Wif

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Química

Escrito el en vasco con un tamaño de 3 KB

 
HOBBES: gizakiari buruzko ikuspegi txarra du, bere ustez, jatorrizko egoera hipotetikoan, kaosean bizi dira: gizabanako bakoitza, berekoikeriak bultzatu, borroka etengabean ari da besteekin. ROSSEAU: gizakia xalo eta bakartia da, eta berez ez du gizartearen beharrik bizitzeko, baina aldi berean, berezko errukia ere badu lagun hurkoekiko: ona da izatez. KULTURA: kultura edo zibilizazioa deritzo, gizakiak gizarte bateko kide den aldetik bereganutatako guztiari: ezaupideak, sinesmenak, artea, zuzenbidea, usadioak eta gainerako trebetasunak eta ohiturak barneratzen ditu. beste definizioak: biologia baino harantzago heltzen den moldatze modu bat da/ giza taldeek historian zehar egindako guztiaren emaitza da/gizatariartzeko faktore bat da. Hainbat sinbolo partekaturen sistema da kultura. ETNOZENTRISMOA:beste kulturak norberaren kulturaren arabera neurtzea da etnozentrismoa. Norberaren kulturaren ezaugarrien arabera aztertzen eta interpretatzen dituzte beste kulturak. 2ondorio: 1- beste kulturak ulertzeko gaitasun eza/2- kohesio sentimena gogortzea. KULTURA ERLATIBISTA: kultura bakoitzak oinarri hartuz aztertu behar da, eta ez beste kultura bateko balioen arabera. Etnozentrismoa baino hobea da baina muga handiak ditu. KULTURARTEKOTASUNA: beste kultureikiko errewspetua du oinarri, kultura-erlatibismoak bezala: baina ez ditu haren hutsuneak, kulturen arteko berdintasunezko harremanak aldarrikatzen baititu. Hlburuak:1- gure gizartea eta mundua pluralak direla onartzea./2- kulturaren arteko harremanak konplexuak direla ulertzea/3- kulturaren arteko elkarrizketa sustatzea. MONISTA: monista materialistek diotenez, prozesu mentalek erabat jatorri materiala dute:garuna. DUALISTEK: gizakia bi elementuz osatuta dago: garuna eta gogoa. platon: gorputza eta arima bat eginik daude gizakiarengan, baina batasun hori halabeharraren emaitza da. asristoteles: arima eta gorputza elkarren osagarriak dira, eta ez bata ez bestea ezin dira banandu benetako errealitate edo substantzia bakar horietatik: gizakiarengandik alegia. dualismo cartesiarra: gizakia bi substanzia erabat desberdinen bat-egiteaz osatuta dagoela, batetik substatzia zabala eta bestetik, arima, substantzia pentsatzailea. ARRAZOIMEN: gizakiok hainbat eratara erabil ditzakegun hainbat gaitasunen multzoa da. ez dago arrazoimen bat, arrazoimenaren erabilera asko baizik. Gizakiok bi modutara erabil dezakegu arrazoimena: egiara iristeko, eta zoriontasunera iristeko

Entradas relacionadas: