Segmentació de mercat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,75 KB

 

Requisits per que un grup pugui ser considerat un segment:


  • Mesurable:


    La dimensió i poder de compra dels segments s’ha de poder mesurar.

  • Rentable

    Segment ha de ser suficientment gran per oferir beneficis estimats.

  • Accessible

    Facilitat i efectivitat amb q un determinat segment es pot aconseguir i servir.
  • Fàcilment identificables

Procés de segmentació de mercats:


1.-

Investigació preliminar del mercat a segmentar

Definir el mercat específic que es desitja segmentar identificant els seus límits i establir les característiques dels consumidors.

2.-Identificació dels segments:Assenyalar quants segments existeixen en el mercat

3.-

Selecció del segment

Consisteix en l’avaluació dels segments obtinguts en base als requisits que han d’aplicar-se perquè la segmentació del mercat sigui efectiva.

4.-

Formulació de l’estratègia de màrqueting:

Dissenyar una estratègia de màrqueting per cadascun dels segments. Possibles estratègies:

  • Segmentació indiferenciada: quan el mercat del producte és homogeni.
  • Segmentació diferenciada: quan existeixen diferents segments i l’empresa disposa de recursos suficients per dirigir-se a tots ells amb programes específics.
  • Segmentació concentrada: es dirigeix a un número reduït de segments o inclús a un únic segment.

Tipus de Segmentació de mercat

  • Segmentació Geogràfica:


    Divisió de mercats en base a la seva ubicació. Posseeix característiques mesurables i accessibles. Ex: nacions, estat, regions, municipis, ciutats o barris.

  • Segmentació Demogràfica

    S’utilitza amb molta freqüència i està relacionada amb la demanda i és relativament fàcil de mesurar. Entre les característiques demogràfiques més conegudes estan : edat, gènere, raça, nacionalitat, dimensió família, cicle de vida, nivell ingressos.

  • Segmentació Psicogràfica

    Consisteix en examinar atributs relacionats amb pensaments, sentiments i conductes d’una persona. Utilitzant dimensions de personalitat, característiques estil de vida i valors.

  • Segmentació per comportament

    Es refereix al comportament relacionat amb el producte, utilitza variables com els beneficis desitjats d’un producte i la taxa a la que el consumidor utilitza el producte.

Criteris per a la segmentació:


2.1.En mercats de consum

Criteris:

  • Generals: Independents del producte.
  • Específics: Relacionats producte.
  • Objectius: Fàcilment mesurables.
  • Subjectius: Difícils de mesurar.

Generals

Específics

Objectius

  • Demogràfics: sexe, edat, estat civil, dimensió llar, cicle vida familiar...
  • Socioeconòmics: renda, ocupació, nivell estudis, classe social..
  • Geogràfics: Regió, dimensió ciutat, clima, urbà-rural
  • Estructura consum: gran, mitjà,..
  • Ús producte
  • Fidelitat a marca/ea
  • Tipus de compra: 1ª o repetició
  • Lloc de compra

Subjectius

  • Personalitat: lideratge, autoritat, autonomia
  • Estil de vida: activitats, interessos, opinions,...
  • Avantatge/Benefici buscat
  • Actituds
  • Percepcions
  • Preferències

2.2.En mercats industrials

Segons:

  • El mercat final
  • El tipus de producte
  • El tipus i dimensió del client
  • La situació de compra (1ª compra, recompra, sofisticació: Sensibles al turbomkt - llançament ràpid nous prod i serveis/millora costant)
  • Criteris de compra (sensibles al preu o al servei)
  • L’estil de compra (Programació de compra sense exigència, transacció com resultat negociació, grans regatejadors exigents en preu i servei)

Exemple:segmentació de mercat dels usuaris de targes de crèdit.

Entradas relacionadas: