Chuletas y apuntes de Inglés de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

VIH y Discriminación Laboral: Un Caso de Despido Injustificado

Enviado por Maarlen y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 15,27 KB

Terminología y Situaciones Clave

A continuación, se presenta una recopilación de términos y situaciones que ilustran un caso de discriminación laboral por VIH. Se han organizado en secciones temáticas para una mejor comprensión.

En el Despacho de Abogados

  • Damages (daños)
  • Attorney (abogado)
  • A minor catastrophe in the making (se está montando una pequeña catástrofe)
  • To be going ballistic (subirse por las paredes)
  • Calm down (tranquilízate)
  • Put him on (pásame con él)
  • To print it up on the double (imprimir a toda velocidad)
  • To file (archivar)
  • To remind (recordar)
  • We’re up against (nos estamos enfrentando)
  • It runs out (vence)

En la Oficina

  • Onion rolls (bollos de cebolla)
  • She’s starving (está muerta de hambre)
  • Huge (enorme)
  • Do I have a case? (¿hay
... Continuar leyendo "VIH y Discriminación Laboral: Un Caso de Despido Injustificado" »

Jun 10

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 10,69 KB

2010 (Junio)
OPCIÓN A
The truth about bears
QUESTIONS
1. Are the following statements TRUE or FALSE? Copy the evidence from the text. No
marks are given for only TRUE or FALSE.
a) The biologist collected factual information about bears, like the area where
they lived and travelled around.
b) Making close contact with your object of study is normal in scientific
research.
(Puntuación máxima 2 puntos)
a) TRUE: The wildlife biologist, John Rogers, had spent thousands of
hours studying North America's black bears. He shot them with
tranquilisers before fitting them with radio collars. He took their blood
and studied their DNA. And the tracked their movements and marked
them on maps.
b) FALSE: he abandoned scientific detachment and took the controversial
step... Continuar leyendo "Jun 10" »

Sinónimos

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en vasco con un tamaño de 1,21 KB

SINONIMOAK:Amapotenkoa:amabitxi/Eseki,zintzilikatu:eskegi/Iritzi,uste:aburu/Ahaztu,ahantzi:atzendu/Mendixka,gailur:muino/Guraizeak,artaziak:aiztur/beharbada,apika:agian/Bidali,helarazi:muturtu/Berritsu,berba-lapiko:hitzontzi/Lurperatu,hilobiratu:ehortzi/Krudel,anker:gupidagabe/Ausart,izukaitz:zangar/Uko egin:arbuiatu/Akuilukada,zirikada:eztenkada/Erran-merran,zeresan,autu-mautu:esames/Laborari:nekazari/Erantzi,larrugorritu:biluzi/Duda-muda:zalantza.ONOMATOPEIAK:zaharraren zaharrez:tirriki-tarraka/Gose garenean:mauka-mauka jaten dugu/Di-da egin behar duzu/Ehiztariak bang-bang/pu-pu egiten du(mina)/Bolo-bolo herri osoan zabaldu zen berria.

Anàlisi Sintàctica Llatina: Exemples de Ciceró, Viriat i Catilina

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,69 KB

Anàlisi Sintàctica Llatina: Exemples Clàssics

Ciceró troba l'ajut d'Heracli

Jo no esperava de part dels habitants de Siracusa cap tipus d'ajut ni en públic ni en privat, ni tenia tampoc intenció de demanar-los-el. Mentre m'ocupava d'això, de cop se'm presenta Heracli, qui aleshores exercia el càrrec de magistrat a Siracusa. Va negociar amb mi i amb el meu germà que ens presentéssim davant el seu senat.

Anàlisi de "Cum haec agerem, repente ad me uenit Heraclius"

  • Oració principal: "repente ad me uenit Heraclius".
  • Oració subordinada: Depèn del cum històric ("cum haec agerem").

Anàlisi de l'oració principal:

  • Subjecte: Heraclius.
  • Predicat verbal: uenit.
  • Complements:
    • CC de manera: repente.
    • CC de lloc: ad me.

Anàlisi de l'oració subordinada:

... Continuar leyendo "Anàlisi Sintàctica Llatina: Exemples de Ciceró, Viriat i Catilina" »

Unlocking Happiness: Insights from the Science of Well-being

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 4,02 KB

Why are some people happy and fulfilled, while others are unhappy and dissatisfied? The Royal Society, Britain’s most prestigious scientific institution, is meeting tomorrow to discuss this question and to investigate ‘the science of well-being’. The 'science of well-being' started in 1998 when psychologist Martin Seligman argued that although psychologists knew a lot about depression, they knew little about happiness. He said they should study what factors contribute to a happy life. Then, they could teach people to be happier. Seligman got $30 million of research funding and the Positive Psychology Movement was born.

As a result of his research, Seligman believes there are three routes to happiness: the 'pleasant life', the 'good life'... Continuar leyendo "Unlocking Happiness: Insights from the Science of Well-being" »

Mastering English Conditionals, Passive Voice, and Modals: Exercises & Solutions

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 5,23 KB

Topic 4: Conditionals

1. Choose the correct alternative in each sentence.

  • a. won
  • b. will
  • c. was
  • d. gets
  • e. will
  • f. doesn't
  • g. wouldn't
  • h. listened

2. Complete each sentence with the correct form of one of these verbs.

  • a. would have fixed
  • b. had practiced
  • c. would have arrived
  • d. would have bought
  • e. had known
  • f. would have won
  • g. would have answered
  • h. had given

3. Is the second statement true or false?

  • a. False
  • b. False
  • c. True
  • d. True
  • e. True
  • f. False
  • g. True

4. Complete each question with the correct form of the verb.

  • a. pass
  • b. would...do
  • c. had left
  • d. offered
  • e. would...do
  • f. would...have gone
  • g. will...go

5. Complete each sentence with the correct form of the verbs in brackets.

  • a. had passed, would have asked
  • b. was, would spend
  • c. will call
  • d. was, would be
  • e. see, will..
... Continuar leyendo "Mastering English Conditionals, Passive Voice, and Modals: Exercises & Solutions" »

English Modal Verbs: Functions, Forms, and Examples

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 8,63 KB

English Modal Verbs

Modal verbs are auxiliary verbs that express modality (such as possibility, ability, permission, or obligation). They are always followed by the base form of a main verb (in simple structures) or by 'have' + past participle (in perfect structures).

Basic Structures

  • Simple Form: Subject + Modal Verb + Base Form of Main Verb + Complement
  • Perfect Form: Subject + Modal Verb + have + Past Participle of Main Verb + Complement (Used for past actions)

Common Uses of Modal Verbs

Ability

To express knowledge or skill ('saber').

  • Can: Present ability
  • Could: Past ability
  • Be able to: Future ability (and other tenses where a modal cannot be used)

Examples:

  • He can play the piano. (Present)
  • He could play the piano when he was younger. (Past)
  • He will be
... Continuar leyendo "English Modal Verbs: Functions, Forms, and Examples" »

Dominando el Verbo en Español: Tiempos, Modos, Voz y Más

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 5,85 KB

El Verbo: Características y Conjugación

El verbo es una parte fundamental de la oración que expresa acción, estado o proceso. Se caracteriza por tener diferentes formas que indican:

  • Persona: Primera (yo, nosotros/as), segunda (tú, vosotros/as) o tercera (él/ella/ello, ustedes, ellos/ellas).
  • Número: Singular o plural.
  • Tiempo: Presente, pasado (pretérito) o futuro.
  • Modo:
    • Indicativo: Expresa un hecho real u objetivo.
    • Subjuntivo: Expresa un hecho pensado, subjetivo o hipotético.
    • Imperativo: Expresa una orden, mandato o ruego.
  • Aspecto:
    • Perfectivo: La acción verbal se presenta como terminada. Ejemplo: Cuando llegué...
    • Imperfectivo: La acción verbal se presenta en su transcurso, sin indicar su final. Ejemplo: Ella dormía...
  • Voz: Indica la relación
... Continuar leyendo "Dominando el Verbo en Español: Tiempos, Modos, Voz y Más" »

Presente simple i presente continuo

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 1,56 KB

presn contin

1.To expres something that we are doing or is happening now.

2.To expres something that we are doing or is happening for a period of time.

3.To express a future arrangement (thyngs that are planed in our diari.)

(+)Subject+verb to be Present+verb in gerund+complements verbo en ing

             +not

Past tense

VERB TO BE:

WAS / WERE = Ser o estar en passat ( ESTAVA o ERA ).

I WAS

YOU WERE

HE WAS

SHE WAS

IT WAS

WE WERE

YOU WERE

THEY WERE

( + ) Subject + WAS / WERE + complements

( - ) Subject + WAS / WERE + NOT + complements

WAS + NOT = WASN´T

WERE + NOT = WEREN´T

( ? ) [ Wh- QUESTIONS ] + WAS / WERE + Subject + complements?

Essential English Grammar Concepts Explained

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Inglés

Escrito el en español con un tamaño de 4,41 KB

English Grammar Essentials

Tenses and Time Expressions

Simple Present

Example: I go

Time expressions: always, usually, rarely, seldom, never, once a month, every week, in the morning, at three o'clock, on Mondays, at night, how often?

Present Continuous

Example: I am going

Time expressions: now, right now, at the moment, today, these days, this month/year, at present, tonight, tomorrow, this afternoon, next Sunday/week/month.

Stative verbs: (emociones y sentimientos, pensamiento y opinión, percepción y sentidos, precios y medidas, posesión)

Past Simple

Example: I finished

Time expressions: yesterday, last year, two days ago, in 2004, when, then.

Past Continuous

Time expressions/Conjunctions: last night/week/year, at nine o'clock, when, and, while, as.

... Continuar leyendo "Essential English Grammar Concepts Explained" »