Trets del llenguatge escrit

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,36 KB

 

PROCÉS DE COMPOSICIÓ ESCRITA(Linda Flower i John Hayes) Diversos processos i subprocessos. Acte d’escriure compost per: Situació comunicativa, Memòria llarg termini, 3 processos: fer plans, redactar i revisar, i mecanisme de control: regular i decidir en quin moment ha d'actuar.

SITUACIÓ COMUNICATIVA


Conté elements externs = conjunt de circumstàncies que fan que escrivim / motiu:

1. Problema retòric: conjunt de circumstàncies que fan que un subjecte decideixi escriure. El constitueix la situació concreta en què es produeix l’escrit: Tema, Audíència i Propòsits.
És l’element més important quan es comença un procés de composició.

L’autor ha de començar per analitzar i valorar les condicions i les característiques dels diversos punts del problema:
El perfil de l’Audíència i El tema.

Una anàlisi correcta de tots aquests aspectes és el primer pas per a elaborar la solució del problema = el text.
2. El text: resposta o solució al problema.

LA MEMÒRIA A LLARG TERMINI


Inclou tots els coneixements que l’escriptor posseeix registrats i emmagatzemats en el cervell sobre: Contingut temàtic, Audíència, Estructures textuals que utilitzen, Traçat de lletres.

Cal tenir present que com més petits siguin els alumnes, més escassos seran els coneixements que tindran emmagatzemats a la memòria. Per tot això, la intervenció del mestre en el procés d’elaboració del text es fa imprescindible.



Entradas relacionadas: