Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Términos Clave en Arte e Historia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,4 KB

**Mosaico**

Los mosaicos están compuestos por pequeñas piezas cúbicas llamadas teselas, hechas de distintos materiales, sobre una capa de mortero. Las teselas se disponen siguiendo un dibujo previo, de tal manera que formaban figuras geométricas o escenas más complicadas. Según su temática podían ser:

  • Mosaicos de figuras geométricas
  • Mosaicos que combinan figuras con motivos geométricos
  • Mosaicos que recogen escenas de caza y de la vida cotidiana
  • Mosaicos de inspiración helenística

**Horror Vacui**

Es una expresión latina que se traduce como “miedo al vacío”. Se utiliza tanto en pintura, como en arquitectura, diseño y decoración; y se refiere a la obsesión por no dejar ni un mínimo espacio de la obra sin ser rellenado con alguna... Continuar leyendo "Términos Clave en Arte e Historia" »

L'Art del Renaixement: Pintura, Escultura i Expansió Europea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,94 KB

Pintura Renaixentista

Temes de la Pintura Renaixentista

La pintura renaixentista representa principalment escenes religioses, de la mitologia clàssica i retrats. També hi ha un gran interès per representar la natura, sovint de manera idealitzada.

Composició i Profunditat

En la composició, es busca representar la profunditat de l’espai tridimensional en una superfície plana. Per aconseguir-ho, s’utilitzen diverses tècniques de perspectiva.

Perspectiva Lineal o Geomètrica

En aquesta tècnica, hi ha un punt de fuga central del qual surten totes les línies cap a l’espectador. Aquest punt crea la il·lusió de profunditat. Sovint, s’afegeixen elements arquitectònics per reforçar aquesta sensació. A més, s’utilitza la geometria per... Continuar leyendo "L'Art del Renaixement: Pintura, Escultura i Expansió Europea" »

Escultura y Pintura Románica en España

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,58 KB

Escultura Románica en España

Siglo XI:Destacan 3 conjuntos: en la portada más antigua de San Isidoro de León las figuras planas y el amontonamiento ofrecen una serie de rasgos de arcaísmo, en la portada Sur se nota ya mayor espíritu de observación en la escena del descendimiento.

En la fachada de Platerías de la Catedral de Santiago de Compostela sobresale el tímpano de la izquierda, que representa las tentaciones del Señor, rodeado de figuras

La obra cumbre del siglo XI es el Claustro de Santo Domingo de Silos. Destacan las representaciones de escenas evangélicas, “los discípulos de Emaús”, “la incredulidad de Santo Tomás”

Siglo XII:Destaca en Cataluña la portada del Monasterio de Ripoll, las figuras están dispuestas en... Continuar leyendo "Escultura y Pintura Románica en España" »

El Barroc: Art, Societat i Absolutisme al Segle XVII

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,07 KB

1. Introducció

El Barroc, a més d'un període de la història de l'art, fou un moviment cultural que es va estendre a la literatura, la pintura, l'arquitectura, la dansa i la música des del 1600 fins al 1750.

2. La Societat

La població europea es va mantenir pràcticament estancada durant tot el segle XVII, sobretot per culpa de les epidèmies (pesta bubònica).

La societat continuava sent estamental, dividida entre privilegiats i no privilegiats, però la burgesia es consolidava com un sector ric i influent.

  • Privilegiats (5%): Nobles i Clergues
  • No Privilegiats: Camperols, Burgesia, Classes baixes populars

Durant el segle XVI s'havien consolidat noves rutes comercials marítimes. Per una banda, la ruta dels metalls preciosos a les Índies Occidentals... Continuar leyendo "El Barroc: Art, Societat i Absolutisme al Segle XVII" »

Anàlisi del Pavelló Alemany i La Persistència de la Memòria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB

Pavelló Alemany

Fitxa Tècnica

  • Autor: Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969)
  • Cronologia: 1929
  • Estil: Modern, funcionalista, racionalista
  • Tipologia: Pavelló d'exposició
  • Materials: Marbres, travertí, vidre, ònix daurat i acer
  • Localització: Barcelona

Context Històric

Europa pateix una gran crisi després de la Primera Guerra Mundial, agreujada pel Crack del 29. Alemanya necessita una reconstrucció. Hi ha canvis polítics al continent i nous moviments degut a una saturació del pensament cultural i artístic. A Espanya, s'acabava la Dictadura de Primo de Rivera.

Anàlisi Formal

Vuit pilars cruciformes i prims d'acer inoxidable suporten l'edifici, evitant que els murs tinguin funció de càrrega.

Espai Exterior

El Pavelló, sobre un podi accessible per... Continuar leyendo "Anàlisi del Pavelló Alemany i La Persistència de la Memòria" »

La llibertat guiant al poble: Anàlisis i significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

La llibertat guiant al poble:

  • Autor: Eugène Delacroix

  • Títol: La llibertat guiant al poble

  • Cronologia: 1830

  • Estil: Romanticisme

  • Técnica: Oli

  • Suport: Tela

  • Localització: Museu del Louvre (Paris)

Context Històric i Cultural

Històric: Després del període revolucionari i napoleònic a França hi ha una fase on la burgesia s'oposarà a les restauracions monàrquiques i donarà lloc a revoltes anys 1820, 30 i 48

Cultural: Mov. de la il·lustració, mov. intel·lectual dirigit per burgesos. Qüestiona la monarquia, estaments i prejudicis religiosos. Instrument utilitzat la raó.

Anàlisis Formal

  • El quadre s'assembla al Rai de la medusa de Géricault, les figures formen un triangle on el vèrtex és la bandera tricolor francesa portada per la llibertat.

  • Altre

... Continuar leyendo "La llibertat guiant al poble: Anàlisis i significat" »

La mort a sis vint-i-cinc

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,48 KB

Guernica. Pablo Picassó, 1937.Museu Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid)Oli sobre tela.Cubista, expressionista.Denúncia política.3,51m x 7,82m.

Context històric i cultural


 Cronologia: Dècada dels 30 Segle XX.En plena Guerra Civil espanyola, Picassó rep l'encàrrec del govern republicà de pintar un mural pel pavelló espanyol en l’Exposició Internacional de París de 1937.Picassó tria com a tema el bombardeig, per part dels avions alemanys de la legió Còndor, posats al servei de l’exèrcit franquista, a la ciutat basca de Guernica del 26 d’Abril, a dos quarts de cinc de la tarda. Era el primer cop que l’aviació arrasava una ciutat, sense que aquesta fos un objectiu militar. Una ciutat sense defensa antiaèria i habitada

... Continuar leyendo "La mort a sis vint-i-cinc" »

Parts d'un temple romà

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,12 KB

  • CONSTRUCCIÓ FORMADA PER 2 PISOS →

  • CASA DEL POETA TRÀGIC

  • EDIFICI QUE VA FER CONSTRUIR MARCO Agripa →

  • MAISON CARREE

  • EDIFICI QUE VA FER CONSTRUIR Agripa →

  • PANTEÓ DE Roma

  • CONSTRUIT SENCER AMB TÈCNICA DE OPUS SIGNATUM (CREC) →

  • AQÜEDUCTE FERRERES

  • TE TRES PISOS DE 80 ARCS →

  • AQÜEDUCTE FERRERES

  • UNA DE LES PARTS PRINCIPALS FETA DE MORTER LLEUGER →

  • PANTEÓ DE Roma

  • TE UN MOSAIC FET PER TÈCNICA OPUS TESSELATUM →

  • CASA DEL POETA TRÀGIC

  • EN LES ARCADES TE ESCULTURES DELS QUE VAN FINANÇAR LA OBRA →

  • AQÜEDUCTE FERRERES

  • Construcció SIMBOLICA DE LA Romanització QUE PORTAVA A TERME AUGUST →

  • (((((((((COLOSSEU)))))))))

  • TE LES COLUMNES ESGLAONADES →

  • (((((((((COLOSSEU)))))))))

  • TE TRES SECCIONS D’ARCADES SOBREPOSADES →

  • PANTEÓ DE Roma

  • TE TRICLINIUM, TABLINUM,

... Continuar leyendo "Parts d'un temple romà" »

Arquitectura Romana: Orden Toscano, Compuesto y Etrusco

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,84 KB

El orden toscano es un orden genuinamente romano, creado en Roma, destilado en Roma y utilizado en Roma. Consiste en una columna con basa, con un fuste liso el cual está siempre presente y con un capitel formado por dos molduras, una curva y otra recta (ábaco y equino). En algunos momentos y solo ya como elemento decorativo encontraremos trilifos y metopas, herencia del dórico, pero ya no es un orden dórico lo que encontraremos. Después nos encontraremos otra creación genuina de este mundo romano, que será la más utilizada dentro de este mundo; el orden compuesto. Aglutina en sí mismo el jónico y el corintio. Lo más característico o identificable era el capitel. El orden compuesto va a integrar las características de los dos capiteles:... Continuar leyendo "Arquitectura Romana: Orden Toscano, Compuesto y Etrusco" »

Arte Chino, Griego y Gótico: Arquitectura, Escultura y Pintura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 11,41 KB

Arte Chino

Arquitectura

La arquitectura china se caracteriza por distribuir el espacio en unidades rectangulares que se unen para formar un todo. El estilo combina rectángulos de diferentes tamaños y posiciones según la importancia de la organización del conjunto, de ahí sus construcciones piramidales: utiliza el Feng Shui. Se distinguen claramente los distintos niveles y elementos. El resultado es un aspecto exterior impresionante, dinámico y misterioso.

En la arquitectura tradicional china, la distribución de las unidades espaciales se rige por los principios de equilibrio y simetría. El eje constituye la estructura principal. Las estructuras secundarias se sitúan a ambos lados del eje, formando el patio central y las habitaciones principales.... Continuar leyendo "Arte Chino, Griego y Gótico: Arquitectura, Escultura y Pintura" »