Administracions Públiques: Llicències i Governança

Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,97 KB

Les Administracions Públiques

La liberalització de serveis i la llibertat d'empresa són articles de la Constitució que porten vigents des del 1978.

Declaració Responsable

És el document en què el titular d'una activitat empresarial declara, sota la seva responsabilitat, que compleix les normes i els requisits vigents, que disposa de la documentació que ho acredita i que es compromet a mantenir-ho. S'ha d'entregar firmat a l'administració.

Aquest document substitueix la sol·licitud d'una llicència per començar un negoci. En cas que es tanqués el negoci, no podria demanar indemnització a l'administració, ja que ell mateix ha firmat el document validant allò. En el cas de la llicència, el responsable és el govern d'aquell lloc.

Els gestors de l'administració s'estan quedant sense treball perquè ara cadascú es pot autogestionar, una tasca que abans feien ells.

Obertura d'un Negoci

Es necessita comunicar prèviament a l'administració (via correu o burofax) que s'obrirà un negoci.

A partir d'aquí, l'administració ha de comprovar si aquest negoci compleix els requisits (a través d'inspeccions, per exemple). En cas que el negoci incompleixi la llei, l'administració dona un marge perquè es pugui rectificar, a més d'una sanció (multa). Si l'incompliment és molt greu (en seguretat), es tanca provisionalment el negoci i, en cas de no poder-se reparar, es tanca definitivament.

Directiva Bolkestein

El 2006 es va aprovar la Directiva Bolkestein a Europa, també coneguda com a directiva de serveis, que pretén afavorir la llibertat d'establiment i la lliure circulació de béns, serveis i persones entre els estats membres de la Unió Europea.

La Governança

La llei pretén que les accions de l'administració siguin transparents i ho fa mitjançant la "governança". Aquesta s'entén com l'adopció de decisions per part de l'administració pública amb la participació de tots els agents implicats. Instruments de governança usats:

  • Referèndum.
  • Informació pública (Barcelona per barris).
  • Fòrums participatius.

De fet, l'administració pública és la gran incomplidora de les seves pròpies normes.

Competències Administracions Locals

Tots vivim en un municipi, és l'administració més propera als ciutadans. Presten serveis essencials. Dins del seu àmbit de competències, aproven reglaments i realitzen accions concretes. Les competències que tenen estan marcades per llei de l'Estat i de les comunitats autònomes. El finançament d'aquests municipis per exercir les competències depèn directament de l'Estat central.

Matèries sobre les quals té competència el municipi

En general, un municipi pot fer tot tipus d'activitats que satisfacin les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal. El municipi ha d'exercir competències com ara les d'urbanisme.

Entradas relacionadas: