Administració Electrònica i Serveis en Línia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,88 KB

Regulació en l'Administració Electrònica

Dins d'aquesta regulació cal conèixer la relativa als següents temes:

  • Seguretat, identificació i autenticació
  • Registres electrònics
  • Comunicacions electròniques
  • Notificacions electròniques
  • Documents electrònics
  • Còpies electròniques
  • Expedient electrònic
  • Tramitació del procediment per mitjans electrònics

Règim Jurídic dels Serveis de la Societat de la Informació

La LSSICE en relació amb la prestació de serveis de la societat de la informació:

  • Estableix el principi de lliure prestació dels serveis i els límits d'aquesta llibertat.
  • Fixa una sèrie d'obligacions generals dels prestadors de SSI en matèries com la informació que han de donar de si mateixos o els deures de col·laboració amb les autoritats.

Contractació Electrònica

L'ús d'Internet i d'altres xarxes de comunicacions electròniques per a la realització d'activitats de comerç pot tenir diferents graus d'intensitat:

  • En alguns casos, la xarxa s'utilitza només com a plataforma de presentació dels productes o serveis.
  • En altres supòsits, la contractació d'aquests productes o serveis es fa per mitjà de la xarxa i, en conseqüència, es tracta de contractació electrònica, però l'execució d'algunes de les prestacions –per exemple, el lliurament del bé adquirit– es duu a terme en el món físic.
  • Finalment, hi ha supòsits en què tant el contracte com l'execució de les prestacions es duen a terme en línia.

El comerç electrònic queda inclòs dins la categoria general de serveis de la societat de la informació i les activitats de comerç electrònic han de complir les normes generals que la LSSICE estableix per a tots els serveis de la societat de la informació, a més de les específiques que la mateixa Llei estableix en relació amb la contractació electrònica.

Aquestes normes són les desenvolupades a l'apartat corresponent al mòdul 6 i cal conèixer-les i aplicar-les als casos pràctics que es puguin plantejar.

Infraccions i Sancions

En els articles 37 a 45, la LSSICE estableix un règim d'infraccions i sancions, de naturalesa administrativa, al qual queden subjectes els prestadors de serveis de la societat de la informació.

Els principis del procediment sancionador general.

Cal tenir en compte la recent Ordre ITC/164/2010, de 28 de gener. MINISTERI D'INDÚSTRIA, TURISME I COMERÇ. Crea la Seu Electrònica al Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.

Modernització de l'Administració Pública

Amb caràcter general, cal tenir en compte les implicacions que en la modernització de l'administració pública i prestació de serveis per part de l'administració tenen les següents lleis:

  • La Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici, ha incorporat, parcialment, al Dret espanyol, la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior.
  • La Llei 25/2009, de 22 de desembre. LLIURE PRESTACIÓ DE SERVEIS. Modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici.

Finalment, és molt important la recent Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. Aquesta llei preveu un calendari per a la seva aplicació progressiva. També cal tenir en compte la Llei 10/2011, del 29 de desembre, de simplificació i millora de la regulació normativa.

Entradas relacionadas: