Activitats matematiques de relacionar quantitats 3-4 anys

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,87 KB

La utilitat en aquestes edats primerenques son : 

Cardinal : indica el nombre o quantitats d’elements d’un conjoint.Ordinal: Ens indica la posició que ocupa un objecte dins d’una sèrie.

3.2.3 CONCEPTE MESURA

Comparació de dues quantitats d’una mateixa magnitud, en la qual una d’aquestes es pren arbitràriament com a unitat. Aquestes nocions apareixen quan hi ha evidència per contraste perceptiu.

S’han d’establir nocions bàsiques relacionades amb la mesura:Longitud: llarg/curt, ample/estret.

Superfície: rodó/ quadrat. Volum: gros/mitjà/petit. Pes: pesat/lleuger.

3.2.4 CONCEPTE D’ESPAI

Espai i esquema corporal

Totes les nocions espacials d’orientació, situació i distància estan relacionades amb el propi esquema corporal.A partir de la posició del propi cos es localitzen en les tres dimensiones:

A dalt/ a biax. Davant/ darrers.

A un costat (dreta) o l’altre (esquerra).

Objectius


Dominar les nocions d’orientació estàtica en relació amb el propi cos 

Vivenciar la direccionalitat que neix del propi cos: cap endavant, cap amunt, etc…

Reconèixer la posició que ocupa els objectes.

Observar al món objectes d’una, dues o tres dimensions.

Distingir línies obertes i tangades.

Vivenciar les nocions de frontera i regió en el pla i en els cossos.

3.2.5 EL CONCEPTE DE TEMPS

El temps és una magnitud que ens permet ordenar la seqüència i durada dels esdeveniments. A través de les rutines i les activitats quotidianes. Les dimensions del temps que permeten ordenar la seqüència són: el present (ara), el passat (abans) i el futur (després).

Es pot treballar des de la perspectiva del temps, que és la successió d’esdeveniments al llarg del dia.


Entradas relacionadas: