HDA abril

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Historia

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,72 KB

Pintura Quatroccento:representacio correcta de la figura humana, utilitzacio de la llum com a creadora de volum i espai, representacio centifica de l'espai tridimensional.--Botticelli:Es destaca xk es va despreocupar de la perspectiva i les proporcions humanes,les seves figures son estilitzades i curvilinies. Obres de tema religios,mitologia, els quadres tenien una doble lectura segons la filosofia neoplatonica.-La Primavera:Tot molt idealitzat.-El neixement de venus: espai idilic,pareix com si el fons estes fet i adamunt s'afarres l'imatge.Doble sentit, venus neix de Deu directament.Pintura Cinquecento:--Da Vinci:sap fer de tot,temes:religiosos,mitologics,etc.-La Gioconda:retrat de 3 quarts que aplica magnificament la tecnica de l'sfumato.La llum suau inunda tot el quadre.Ideal de bellesa femenina,Iluminacio molt important,integracio de la figura amb l'ambient.--Rafael:Te 3 influencies en la seva vida,Perugino,Florencia,Roma.-Escola d'atenes:Es un dibuix detallat,amb una gama cromatica molt amplia desde els colors freds als calids,en una combinacio equilibrada.Te una llum difusa que dona la sensacio de volum de les figures i la resta d'elements.La composicio es tancada,unitaria(xk els personatges es relacionen).El tractament dels personatges es plenament naturalista.Destaquen les multiples posicions dels homes.L'espai simula una aplmitud i profunditat extraordinaries mitjançant l'us combinat la perpectiva i l'alternança de llum i ombres.-Escola Veneciana:Introdueix oli sobre tela,nuu femeni,sensual,no fan esbos previ,llum molt important,pinzellades rapides,gust x detalls secundaris,paisatge important--Giorgione:La tempesta/Venus adormida.--Ticia:gran colorista-Assumpcio de la mare de deu/Venus d'urbino/Carles V.-Tintoretto:tema principal a un costat ,figures tallades,teatralitat,llum fictici.Lavatori/Retrobament del cos de sant marc.//Escultura - M.Angel:Sabia fer de tot xo era molt bon escultor.Utilitzava marbre de carrara,pensava que la figura estava tancada dins el bloc i ell sols l'alliberava.--Pietat del vativa:composicio piramidal,talla molt polida,dolor contingut,maria es molt jove,desproporcio en maria.--David:Grandiosa, es el moment en que es prepara per la lluita.Perfecte estudi anatomic,contraposto,mans molt grans,tensio continguda,heroi de grecia nu,esquerra recta,dreta flexionat,rostre molt detallat.--Moises i esclaus:M.Angel va posar molt interes,xo x problemes, ma kedar reduit a un monument funerari.Expressio de terribilitat del rostre(rabia continguda),molta força,tensio provocada per un moviment contingut.Barba molt real,tela voluminosa,pesant. El moment es el que Moises esta apunt de posar.se dret per descarregar la seva ira. Els esclaus pertenyien a la base del monument simbolitzant l'esclavitud i el tument del pecat.--Tombes Medicees:Esta a la Sagristia nova de San Lorenzo de florencia.En dues parets enfrontades hi ha dues estatues i sepulcres de Julia i Llorenç de Medici.Envers de fer.los ben = a la realitat els va posar en actitut reflexiva i vigilant(via contemplativa i vida activa).Als seus peus 4 figures k representen els momens del dia(aurora i crepuscle momens de pensar i nit i dia momens d'intensitat).Tombes obertes xk l'anima no mor,desproporcio de les figures.//El Greco:Manierista,va rebre diverses influencies: art bizanti cretenc, pintura veneciana i de miquel angel i manieristes.Tracta temes religiosos,retrats,paisatges,mitologia,etc.Obra mestre L'enterrament del senyor d'Orgaz:L'obra esta dividida en dues meitats contraposades,la part superior es una composicio tencada,unitaria i en profunditat,presidida en el centre per un esquema en forma de rombe.Abaix apareix el fill que asenyala el pare,tota la indumentaria es del sXVI,les mirades,flames,etc porten la mirada cap amunt.Els dos mons s'uneixen mitjançant una linea serpentina d'abaix a amunt.Gran tractament de les figures,sentiments,teles,etc.El Greco com la majoria de manieristes,manifesta un escaç interes per la perspectiva.L'imatge narra que san esteve i san agusti van descendir del cel per enterrar al senyor Orgaz.La part superior es un tractament de gloria presedit pel tema bizenti de la deisi.Crist ordena a sant pere que obri les portes a l'anima del difunt.El nexe d'unio entre un mon i l'altre es l'angel portador de l'anima,representada amb forma de nen.El quadre conmemora a Orgaz que era molt caricatiu amb l'esglesia.////Escultura Bernini:treballa marbres,bronze,guix,fusta,etc.Tematica religiosa:extasis.Mitologia,retrats,aegories,etc.L'escultura esta feta x estar a un lloc.Aguitacio moviment,dinamisme,linies corbes,composicio oberta,asimetria,naturalisme,expresivitat de sentiments,unifocalitat(l'autor et mostra el millor punt de vista sense ser simetric).Predomina el moment de maxima accio,gestos i actituds molt teatrals.-David:moment en que llança la pedra.Destaca la expresivitat del personatge i la violenta contorcio del cos que ofereix diversos punts de vista.-Apol.lo i dafne:Plasma el moment en que dafnes converteix en llore.El drmatisme s'accentia amb els gestos i actituds i el tractament de les superficies que generen forts contrastos.DOble lectura religiosa:reslta la virginitat i la castedat.Linees corbes,composicio oberta,unifocalitat.-Extasi de santa teresa: El conjunt representa una fusio de escultura i arquit:la capella es converteix en un escenari teatral k emmarca la representacio dramatica del grup escultoric.Tant les proporcions i les postures i les teles son molt realistes.Bellesa idealitzada de les cares i gestos molt expresius.Tema religios,extasis.Representa el moment ek que l'angel li ha llevat la fletxa i ella esta inconcient.-Font dels 4 rius:plaça navona.Base escultorica que representa una roca amb animals,plantes i els 4 rius del mon. A sobre s'eleva un obelisc,a la part d'adalt hi ha un colom,simbol de l'esperit sant.El missatge es que l'esglesia, sota la guia de l'esperit sant i innocenci triomfa arreu del mon.-Catedra de sant pere:gran trona de bronze sostinguda per 4 doctors de l'esglesia sota una finestra oval que deixa entrar llum que simbolitza l'esperit sant.//Coment escult:1.A.Tipologia-si es relleu o es exempta.Parts representades:si es cos senscer,bust,etc.Posicio:jacent,de peu,orant,etc.B.Tractament de la materia.-Material:si es una copia,material original,pedra,bronze,etc.-Tecnica d'execucio:talla,fosa,modelatge,etc.-Color: si el material ja es de color o s'ha pintat dsp.-Tractament de les superficies:superficies polides,rugoses,fines,etc.-Qualitat tactils:sensacions com la suavitat o l'aspror,textures.-Volum:compacte,tancat,obert.-Massa: sensacio de pesadesa o lleugeresa.-Dimensions: tamany.C.Emplaçament original i punts de vista: on estava pensat colocar l'escultura i de quin punt o punts de vista.D.Efectes de la llum: si es llum natural,artificial,zenital,suau,etc.E.Composicio: linies de composicio o esquemes,formes piramidals,quilibri,agitacio,dramatisme,composicio oberta o tancada.F.Representacio del moviment o del repos:en potencia o en acte,tensio de les figures,moment escollit,etc.G.Tractament de la figura: realista,idealitzat,antinaturalista,esquematic,etc,expresions,canon de proporcions,rigidesa,naturalitat,torsions forçades,etc.H.Representacio de l'espai en els relleus:perspectiva,horror vacui,etc.I.Tema i significat:descripcio iconografica i analisis iconologic(que vol dir,significat).2.Context historicosocial:estil,periode,lloc,data,autor,importancia autor,per qui era,etc.

Entradas relacionadas: