Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Art del Segle XIX: Arquitectura, Escultura i Grans Mestres de la Pintura

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,17 KB

Arquitectura del Segle XIX

L'Arquitectura de Ferro

La Torre Eiffel

Construcció emblemàtica amb tres parts distingides, l'última amb forma pinnacular.

Escultura del Segle XIX

Jean-Baptiste Carpeaux

La Dansa

Presenta un gran dinamisme, amb múltiples figures diverses. Carpeaux busca l'expressivitat en les figures i plasma la suavitat del cos.

Auguste Rodin

El Pensador

Plasma la innocència i la força de la classe obrera mitjançant una figura en profunda reflexió.

Els Burgesos de Calais

Obra d'estètica expressionista que transmet el sacrifici i l'angoixa. És una de les seves últimes creacions més significatives.

François Rude

La Marsellesa

Exaltació del fervor popular, amb gran energia en els moviments i les expressions. Destaca per un detallisme... Continuar leyendo "Art del Segle XIX: Arquitectura, Escultura i Grans Mestres de la Pintura" »

Características y Representantes de la Escultura Barroca: Bernini y la Escuela Española

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,08 KB

Características Generales de la Escultura Barroca

La escultura barroca se manifiesta en dos vertientes principales:

  • Escultura asociada a la arquitectura: Integrada en fachadas y como elementos decorativos, a veces difuminando los límites entre arquitectura y escultura (ej. baldaquinos, fuentes monumentales).
  • Escultura exenta: Estatuas, altares, tumbas, fuentes, etc., tanto en bulto redondo como en relieve.

Materiales y Textura

  • Materiales: Predominan la piedra, el bronce, la madera, los mármoles y alabastros. También se utilizan materiales menos nobles como el estuco.
  • Textura: Se buscan efectos de calidades y expresividad a través de un modelado y, generalmente, un pulido de las superficies.

Composición y Movimiento

  • Se busca anular la sensación
... Continuar leyendo "Características y Representantes de la Escultura Barroca: Bernini y la Escuela Española" »

Nietzscheren testuingurua

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,6 KB

TESTUINGURUA

Erlijio musulmana VII. Mendean jaio zen, Mahomaren figurarekin. Profeta hil eta gero jarraitzaileak hedatu ziren Arabia osotik eta Afrikako Iparraldetik., hiriburua Damaskon ezarriz. 711n Iberiar Penintsulan sartu ziren, Tarik bereberraren agintepean eta 7 urtetan lurralde osoaren konkista lortu zuten. Okupazio hau 1492an bukatu zen, Errege Katolikoek Granada menperatu zutenean. Gune hau Al-Andalus izenarekin ezagutzen dugu. Arabiarrek euren ohiturak eta zientzietako aurrerapenak sartu zituzten Penintsulan.

Hiru etapa ezberdintzen ditugu:

1. Omeiatarra eta kalifatokoa (755-1030)

2. Almohadeena (1153-1212)

3. Nazarien erreinuarena (1238-1492)


EZAUGARRI OROKORRAK

Beste arte ezberdinen eraginak jaso egin zituzten:

* Zutabeak erabili zituzten.... Continuar leyendo "Nietzscheren testuingurua" »

Avantguardes Artístiques: Segles XIX i XX

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,36 KB

Segones Avantguardes S.XX: Feminisme, Videoart, Realisme Humanista Fotogràfic

Context històric:

La Segona Guerra Mundial va comportar una reorganització política i econòmica. La Guerra Freda va tenir un gran impacte en el món de l'art. Durant aquest període, la capitalitat de l'art es va desplaçar de París i Europa cap als Estats Units, concretament a la ciutat de Nova York. A Nova York van confluir una gran quantitat d'artistes (pintors, escultors, arquitectes, cineastes...) que s'havien exiliat d'Europa durant el conflicte, cercant refugi o fugint del nazisme.

Els efectes traumàtics de la guerra es van reflectir en les obres de moviments artístics com l'informalisme o l'expressionisme abstracte. Destrucció, caos, angoixa, ansietat,... Continuar leyendo "Avantguardes Artístiques: Segles XIX i XX" »

Pantocràtor i Mare de Déu: Anàlisi d'Art Romànic i Bizantí

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,1 KB

Pantocràtor: Anàlisi i Simbolisme

Pantocràtor: El pintor ha dividit la superfície de l'absis en tres parts: la part superior, on domina Crist en majestat envoltat per la mandorla; el segon espai, ocupat per la Verge i diversos sants separats per un marc arquitectònic que recorda les sales dels palaus. El tercer espai, menys conservat per les humitats, el formen els cortinatges que completen la part inferior. És una pintura mural amb una clara influència bizantina, amb una policromia molt vistosa on destaquen els colors blau, vermell i ocres. La túnica de Crist té les vores de pedreria i està detallada, una característica bizantina. De l'estil romànic, tenim la línia que domina sobre el color, el traç negre que dibuixa les figures,... Continuar leyendo "Pantocràtor i Mare de Déu: Anàlisi d'Art Romànic i Bizantí" »

David Donatello

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,54 KB

La península itàlica Era, en el Segle XV, un mosaic de petits estats independents sobre els quals Planava l'ombra amenaçadora de les grans potències de l'època: Espanya, França I l'Imperi alemany.Les repúbliques de Florència i Venècia, el Milanesat i els estats De l'Església són els més rics i

poderosos. Florència Basa el seu poder econòmic en la fabricació de teixits, el comerç i l'activitat Bancària.S organitza com a ciutat-república, amb una oligarquia de banquers i Grans empresaris que controlen el govern.Hi destaca la família dels Mèdici, que Monopolitzen el poder i actuen com a grans mecenes de l'art.La predicació De  Savonarola, que critica el luxe i propugna un sistema teocràtic, és Només un parèntesi que es... Continuar leyendo "David Donatello" »

Pintura gotikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 56,72 KB

ERREFERENTE HISTORIKOAK:

  • X.Mendearen bukaeran egonkortasuna errotu Europa kristauan. Hiru alderdi hauek hau eragin zuten: lasaitasuna erresumetan, feudalismoa ezarri eta eliza nagusitu.

  • Erromesaldiak egiten hasi ziren leku santuetan  (Jerusalem, Erroma eta Santiago Konpostelakoa). Artistak batetik bestera mugitzen hasi ziren eta arte ekoizpena ugaritu egin zen.

  • VI.Mendean Beneditarren ordena sortu zen. Monje beneditarrek hiru boto nagusi: nagusien esana betetzea, kastitatea eta pobretasuna.

  • Pobretasun botoa hautsi zutenean, aberastasuna etorri zen. XII.Mendean ordenak beste erreforma bat izan zuen eta zistertarren ordena sortu zen.

KOKALEKUA ETA BILAKAERA ARTISTIKOA:

Arte erromanikoa, Eskandinaviako herrialdetatik Italia hegoalderaino zein Iberiar

... Continuar leyendo "Pintura gotikoa" »

Manet: 'Le Déjeuner sur l'herbe', Context i Anàlisi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,11 KB

1. Documentació de l'obra

  • Títol: Le Déjeuner sur l'herbe (El dinar campestre)
  • Autor: Édouard Manet (1832-1883)
  • Cronologia: 1863
  • Estil: Realisme / Impressionisme
  • Tècnica: Oli
  • Suport: Tela
  • Dimensions: 2,08 x 2,64 m
  • Tema: Escena costumista
  • Localització: Musée d'Orsay (París)

2. Context històric i cultural

Context francès

Després de la revolució burgesa de 1848 i l'abdicació del monarca Lluís Felip d'Orleans, es va proclamar la Segona República Francesa. El Govern provisional, format per liberals, demòcrates i socialistes, va adoptar mesures de gran transcendència: sufragi universal, llibertat de premsa i de reunió, i abolició de l'esclavatge a les colònies. També es va promulgar una constitució, i les eleccions del desembre de 1848 van... Continuar leyendo "Manet: 'Le Déjeuner sur l'herbe', Context i Anàlisi" »

Estàtua Eqüestre de Marc Aureli: Anàlisi i Context Històric

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,48 KB

Marc Aureli

Aquest retrat eqüestre de Marc Aureli data de l’any 175 dC, d’autor desconegut, i és una escultura exempta de bronze daurat amb una alçada de 4,24m. La podem trobar al Palazzo dei Conservatori, Museus Capitolins, Roma.

Context Històric: L'Imperi Romà

Al període imperial (31 aC-476 dC), atesa la impossibilitat de governar un territori tan gran, es va optar per establir un nou sistema polític, liderat per un emperador, dividint el vast territori en províncies.

Amb una sòlida estructura social, jurídica, política i comercial, el poble romà va rebre la influència cultural grega.

L’art va ser un instrument bàsic de l’ostentació de poder i es van construir edificis públics i privats a totes les ciutats romanitzades.... Continuar leyendo "Estàtua Eqüestre de Marc Aureli: Anàlisi i Context Històric" »

Vermeer: Al·legoria de la Pintura - Composició i Iconografia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

Al·legoria de la Pintura

(1) Catalogació: Aquesta obra està situada al Kunsthistorisches Museum de Viena. Va ser pintada pel pintor holandès Jan Vermeer de Delft.

Aspectes Bàsics: Aquesta pintura està feta amb oli sobre tela.

(2) Composició: L’obra està dividida en tres parts: una primera zona seria la del cortinatge, una segona seria l’espai de la dona i la tercera la part del pintor que treballa d’esquena a l’espectador. Altres línies de força organitzen altres elements del quadre, com la disposició de les formes geomètriques del terra.

Espai-Volum: L’afany naturalista el porta a representar amb gran fidelitat la tercera dimensió. La sensació de perspectiva es reforça també amb la il·luminació, les formes geomètriques... Continuar leyendo "Vermeer: Al·legoria de la Pintura - Composició i Iconografia" »