Alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en español con un tamaño de 7,39 KB
Según la LOMCE, ¿qué alumnado comprende la expresión “Alumnos con necesidades específicas de apoyo educativo”?
Alumnado que presenta necesidades educativas especiales: Son aquellos que precisan determinados apoyos y atenciones educativas específicas derivadas de discapacidad o trastornos graves de conducta.
Alumnado con dificultades específicas de aprendizaje
Alumnado con TDH
Alumnado con altas capacidades: Se tomarán medidas de identificación temprana de sus necesidades y se establecerán normas para flexibilizar la duración de cada una de las etapas.
Alumnado con incorporación tardía en el sistema educativo español o condiciones personales o de historia escolar: Son aquellos que se incorporan tarde al sistema educativo español por pertenecer a otro país o cualquier otro motivo. Se desarrollarán programas específicos, con carácter simultáneo, para los que presenten graves carencias lingüísticas para facilitar su integración en el curso correspondiente.
Nombra y explica los principios que se pusieron en marcha tras la aplicación del real decreto de ordenación de la educación especial (1985)
Integración escolar: A integración escolar supón unha orientación ou corrente educativa que propugna a escolarización conxunta, integrada por alumnos normais e deficientes. Avógase pola inserción da educación especial no marco educativo ordinario, prestando sempre a atención axeitada e necesaria a cada alumno segundo as súas diferenzas individuais. Trátase de ofrecer, nun mesmo marco educativo, unha serie de servizos a tódolos alumnos sobre a base das súas necesidades de aprendizaxe.(O neno da clase especial, come, xoga e convive con outros nenos de clases ordinarias, compartindo con eles actividades organizadas fóra da clase). Normalización de servicios: Refire a necesidade de utilizar recursos ordinarios do sistema educativo no maior grao posible, desenvolvéndose o proceso educativo nun ambiente o menos restritivo posible. A utilización de recursos específicos estará en función das necesidades do alumno e serán retirados unha vez superadas as dificultades que os xustifican. A aplicación deste principio condúcenos á integración escolar. Sectorización de la acción educativa: Os apoios e servizos que precise o alumno recibiraos no seu ambiente natural. Elo implica a organización de servizos específicos arredor de sectores xeográficos, de poboación e de necesidades. (refuerzo educativo).Individualización de la enseñanza: A atención educativa centrarase nas características individuais dos alumnos, adaptando o marco curricular e proporcionando os recursos persoais, materiais e de espazo que sexan precisos.
Concepto y partes de las que consta el PAD.
Directrices xerais do P.A.D.: O Plan de Atención á Diversidade debe ser entendido como o conxunto de actuacions, adaptacions o currículo, medidas organizativas, apoios e reforzos que un centro diseña, selecciona e pon en práctica para proporcionar, tanto o conxunto do alumnado do centro ca resposta mais axustada as suas necesidades educativas xeerais e particulares, como as propias dificultades que pode supoñer o ensino de certas áreas
ou materias, intentando previr posibles dificultades de aprendizaxe. Este Plan de Atención a Diversidade concretarase nun documento no que deberá constar: 1º o análisis da realidade actual de centro, 2º a determinación dos objetivos a conseguir, 3º as medidas que se llevarán a cabo para atender a diversidade 4º os recursos tanto humans como, temporais, materiais e didácticos, que se van a destinar para elo, así como o procedimento de seguimiento, evaluación e revisión do mesmo.
Medidas ordinarias en el PAD.
Constituen as estratexias de organización e as modificacions que debe de realizar cada centro respecto os agrupamentos, metodoloxía de ensino, técnicas, actividades e estrategias de ensino aprendizaxe e avaliación co el fin de atender a diversidade sin modificar os elementos prescriptivos do currículo: obxetivos, contidos e criterios de avaliación. 1.- Os diferentes agrupamentos que o centro pode establecer, en función de grupos de reforzo, desdobres, grupos flexibles 2.- Horarios flexibles e espacios adaptables os diferentes tipos de agrupamentos 3.- Obxetivos adecuados, priorizando contidos en función das características dos alumnos 4.- Organizar contidos en función de ámbitos integradores 5.- Aplicar estratexias metodolóxicas que favorezcan a participación de todo o alumnado, tales como: Aprendizaxe Cooperativo e Titorías entre iguais. 6.- Incorporar diferentes opcions metodolóxicas, adecuando: Técnicas e Estratexias mais adecuadas as dificultades dos alumnos, sobre a aprendizaje de determinados contidos. 7.- Adecuar actividades os diferentes niveis de competencia curricular dos alumnos do grupo aula, referido o mesmo contido. 8.-Selección de materiais e recursos para realizar actividades, buscando a MOTIVACIÓN DOS ALUMNOS. 9.- Manexo de TÉCNICAS, PROCEDEMENTOS E INSTRUMENTOS DE AVALIACIÓN adaptados as necesidades educativas do alumnado, sin modificar os criterios xerais do grupo. 10.- Introducir medidas de PROFUNDIZACIÓN e ENRIQUECIMIENTO para o alumnado de ALTAS CAPACIDADES
Medidas extraordinarias en el PAD
Extraordinarias: Abordan as medidas de carácter individual que se toman nun centro para responder as necesidades educativas específicas que presenta o alumnado e que require a organización duns recursos personais e materiais concretos. Estas medidas adoptaranse cando se vaian agotado as medidas ordinarias de atención a diversidade. As adaptacions curriculares significativas que se realizan para o alumno con necesidades educativas especiais. Requiren cambio ou eliminación dalgun dos requisitos do currículo: obxetivos, contidos e criterios de avaliación. As adaptacions curriculares de acceso que modifican ou teñen provisión de recursos especiais, materiais ou de comunicación. Flexibilización para os alumnos con necesidades educativas específicas por sobredotación intelectual. Grupos de apoio de Educación Compensatoria, con desfase escolar significativo con dous ou mais cursos de diferencia entre el nivel de competencia e el nivel en que está escolarizado. Pertenecer a AULAS ENLACE, en base a dous supostos: Descoñecimiento da lingua española Grandes carencias en coñecimentos básicos SAED.- Servicio de Apoio Domiciliario para alumnos con prescripción facultativa debe permanecer durante largos periodos no seu domicilio sin poder asistir o centro educativo donde está escolarizado HD, CET. Asistencia o Hospital de Día ou o Centro Educativo Terapéutico para alumnos que transitoriamente non poden asistir os centros docentes, por necesitar un tratamento terapéutico intenso, derivado polo servicio de saude mental.