Activitats bagul del buf
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 11,2 KB
ADQUISICIÓ CONSTANCIA DE GÉNERE
Kohlberg
Etiquetatge de gènere
: infants preescolar poden etiquetar el seu sexe i de la resta companys. Però si a una nena li preguntem “quan creixis, si volguessis podries ser un nen? la resposta acostuma a ser “SI”Estabilitat de gènere
: Infants saben q un nen serà home i nena dona però segueixen pensant q un canvi de vestit o pentinat podrà ocasionar un canvi de sexeConsistència de gènere
: Es produeix al final de l’etapa de preescolar o inici de l’etapa escolar (+/-6 anys
TEORIA DE L’ESQUEMA DE GÈNERE
Aprenentatge Social: 1
respostes estereotipades 2. org la cognició.
Cognitivisme: 1 org la cognició: (3fases) 2.resp estereotipades
Una vegada q algú s’autocategoriza com home o dona, processa i interpreta la info segons la seva pertinença grupal, sent el context el q determina q és l’adequat x cada gènere (Martin y Halverson, 1983).
COEDUCACIÓ:
Educació als joves sense discriminació x raó de sexe
Va més enllà que el concepte d’escola mixta
Sempre ha suscitat polèmica i encara la suscita
L’escola actual encara contribueix a establir diferents expectatives de futur per a nens i nenes
ESCOLA MIXTA:
Currículum ocult: Es consideren importants matèries com matemàtiques i llengua, però no es dóna importància a tasques com cuidar un nen o cuinar.
Tracte diferent a nens i nenes x part del professorat: es dedica + atenció al comportament dels nens, se’ls pregunta i es renyen +, es censura a la nena agressiva, als llibres trobem estereotips sexuals, ilustracions sexistes, llenguatge androcèntric i escassa referència a les aportacions femenines al llarg de la història.
Apropar-nos a la coeducació
Potenciar llibres i material escolar amb caràcter no sexista, amb les aportacions femenines a la vida social i cultural
-Incorporar el model femení al masculí i posar-lo a la mateixa alçada
-Revissió del currículum, incorporant activitats de la vida diària, a banda dels continguts acadèmic
-Evitar frases com: "els nens no ploren" o "això es cosa de nenes"
-Ajudar a que tots dos expressin els seus sentiments
Coeducació a l’escola infantil
Activitats lúdiques: Estimular compartir jocs i joguines dif dels q s’associen al seu sexe, q exerceixin rols diferents dels q s’esperen x raó del seu sexe
Incorporar activitats dedicades tasques domèstiques o habilitats associades amb rols femenins (cuinar, netejar, ordenar)
Utilitzar llenguatge no estereotipat (infermera, doctor, advocat,
Materials didàctics q no incideixin en perpetuació d’estereotips
Figura de l’educador masculí
Prevenció situacions d’abús sexual
És un maltractament