Significat de dites

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,61 KB

 

Factors afectius/dinàmic implicats en l’atribució de sentit


o Autoconcepte: (Com em veig com

a persona, com em veig a mi mateix).

No són estables, varien. L’autoconcepte

que tinc ara no és la mateixa de fa 10 anys.

Té un caràcter multidimensional*, perquè

construïm imatges de nosaltres mateixos

en relació al context que ens envolta.


Autoconcepte acadèmic: és la concepció

de tu mateix com a estudiant. És unidimensional,

una imatge en tots els contextos.

(la imatge de mi mateix influeix en la autoestima)
.


Autoestima: Valoració afectiva que fem de

nosaltres mateixos. Com em sento amb mi

mateix. - L’autoconcepte influeix en l’autoestima.

Autoconcepte negatiu porta a una autoestima

negativa, una autoestima positiva té darrere un

autoconcepte positiu. - És unidimensional ja que

faig una sola imatge de valoració afectiva a partir

de totes les imatges que tinc de mi mateix.

- No és estable.

Jo possibles: imatges que ajuden a preveure

com et veuràs en el futur en diversos aspectes.

També que et faria por en el futur.

- L’autoconcepte i l’autoestima també influeixen

en com em veig jo en un futur, a l’hora de fer una

representació d’aquests, etc. (persona que

t’agradaria ser en el futur). - Repercuteix en

l’autoestima, ja que és possible que no

aconsegueixis les teves expectatives (autoestima

negativa), o les aconsegueixis (autoestima positiva).


Metes d’aprenentatge: Enfocades cap a

l’aprenentatge, vull aprendre, vull saber fer

més coses. Construir significat. Quan suspens

et preocupes i mires els errors.

· Metes relacionades amb la tasca:  Ser

més competent. Voler saber fer més coses.  

Actuar autònomament sense sentir-s’hi obligat.

Ho faig perquè això m’ajudarà a ser més autònom.

Faig la tasca perquè m’ho passo bé

- Metes d’execució: Ho fas per obtindré alguna

cosa a canvi. No executes la tasca per fer-ho

bé sinó perquè es vol aconseguir alguna cosa

més. Quan suspens no et preocupes.

· Metes relacionades amb el jo: Modificar

autoconcepte o autoestima. Protegir-me o

fer-me sentir millor.  Faig la tasca perquè

així em sento orgullós de mi mateix.  

Quan es té dificultats en una assignatura i

veus que quedes en ridícul perquè no ho saps fer.

Doncs t’esforces per no passar vergonya i fracassar.

· Metes relacionades a la valoració social:

Aprovació dels altres, que hem diguin que ho he fet bé.

 Aprovació dels professors, pares i la resta d’adults.  

Aprovació dels companys.

· Metes relacionades amb recompenses externes:

Recompensa sense relació amb la tasca   Premi/recompensa

Entradas relacionadas:

Etiquetas:
Persona