Joan. És una dona frustrada, ja que sap que Joan no li fa el cas que li hauria de fer. Tot i això, prefereix callar i aguantar.

Dani

És el fill de Joan i Anna, du el nom del germà mort d'Aloma i Joan. Representa la innocència i mor d'una malaltia.

Coral

És una noia egoista que, amb el seu encant, enamora a Joan.

Entradas relacionadas: