W.Kandinsky: Composició IV

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,64 KB

 

Composició IV

Títol:composició IV

Autor:Wassily Kandisky(Moscou 1866,París 1944)

Cronologia:1911Estil:Abstracte Tècnica:Oli sobre tela

Tema:lluita entre cavallers

Localització:Kunstammlung nordrheinWestfalen(Düsseldorf)

BIOGRAFIA

Pintor d’origen rus, Kandinsky va compaginar els seus estudis de dret i economia amb classes de dibuix i pintura.
Quan va complir els trenta anys va anar a estudiar pintura a Múnich.
a conèixer a Paül Klee, amb el qual mantindria una amistat.
Te interes pel color duran tota la seva carrera .
En esclatar la Primera Guerra Mundial, Kandinsky va tornar a Moscou i allí va emprendre diverses activitats organitzatives en el Març del Departament de Belles arts del Comisariat Popular de l’Educació.
A 1921 es va traslladar amb ella a Alemanya per incorporar-se a la escola de la
Bauhaus
 on continuaria com a professor.
A frança va dedicarse a la recerca de formas inventades,va plasmar per mitjà de colors combinats de manera complexa i inspirant-se en signes geomètrics.

Descripció FORMAL

-Composició IV és una pintura no objectiva molt representativa que va pintar Kandinsky a la dècada del 1910.

-La tela manté encara elements que remeten a objectes de la natura.

-Al costat esquerre, dos genets semblen estar lluitant damunt l’arc de Sant Martí, mentre al centre un castell corona un muntanya blava, davant la qual tres cavallers subjecten dues llances molt llargues.

el quadre en dues meitats diferenciades:

-A l’esquerra hi dominen els plans irregulars i les línies inacabades superposades.

-Al costat dret les figures representades mostren un acabat més definit.

Allò dinàmic (esquerra) i allò serè (dreta) s’entrellacen gràcies a la força i a la lliure disposició que l’artista atorga als colors.

-Predominen els colors blau, groc, vermell i verd, i donen cromatisme i vistositat a l’obra, a la qual contribuieix també l’aplicació combinada d’una pinzellada nerviosa i vital (part esquerra) amb un altra de més assossegada (part dreta).

-Kandinsky crea un joc rítmic ple de contrastos emocionals, damunt el qual l’ull de l’espectador no aconsegueix de deturar-se ni tan sols un instant.

TEMÀTICA

-l’autor elimina el element figuratiu(l’obra no te significat inconogràfic)

-vol que el espectador no es limiti a contemplar les líneas o els colors → per incidir en la sensivilitat

-la pintura del autor no va adreçada a els sentints sinó a l’ànima  l→ prescindeix dels títols i els substitueix per categories:

Impresio: Captació de naturalesaq externa. Improvisasio: captació de les emocions inernes

Composició: sentiments del autor expressius.

Entradas relacionadas: