San agustin

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,08 KB

ARIMA: gizakiaren osagai nagusia da. arima espiritual eta maitagabea izanda jainkoarengandik gertu dago, beraz izakien mailaketan gorputzarekiko lehentasuna dauka. arima askea eta hilezkorra da, ver baitan arrazoia dago, ezagutzeko organorik inportanteena.
GORPUTZA: ikuspegi positibo ematen digu gizakairi buruz, bai gorputzari bai arimari dagokionez
GIZAKIA: agustinek platonismotik antropologia dualista jaso zuen. gizakai gorputz batez baliatzen den arima da. gorputza materiazko printzipioa ustelkorra da. arima elementu materiagabea eta ustelezina da. gorputzak ondasun amterialak behar dituen moduan, arimak elikagai iraunkorrak behar ditu. ondasunik preziatuena jainkoa da.
EZAGUTZA: kezka nagusia bihotza aseko zuen egia aurkitzea zen. benetako zoriontasuna gia osoz jabetzean datza. platonismoaren ereduari jarraituz, hiru ezagutza maila bereiszten dira: sentikorra, arrazoizkoa eta kontemplazioa.
ZORIONA: jainkoak sortu zuen gizakai aske, ongia eta gaizkiaren artean hautatzeko gai. jatorrizko bekatuengatik ordea, zoriona ekarriko zioen ongia egiteko askatasuna galdu zuen. harrez gero jainkoaren grazia behar du ongia egiteko, hau da, askatasuna berreskuratzeko eta zoriontsu izateko
JAINKOA: elkarrizketa honetan ongia da, ondasun iraunkor eta betiereko bakarra. gizakiak beregan bakarrik aurki dezake benetako egia eta zoriontasuna. izaki nagusia da, betierekoa, beharrezkoa, eta berari esker gainerako gizakiak existitzen dira.
AKADEMIKOAK: eszeptikoak. platonen akademia eskolako kideak agustinen garaian. egia ez dela existitzen diote. existituko balitz gizakiok ezingo genuke ezagutu.

Entradas relacionadas: