Sons sords i sons sonors catala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,62 KB

 

5. EDGAR WILLEMS

(Bèlgica, 1885 – Suïssa, 1975)
“Tots som potencialment musicals, com tots som potencialment capaços d’adquirir el llenguatge, però això no significa que aquest es desenvolupi sense estimulació ni nutrició”.

Qui és?



• Pedagog, musicòleg i investigador.
• La base del seu mètode la trobem al seu llibre Bases psicológicas de la educación musical (Paidós, 2011).
• L’encarregat de difondre el seu mètode va ser el seu deixeble Jacques Chapuis.


Entén que els tres elements principals que formen la música corresponen a tres aspectes de la persona:

Ritme-Físic (reacció davant del so

Melodia-Emocional (Sensibilitat afectiva i emotiva

Harmonia-Mental


Idees principals del mètode

• L’educació musical no és una finalitat sinó un mitjà perquè les persones es desenvolupin en totes les seves dimensions. L’objectiu és desenvolupar-se harmoniosament com a persona.
• Aprendre música hauria de ser el mateix procés que aprendre a parlar, és a dir, seguint aquesta estructura: escoltar, repetir, improvisar, fer frases, raonaments complexes, llegir i escriure.
Tot parteix de la impregnació musical.


ESCOLTAR, REPETIR I IMPROVISAR

Es realitzen diversos jocs que tenen com a punt de referència la discriminació i expressió de les qualitats del so.

Activitats Escoltar i Repetir:

-Amb els ulls tancats, senyalar d’on prové el so i caminar cap a ell.

-Donar objectes sonors similars i buscar la parella.

-Memoritzar ordre d’aparició de diferents objectes sonors.


Activitats Improvisació:

-Improvisació lliure acompanyada de percussió corporal.

-Preguntes

– Respostes.


LLEGIR I ESCRIURE

Utilitza el nom de les notes per ordenar els sons de l’escala.
Desenvolupant, l'associació de l’altura sonora.


Activitats Llegir i Escriure
-Utilitzar cançons apreses per realitzar un dictat melòdic amb els noms de les
notes.
-Representar les figures i valors del so. (rodona, blanca, negra, corxera...)

-Conte amb les notes musicals.


El primer contacte amb la música ha de ser inconscient, natural i espontani. • Desenvolupament de la memòria i la imaginació i la consciència musical. • Intentar viure la música de manera natural: de forma receptiva, activa i inventiva. • Gran predominança de l’educació auditiva a través d’instruments sonors (campanes, reclams, tubs, martells,…) i cançons (cançons pedagògiques).


Entradas relacionadas: