Sons sords i sons sonors catala
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 9,62 KB
Tweet |
5. EDGAR WILLEMS
(Bèlgica, 1885 – Suïssa, 1975)
“Tots som potencialment musicals, com tots som potencialment capaços d’adquirir el llenguatge, però això no significa que aquest es desenvolupi sense estimulació ni nutrició”.
Qui és?
• Pedagog, musicòleg i investigador.
• La base del seu mètode la trobem al seu llibre Bases psicológicas de la educación musical (Paidós, 2011).
• L’encarregat de difondre el seu mètode va ser el seu deixeble Jacques Chapuis.
Entén que els tres elements principals que formen la música corresponen a tres aspectes de la persona:
Ritme-Físic (reacció davant del so
Melodia-Emocional (Sensibilitat afectiva i emotiva
Harmonia-Mental
Idees principals del mètode
• L’educació musical no és una finalitat sinó un mitjà perquè les persones es desenvolupin en totes les seves dimensions. L’objectiu és desenvolupar-se harmoniosament com a persona.
• Aprendre música hauria de ser el mateix procés que aprendre a parlar, és a dir, seguint aquesta estructura: escoltar, repetir, improvisar, fer frases, raonaments complexes, llegir i escriure.
Tot parteix de la impregnació musical.
ESCOLTAR, REPETIR I IMPROVISAR
Es realitzen diversos jocs que tenen com a punt de referència la discriminació i expressió de les qualitats del so.
Activitats Escoltar i Repetir:
-Amb els ulls tancats, senyalar d’on prové el so i caminar cap a ell.
-Donar objectes sonors similars i buscar la parella.
-Memoritzar ordre d’aparició de diferents objectes sonors.
Activitats Improvisació:
-Improvisació lliure acompanyada de percussió corporal.
-Preguntes
– Respostes.
LLEGIR I ESCRIURE
Utilitza el nom de les notes per ordenar els sons de l’escala.
Desenvolupant, l'associació de l’altura sonora.
Activitats Llegir i Escriure
-Utilitzar cançons apreses per realitzar un dictat melòdic amb els noms de les
notes.
-Representar les figures i valors del so. (rodona, blanca, negra, corxera...)
-Conte amb les notes musicals.
El primer contacte amb la música ha de ser inconscient, natural i espontani. • Desenvolupament de la memòria i la imaginació i la consciència musical. • Intentar viure la música de manera natural: de forma receptiva, activa i inventiva. • Gran predominança de l’educació auditiva a través d’instruments sonors (campanes, reclams, tubs, martells,…) i cançons (cançons pedagògiques).