Abestiak Sortzeko 6 Metodo Didaktiko: Haurrentzako Gida

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,58 KB

1. Erritmo-jolasetatik abiatuta muntatzea

Erritmoa barneratzea testua eta melodia sartu aurretik, abestiaren oinarri erritmikoa sendotuz.

  • Oinarrizko erritmoa identifikatzea: Abestiaren erritmo-patroi nagusia isolatzea.
  • Ahots-jokoak: Errepikatu erritmoa silaba neutroekin (adibidez: "ta-ta-ti-ti-ta") eta abestiaren gaiarekin lotutako onomatopeiak erabili (adibidez: "pam-pam" danborren abesti baterako).
  • Jolas instrumentalak: Erritmoari gorputz-perkusioarekin (ahurrak, oinak) edo tresna sinpleekin (panderoak, gakoak) laguntzea.
  • Mugimendu-jolasak: Ibili, salto egin edo erritmoari jarraituz dantza egin.
  • Testua integratzea: Hitzak landutako erritmoan gehitzea, esaldiz esaldi.
  • Melodia txertatzea: Esaldiak erritmoz eta testuz abestea, eta gero zati guztiak batzea.

2. Akzio-erreakzio jolasetatik abiatuta muntatzea

Testuari keinuak lotzea, memorizazioa errazteko eta abestiaren esanahia indartzeko.

  • Keinuak hautatzea: Gako-hitz edo -esaldi bakoitzerako keinu espezifiko bat sortzea (adibidez: eskuak bihotzean "maitasunerako").
  • Irakasleak modelatua: Irakasleak esaldi bat abesten du eta keinua egiten du; haurrek keinua bakarrik errepikatzen dute.
  • Erreakzio-jolasa: Irakasleak ausaz esaten ditu hitzak; haurrek zuzen erantzuten dute.
  • Fraseatze progresiboa: Bere keinuekin esaldi berriak sartu eta aurrekoekin konbinatu.
  • Baterako interpretazioa: Abesti osoa abestea, denek keinuak egiten dituzten bitartean.

3. Espazioko partitura batetik abiatuta muntatzea

Melodia posizio fisikoen bidez irudikatzea, nota altuerak espazioan kokatuz.

  • Espazioa prestatzea: Aulkiak edo beste elementu batzuk altuera desberdinetan jartzea (adibidez: aulki baxua = nota larria; altua = nota altua).
  • Soinuak esleitzea: Altuera bakoitzak nota bat adierazten du (adibidez: "sol" aulki altuan, "mi" aulki baxuan).
  • Seinale-sorta: Irakasleak haurrak seinalatzen ditu aulki desberdinetan; taldeak dagokion soinua egiten du.
  • Melodia eraikitzea: Haurrak abestiaren noten ordenan kokatzea eta esaldiz esaldi abestea.
  • Errepikapena eta doikuntza: Jarrerak aldatzea, ikaskuntza indartzeko.

4. Ikusizko partitura batetik abiatuta muntatzea

Irudiak erabiltzea testua eta egitura irudikatzeko, ikaskuntza bisuala sustatuz.

  • Partitura diseinatzea: Txartelak irudiekin sortzea (bat silaba, hitz edo esaldi bakoitzeko).
  • Hasierako aurkezpena: Irakasleak irudi bakoitza ordenan seinalatuz abesten du.
  • Pixkanaka memorizatzea: Haurrak irakaslearekin batera abesten ari dira, irudiei jarraituz.
  • Ordenamendu-jokoak: Nahastu irudiak eta eskatu haurrei abestiaren arabera ordenatzeko.
  • Interpretazio autonomoa: Ikusizko laguntzarik gabe kantatzea, irudiak noizbehinkako gidari gisa soilik erabiliz.

5. Mugimendu-jolasetatik abiatuta muntatzea

Abestia gorputzeko ekintzekin lotzea, ikaskuntza esperientziala eta dibertigarria bultzatuz.

  • Mugimenduak hautatzea: Gaiarekin bat datozen ekintzak aukeratu (adibidez: zaldi-kanta baterako lauhazka egitea).
  • Talde-mugimendua: Zirkulu bat osatu eta erritmoan mugitu (ibili, salto egin) irakasleak abesten duen bitartean.
  • Pixkanaka sartzea: Haurrak kantatzera gonbidatzea mugitzen diren bitartean, lehenik esaldi laburretan, gero osoetan.
  • Aldaerak: Mugimenduak txandakatzea (adibidez: azkarra/motela) musika-dinamikak indartzeko.

6. Testua espazioan eraikitzetik abiatuta muntatzea

Hitzak fisikoki ordenatzea abestiaren egitura eta sekuentzia ulertzeko.

  • Materialak prestatzea: Abestiko hitz bakoitza kartoi mehe handietan idatzi.
  • Hasierako erronka: Banatu kartoi mehe desordenatuak; haurrek lurrean jartzen dituzte zuzen uste duten bezala.
  • Irakaslearen gida: Zuzendu ordena, lehenengo hitza adieraziz eta zati bakoitza abestuz.
  • Laguntza bidezko interpretazioa: Kanta osoa abestea, lurrean ordenatutako testua seinalatuz.
  • Memoriarako trantsizioa: Pixkanaka kartoi meheak kendu eta ikusmen-laguntzarik gabe abestea.

Entradas relacionadas: