Administrazio Prozesua eta Plangintza Enpresan: Gida Osoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,24 KB

Administrazio Prozesuaren Faseak

Administrazio prozesua enpresaren xedeak eta helburuak lortzeko betetzen dituen funtzioen eta jardueren multzoari deritzo. Funtsean, bi fase nagusi bereizten dira:

  • Fase Mekanikoa:
    • Plangintza: Xedeak, helburuak, estrategiak, politikak, prozedurak, arauak eta aurrekontua zehaztea.
    • Antolakuntza: Lan banaketa, hierarkiaren eta sailen araberako banaketa egitea, funtzioak deskribatzea.
  • Fase Dinamikoa:
    • Kudeaketa: Erabakiak hartzea, komunikatzea, lidergoa hartzea, lana erraztea, ikuskatzea.
    • Kontrola: Estandarrak ezartzea, neurtzea eta zuzentzea.

Planen Sailkapena

Enpresa-planak hainbat irizpideren arabera sailka daitezke:

Garrantziaren arabera

  • Xedea: Enpresak dituen xede nagusiak. Plangintzaren abiapuntua dira.
  • Helburuak: Enpresak epe jakin batean lortu nahi duena.
  • Estrategiak: Ezarritako xedeak eta helburuak gauzatzen dituzten ekintzak.

Denboraren arabera

  • Epe luzeko planak: 5 urte baino gehiago (>5 urte).
  • Epe ertaineko planak: 1 eta 5 urte artean (1 < epea < 5 urte).
  • Epe laburreko planak: Urtebete baino gutxiago (<1 urte).

Plangintzaren Ezaugarriak

Planek honako hauek izan behar dute:

  • Errealistak
  • Lehentasunak ezarri
  • Ahalik eta ustekabe gutxien aurreikusi

Gako Kontzeptuak eta Definizioak

Plangintza: Helburu batzuk ezarri eta horiek lortzeko estrategiak zehaztea da, enpresaren politika zehaztea eta erabakiak hartzeko irizpideak finkatzea, helburuak lortzeko xedearekin. (Aldez aurretik egiten da).

Administrazio Prozesuaren Laburpena:

  • Plangintza: Zer egin?
  • Antolakuntza: Nola egin?
  • Kudeaketa: Zereginak egin.
  • Kontrola: Nola egin den ikuskatu (A posteriori).

Antolakuntza: Zer egin erabaki, erantzukizuna diseinatu eta aginte-maila ezartzean datza.

Antolakuntza formala: Asmoen egitura bat da, ongi definitua eta zehaztua, enpresak bere elementuak lekurik egokienean kokatzeko helburua duena.

Antolakuntza informala: Pertsonak elkartzen direnean berez sortzen diren harreman pertsonalei eta gizarte-harremanei deritze, enpresa-zuzendaritzak edo antolakuntzak aurrez zehaztu ez baditu.

Kudeaketa funtzioa: Ezarritako helburuak lortzeko, enpresa osatzen duten pertsonek beharrezko diren zereginak egin ditzaten ahalegintzea da.

Erabakien matrizea: Erabakiak hartzeko tresna bat da, erabakiak hartzeko behar diren elementu guztiak dituena.

Merkataritza zuzenbidea: Enpresaren jarduera ekonomikoa arautzen duen zuzenbidearen atala da.

Zerga zuzenbidea: Estatuak gastu publikoak estaltzeko (Aurrekontu Publikoa) behar dituen diru-sarrerak arautzen dituen zuzenbidearen atala da.

Entradas relacionadas: