Dinàmica de grups classificació edats i jocs presentació joc per etapes

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,76 KB

Classificació: 1.Tipus de joc: espai, dimensió social, copetitius-cooperatius, edats, material, qualitats físiques. 2.Funcional: Físics (qualitats físiques bàsiques). Psicomotors: Qualitats motrius bàsiques; jocs sensorials, de destresa, d'habilitat, equilibri, control postural, control respiració i relaxació. 3. Socials i de dinamització: jocs relació, taula, folklorics. 4. Cooperatius (tot grup objectiu comú). Tradicionals: Populars (lligats autòctons) - Tradicionals (generació en generació). 5. Formes jugades (joc i exercici orientat aprenentatge). 6. Jocs preesportius: (joc i esport + modalitat esportiva). Joc etapes evolutives: Caracterísitques joc nen: Fins 6 mesos: Joc funcional. 6 a 24 mesos: Exercici humà natural. 2 a 4 anys: Joc simbòlic. 4 a 6 anys: Joc associatiu, associaicó entre companys.  Aspectes psicomotrius a treballar: 0-6 anys: Tonacitat-Respiració-Control postural-Organització espacial-Organització temporal-Capacitats perceptives. 6-10 anys: Màx.intensitat jocs destructius. 10-12anys: Jocs exercitació. Característiques joc Pubertat: 12-14: Menyspreu jocs infantils. 14-15: Aire lliure. 15-17: Jocs sedentaris. Joventut 18-25: Gran intenistat+tot tipus. Adults: Jocs emocionals i infantil. 3a edat: Jocs compensar deficències. Triar un joc: Motivant?, quantitat treball suficient?, millora accions motrius? Objectius? Nivell grup? Presentació: 1. Semicercle. 2.Explicació breu-clara. Distribució: Atzar o animador. 4. Distribució material. 5. Efectuar prova sense validesa. 6. Esglaonar informació. Execució: 1.Participants protagonistes. 2.Animador 2n terme. 3. Animador fugir comentaris negatius. Qualificació: Eliminatció (total,parcial) o puntuació (positiva,negativa). Avaluació resultats joc: 1.Nivell participació. 2.Grau satisfacció. 3.Nivell esforç. Planificació GG: Anàlisi activitat: Activitat habitual: Manteniment capacitats físiques bàsiques + capacitats psicomotrius. Puntuals: Sortides. Principis tenir compte: Adequació edat, caràcter lúdic, progressió, contïnuitat, intenistat, varietat, flexibilitat propostes, seguretat, multilateralitat objectius, confiança, llibertat individual, senzillesa. Objectius: Cognitus: Conèxier execució correcte exercicis, tècniques respiració, postures incorrectes, valorar pròpies possiblitats... Motrius: Millorar qualitats físiques bàsiques, propiocepció, funcions cardiovasculars... Socio-afectiva: Augment autoconfiança,autoestima, socialbilització, autonomia personal... Programació: Racional, realista, progressiva, ben distribuïda, flexible, coherent... Determinació recursos: Alumnes participants: Experiència prèvia, limitacions mèdiques, edat, entorn social familiar, interessos, necessitats. Didàctica utilitzada: Objectius, metodologia, continguts, periodicitat. Recursos materials: LLoc desenvoluparà activitat, material, activitats puntuals possibles. Estructura sessió: Part inicial: Introducció clara i senzilla. + jos d'activació. Part principal: Jocs relació, exercicis coordinació, ritme i equilibri, activitats autonomia perosnal, exercicis mobilitat articular, manteniment to musuclar, elongació muscular. Tornada calam: Exercicis suaus, tècniques respiració, relaxació. Animador: Disponibiliat, receptiviat, vigilància, adaptabilitat, capacitat coumunicació, dinamisme, paciència.   

Entradas relacionadas: