Activitats bagul del buf

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,2 KB

ADQUISICIÓ CONSTANCIA DE GÉNERE


Kohlberg

  • Etiquetatge de gènere


    : infants preescolar poden etiquetar el seu sexe i de la resta companys. Però si a una nena li preguntem “quan creixis, si volguessis podries ser un nen? la resposta acostuma a ser “SI”
  • Estabilitat de gènere


    : Infants saben q un nen serà home i nena dona però segueixen pensant q un canvi de vestit o pentinat podrà ocasionar un canvi de sexe
  • Consistència de gènere


    : Es produeix al final de l’etapa de preescolar o inici de l’etapa escolar (+/-6 anys

TEORIA DE L’ESQUEMA DE GÈNERE

Aprenentatge Social: 1


respostes estereotipades 2. org la cognició.

Cognitivisme: 1 org la cognició: (3fases) 2.resp estereotipades


Una vegada q algú s’autocategoriza com home o dona, processa i interpreta la info segons la seva pertinença grupal, sent el context el q determina q és l’adequat x cada gènere (Martin y Halverson, 1983).


COEDUCACIÓ:


Educació als joves sense discriminació x raó de sexe

  • Va més enllà que el concepte d’escola mixta

  • Sempre ha suscitat polèmica i encara la suscita

  • L’escola actual encara contribueix a establir diferents expectatives de futur per a nens i nenes

ESCOLA MIXTA:


Currículum ocult: Es consideren importants matèries com matemàtiques i llengua, però no es dóna importància a tasques com cuidar un nen o cuinar.

Tracte diferent a nens i nenes x part del professorat: es dedica + atenció al comportament dels nens, se’ls pregunta i es renyen +, es censura a la nena agressiva, als llibres trobem estereotips sexuals, ilustracions sexistes, llenguatge androcèntric i escassa referència a les aportacions femenines al llarg de la història.


Apropar-nos a la coeducació



Potenciar llibres i material escolar amb caràcter no sexista, amb les aportacions femenines a la vida social i cultural

-Incorporar el model femení al masculí i posar-lo a la mateixa alçada

-Revissió del currículum, incorporant activitats de la vida diària, a banda dels continguts acadèmic

-Evitar frases com: "els nens no ploren" o "això es cosa de nenes"

-Ajudar a que tots dos expressin els seus sentiments


Coeducació a l’escola infantil

  • Activitats lúdiques: Estimular compartir jocs i joguines dif dels q s’associen al seu sexe, q exerceixin rols diferents dels q s’esperen x raó del seu sexe

  • Incorporar activitats dedicades tasques domèstiques o habilitats associades amb rols femenins (cuinar, netejar, ordenar)

  • Utilitzar llenguatge no estereotipat (infermera, doctor, advocat,

  • Materials didàctics q no incideixin en perpetuació d’estereotips

  • Figura de l’educador masculí


Prevenció situacions d’abús sexual



És un maltractament 
-Es considera abús tant com si existeix acceptació del menor com si no -Tant si es produeix contacte genital o no
-Hem d’ensenyar als infants que si es troben en una sit d’abús l’han de’explicar a l'adult en el q confiin i q ells no són culpables de res.

Tractament de l’homosexualitat a l’escola (educar en igualtat i diversitat)


-Famílies homoparentals i els seus fills i filles 
-Abordar l’homosexualitat a l’escola de manera positiva i natural
-Tenir a la biblioteca de l’aula de llibres, contes, materials diversos
-Respondre a les preg i no permetre manifestacions homofòbiques



Entradas relacionadas: