Administrazio-prozeduraren faseak: Hasiera, Instrukzioa eta Amaiera

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,96 KB

Administrazio-prozeduraren faseak

Administrazio-prozedura administrazioak erabakiak eta ebazpenak hartzeko jarraitu beharreko urrats formalen multzoa da.

Administrazio-prozeduraren fase nagusiak hauek dira:

1) Hasiera-fasea

Prozedura ofizioz edo interesdunak eskatuta has daiteke.

  • Ofizioz: Administrazio Publikoak berak hasten du prozedura (pertsona batek eskaerarik aurkeztu gabe). Horren barruan, organo eskudunak (normalean administrazio-prozedurari amaiera ematen dion ebazpena ematen duen organo bera izango dena) bere ekimenez, organo gorenaren aginduz, beste organo batek eskatuta (beste administrazio batekoa ere izan daiteke) edo salaketa bidez emango dio amaiera. Salaketek izen-abizenak izan behar dituzte, bestela artxibatu egingo dira. Salaketa anonimoak artxibatu egiten dira.

  • Interesdunak eskatuta: Pertsona batek eskabide bat aurkeztuz (eskaeraren sinonimoa) edo administrazio-errekurtso bat aurkeztuz.

Prozedura interesdunak eskatuta hasi bada, 10 eguneko epea izango dute interesdunek aurkeztutako eskabidea zuzentzeko, baldin eta eskatutako baldintzak betetzen ez badituzte.

2) Instrukzio-fasea

Fase honetan, administrazio-organo eskudunak, ebazpenik bidezkoena eman dezan, beharrezko informazio guztia ikertu eta biltzen du.

Informazio hori honela lortzen da:

  • Alegazioak: Interesdunek alegazioak eta agiriak aurkez ditzakete, prozeduraren edozein unetan, entzunaldiaren izapidea egin aurretik.

  • Froga: Zuzenbidean onartutako frogabide guztiak onartzen dira. Garrantzirik gabekotzat jotzen diren frogak atzera bota ahal izango dira.

  • Txostena: Prozedura bideratzen duen erakundea ez den beste batek egiten ditu. Oro har, aukerakoak eta ez-lotesleak dira, eta, oro har, 10 eguneko epean eman behar dira.

  • Jendaurreko informazioa: Prozeduraren izaerak hala eskatzen duenean, jendaurrean informazioa jartzeko aldi bat erabaki ahal izango da, aldizkari ofizialetan iragarkiak jarriz, edozein pertsonak prozedura aztertu eta alegazioak aurkeztu ahal izan ditzan.

  • Entzunaldia: Espedientea izapidetu ondoren eta ebazpen-proposamena egin aurretik, interesdunek egoki iritzitako alegazioak egin ahal izango dituzte.

  • Ebazpen-proposamena: Instrukzio-fasearen amaieran egiten den proposamena da, bildutako informazio guztiaren arabera ebazpen justuena emateko helburuarekin.

3) Amaiera-fasea

Hiru modutan amaitu daiteke administrazio-prozedura:

Amaiera normala

Ohikoena da, eta ebazpen baten bidez amaitzen da. Normalean, prozedura organo eskudunaren ebazpen baten bidez amaitzen da, eta ebazpen horrek interesdunek planteatutako gai guztiei eta prozeduratik eratorritako beste gai batzuei buruz erabakitzen du.

Amaiera ez-normala

Ez da ohikoena. Batzuetan, prozedura modu ez-normalean amai daiteke, hau da, gaiaren funtsari buruz erabakitzen duen ebazpen baten bidez ez. Modu ez-normalean amaitzen da, ebazpenik gabe.

  • Atzera eginez: Eskaera zehatzari uko egiten zaionean, ez eskubideari, eta berriro eska daiteke.

  • Uko egiteagatik: Eskatzen zen eskubideari uko egiten zaionean, eta horri buruzko beste eskaerarik ezin denean egin.

  • Iraungipenagatik: Interesdunak eskatuta hasitako espedientea (prozedura) hiru hilabete baino gehiagorako geldiarazten denean, interesdunari egotz dakizkiokeen arrazoiengatik.

  • Ezintasun materialagatik: (adibidez, jatetxe bat irekitzeko eskatzailea hiltzen denean).

Amaiera konbentzionala

Itundutakoa da, legeren batean agertzen bada. Prozedura amaitzeko beste modu bat konbentzionala da, hau da, interesdunaren eta Administrazioaren arteko itun bidezkoa, prozedurari buruzko legeriaren arabera.

Entradas relacionadas: