Tenen una sola utilitat i desapareixen amb el seu consum
Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,06 KB
Tweet |
Diferenciades:
L'empresa intenta adptar el producte a cada segment amb la intenció De millorar les vendes en cada grup, i també les totals.Indiferenciades:
L'empresa ofereix el mateix producte a tots els segments.Concentrada:
L' empresa tria un segment i adpta el seu producte per sastifer Les seves necessiats.
Màrqueting
Què és el màrqueting?
És el conjunt d'activitats que
Desenvolupa una empresa encaminades a sastifer les necessitats i els
Desitjos del consumidor per tal d'aconseguir un benefici.
El contigut de aquesta Definició:
Conjunt D'activitats:
això vol dir que no es tracta d'una única Actuació, sinó de tot un conjunt de tècniques de contigut Diferent.Que Desenvolupa una empresa
.:
Les empreses són els agents Econòmics que apliquen les tècniques d'investigació i actuació En el mercat.Per Sastifer necessitats i desitjos del consumidor
Els Consumidor, com a persona que és, té necessitats, i el màrquting Ha de descobrir-les o ajudar a fer-les conscoents.Aconseguir Un benefici:
Les empreses tenen com a últim objectiu Obtenir beneficis.
Els Elements del màrqueting:
hi ha quatre controlables
Per l' empresa que formen el màrqueting total o marketing mix:
Producte, preu,promoció i distribució.
Marqueting Total o marketing mix:
és en conjunt de tècniques o
Elements sobre els quals pot actuar una empresa per sastifer les
Necessitats del consumidor i aconseguir un benefici mutu, i està
Format per: producte, preu, promoció.
Producte:
És qualsevol bé o servei que fabrica una empresa i que sastifà
Una determiada necessitat.
Producte Diferenciat:
És el conjunt de béns que són el
Resultat de variar un o més atributs d'una producte, de tal manera
Que el consumidor el pot percebre com una cosa nova i diferent.
Sovint
L'exit comercial s'aconsegueix quan es llança al mercat un producte
Nou que no es comercialitzava abans i que presenta unes
Característiques que són atractives per als consumidors. Això és
El que s' anomena innovació
Tipus de productes:
Producte De consum:
són totas aquells que satisfan les necessitats Dls particulars; per tant, tenen un ús personal, que pot ser Individual o familiar, però no industrial. Ex els aliments. Els Productes de consum és poden subdividir en productes fungibles i Productes de consum durador.Producte fugible:
es De una sola utilitat ex aliments. Producte durador:
es poden fer servir moltes vegades ex: els mobles.Productes Industrial:
Són els béns físics adquirits per les empreses I que són utilitzats en la seva actiivitat específica.Els Serveis
Són els productes immaterials o Intangibles. Constitueixen el conjunt d'activitats econòmiques que Realitza el sector terciari. Ex: les assegurances.
Cartera O gamma de productes:
És la totalitat d'articles que
Una empresa ofereix en el mercat a tts els consumidors.
Tres Característiques:
amplitud O nombre de línies de l'empresa.
Profunditat O nombre de producte de cada línea.
Suma De tots dels productes de l' empresa.
El Nombre de línies que formen la gamma s'anomena amplitud de Gamma, i el nombre de variants de producte que formen la Línea s'anomena profunditat de la línia.
Línia De productes:
són les agrupacions dels productes que
Fabrica una empresa amb unes característiques homogènies.
Cicle De la vida del producte:
És la durada en el mercat
D'un producte i està format per les etapes d'introducció,
Llançament, creixement, maduresa i declinació.
Etapa D'introducció o llençament:
Aquesta etapa la Constitueix la sortida al mercat d'un nou producte. Es pot tractar D'un producte completament nou o bé d'una variació d'un altre ja Existent. Con que el producte és desconegut per la major part del Públic, les vendes en aquesta etapa són baixes i el seu creixement és lent.(el llençament d'un nou producte al mercat implica molts Costos en aquipament i investigació, així com importants despeses De promoció i publicitat per donar-lo a conèixer)Etapa De creixement:
Un cop s'ha superat la primera etapa, el Producte comença a ser conegut i les vendes experimenten un fort Creixement. En aquest moment la publicitat deixa de ser informativa I esdevé persuasiva.( es generen beneficis per a l' empresa, ja que Les vendes experimenten un fort creixement)Etapa De maduresa:
En aquesta fase la velocitat de Creixement de les vendes comença a establitzar-se. Les vendes es Mantenen durant algun temps. La publicitat busca nous consumidors. S'intenta segmentar el mercat per aconseguir nopus clients amb Arguments cada cop més sostificats.(els beneficis per a l'empresa, Ja que les vendes experimenten un fort creixement)Etapa De declinació o saturació:
Les vendes en aquesta fase cauen De manera considerable. L'empresa s'ha de plantejar si rellança el Producte, si en busca nous usos i utilitats, si es concentra en un Segment del mercat o si el deixa de comercialitzar. En aquest darrer Cas, ha d' intentar no perjudicar ni els clients ni la imatge de L'empresa, i tampoco no ha de deixar forats per a la compretència.( Els beneficis disminueixen, fins que desapareixen amb la mort del Producte).
L'Envàs:
La presentació del
Producte és important per aconseguir-e la venda, sobretot en els
Productes de gran consum que són adquirits sense gaire reflexió i
De manera impulsiva.
Abans de comprar:
Idenfificació Fàcil:
És important Aconseguir que un producte tingui una personalitat, és a dir, que La forma, el color, etc... Siguin idenficatius d' aquell producte eb Concret i clarament diferenciadors de la resta. Ex L' empolla de la Coca-cola.Associació de Continent i contingut:
No tots els productes Poden tenir un envàs de vidre que permeti reconeixer el que hi ha a L'interior. En molts casos els embolcall són de paper, catró, Hacer, et. En aquets casos, els colors, els dibuixos i les lletres De l'etiqueta ha d' ividenciar què hi ha a l' interior.Atractiu i Impactant:
L'envàs ha de Tenir una combinació de forma i colors que resulti atractiva al Consumidor i es converteix en la publicitat que faci qye el Consumidor compri aquell producte i no un altre.
Després de la Compra:
Fàcil d' obrir:
És important establir Dispositus que permetin una obertura fàcil, sobretot en aquell Productes que es presenten en llaunes, caixes de catró, etc.Comoditat:
Si es tracta d' un envás que Conté un producte d'us repetitiu, és convenient que presenti Facilitat d'obertura i de tancament, adequada per a una bona Conservació del producte en diferents circumstàncies i èpoques de L'any.Facilitat de Transport i emmagatzemantge
La marca:
És un nom, un terme, un símbol o disseny, o una combinació de tots
Aquets elements, que tracta d'indentificar els bens i serveis d'una
Empresa i diferenciar-los dels de la competència.
Quan
Es parla de marca s' engloben dos elements: el nom i el logotips.
Cada empresa pot aplicar una estratègia de marca diferents: