Activitats Pràctiques de Competències Digitals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,29 KB

Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals

Heu de fer una entrada al blog que mostri diferències entre el passat i el moment actual de la nostra localitat. Per fer-ho, heu de trobar evidències de com era fa uns anys i comprovar com és ara en algun aspecte, pot tractar-se d’edificis, vies urbanes, estacions, arbrat...

Heu d’utilitzar les fonts d’informació següents:

  • Trobar persones grans que visquin a la vostra localitat des de fa anys i demanar-los (a partir d’un guió previ) que us expliquin els canvis que hi ha hagut al llarg del temps. Aquests testimonis els heu d'aconseguir en vídeo o àudio.
  • Aconseguir vídeos o fotos històriques.
  • Comprovar l'estat actual.

Utilitzar funcions bàsiques d'aplicacions d'edició

Has d’incorporar en el blog de l’aula els trets més significatius pel que fa a les dades meteorològiques de la setmana. Per fer-ho:

Instruccions:

  • Durant el període que tinguis assignat, anota, en un full de càlcul, les dades obtingudes amb l’estació meteorològica del centre. En concret has de recollir: temperatura màxima i mínima i litres d'aigua caiguts.
  • Representeu les dades en càlculs o gràfics.

Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix

Cadascun de vosaltres ha de realitzar una entrada en el blog de l’aula que aplegui el recull dels trets més significatius i representatius dels vostres països o localitats d’origen. En aquesta entrada heu d’incorporar:

Contingut de l'entrada:

  • Un arxiu d’àudio, prèviament editat, on presenteu les característiques més destacables del vostre país. El podcast no pot durar més d’un minut.
  • Un recull d’un màxim de deu fotografies, pròpies o alienes, que haureu editat per incorporar-hi, com a mínim, text.
  • Un vídeo que heu d’haver editat per incorporar-hi, com a mínim, el títol.

Cercar, contrastar i seleccionar informació digital

Heu de seleccionar un conjunt de pàgines web que donin resposta a aquestes tres qüestions:

  • Què passa amb les palmeres de la localitat?
  • Qui o què és el responsable del problema?
  • Com es pot resoldre el problema?

Cal, doncs, que feu una cerca a Internet seguint els acords presos a classe i feu un document, que compartireu amb mi, on expliqueu tot el procés.

Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies

Localitzeu les palmeres que hi ha a la zona que teniu assignada, fotografieu-les, documenteu el seu estat i localitzeu-les en el mapa. Feu una representació gràfica de l’afectació de les palmeres de la vostra zona. Aquesta presentació l’heu de publicar al blog del centre. Aquesta presentació l’heu de publicar al blog del centre.

Aplegueu la informació obtinguda a la cerca feta sobre el morrut roig i la que heu obtingut de la vostra zona, i feu una presentació.

Organitzar i emprar els propis entorns personals

Heu de crear un espai digital on guardeu els treballs que considereu més interessants, els treballs que us han ajudat a aprendre i dels quals us sentiu més satisfets. Aquest espai digital serà el vostre portafolis digital. Dins del vostre portafolis podeu crear una estructura que us permeti tenir-ho tot ben organitzat.

Murally

Realitzar comunicacions interpersonals

Comentar en un fòrum sobre alguna cosa.

Les vostres intervencions han de seguir les normes següents:

  • Heu de fer un mínim de dues intervencions significatives.
  • Si us agrada alguna proposta, heu de donar dues justificacions del perquè.
  • Heu de fer referències a intervencions anteriors dins del fil.

Realitzar activitats en grup utilitzant eines

Hem creat un wiki per presentar la nostra ciutat o comarca als mestres que vindran de la resta d’Europa. En aquest wiki, cada grup hi teniu una pàgina assignada, on heu d’incorporar la informació tractada a partir del que heu trobat.

  • Taules
  • Imatges
  • Text
  • Vídeo

Entradas relacionadas: