Xeración poética dos 90
Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura
Escrito el en gallego con un tamaño de 5,56 KB
TEMA 10. A POESÍA DE FINAIS DO SÉCULO XX E PRINCIPIOS DO XXI. TEMAS E AUTORES DOS 80 E DOS 90. POETAS E TENDENCIAS ACTUAIS MÁIS RELEVANTES
A morte de Franco, 1975 trouxo un novo marco político que Supuxo un cambio radical no panorama Social e cultural con repercusións no discurso literario. A oficialidade da nosa lingua e a aprobación Da LNL (1983) van permitir que o galego acade ámbitos de uso que ata agora Non alcanzara: Administración, medios de comunicación públicos, o ensino , novas editoriais (Xerais, A nosa Terra...) créanse novos certames literarios (Leliadoura, Martín Códax...) e novas revistas (Dorna, Escrita, ...) que Dan a coñecer novos autores e tendencias. En 1980 constitúese a Asociación de Escritores en Lingua Galega .
A inicios dos anos setenta predominaba a poesía
Social.
A finais da década prodúcese un cambio de rumbo na poesía galega. A
Publicación en 1976 de Con pólvora e magnolias (Méndez Ferrín)
E Mesteres (Arcadio López Casanova)
Contribúen á superación da poesía social. Estas
Obras comezan a explorar novas vías formais e
Temáticas.
Na primeira metade dos
Oitenta consolídase a renovación poética
Que se da a coñecer en colectivos poéticos (Rompente, Alén ...) e en
Publicacións colectivas (De amor e desamor I e De amor e desamor II).
A nova poesía caracterízase pola ampliación de temas (erotismo, a reivindicación Feminista, unha nova visión da Paisaxe…), cosmopolitismo, esteticismo e formalismo, procurando unha Poesía correcta lingüisticamente e moi Traballada formalmente.
A) O culturalismo:
cultivaron
Unha poesía ateigada de referencias culturais de procedencia diversa. Autores
Como Álvarez Cáccamo, Xavier Seoane.
..
B) A poesía da experiencia
:
Caracterizada por unha vontade de comunicación máis directa e un menor grao de
Academicismo. Autores como Manuel Rivas ou Luísa Castro.
C) A poética experimental
: rexida polo
Academicismo e o coidado nos aspectos formais, existe unha liña na que se
Procura a experimentación na creación poética (Alfonso
Pexegueiro, Antón Reixa.
.. )
D) A poética feminina-feminista
: prodúcese unha incorporación das mulleres ao
Movemento de renovación da poesía (Pilar Pallarés, Ana Romaní...).
A derradeira década do século XX caracterízase pola eclosión dun Numeroso grupo de poetas novos que renovaron o discurso poético e que teñen preferencia por unha expresión máis Directa. A variedade de temas e estilo xunto cun maior achegamento ao público Lector, caracteriza a lírica dos últimos anos. Consolídase definitivamente o Mundo urbano e a sociedade de consumo Como ámbitos poéticos, nunha Galicia que perde os seus referentes rurais. Dáse unha certa volta á temática social Dirixida ao ecoloxismo, pacifismo, feminismo, insubmisión, o compromiso lingüístico.... Nos anos 90 Experimenta un gran impulso a Construción dun discurso poético Feminino, co conseguinte protagonismo das mulleres. A poesía que se Alimenta da experiencia e a poesía do Coñecemento son tendencias que tamén Estiveron moi presentes:
- A poética da experiencia, ademais da linguaxe directa hai maior
Narratividade do discurso e recurren ao ton coloquial (Fran Alonso, Celso
Fernández Sanmartín).
- A poética feminina-feminista, autoras
Como:
María Xosé Queizán, Lupe Gómez, Yolanda Castaño...
contribúen
á consolidación da perspectiva feminina, revisando os mitos, cuestionando os
Tópicos literarios...
- A poética do coñecemento, que se singulariza pola
Elaboración formal e a gravidade dos temas tratados. Aproximase á poesía culturalista
Da década anterior (Miro Villar, Rafa Villar).
O século XXI caracterízase por abrir novas canles de creación e difusión
Da literatura a través da rede (blogs, revistas virtuais,…). A produción
Poética é ampla e segue coas tendencias anteriores, pero con aproximacións
Persoais. Autores como:
María do Cebreiro con Nós, as inadaptadas (2002);
Enma Pedreira, Casa de Orfas (2005);
Carlos Negro, Makinaria
(2009); ou Lucía Aldao, Unha
Ducia máis un(2005).