Quins sectors van ser els primers adoptar nou sistema industrial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,42 KB
Personatges Revolució industrial
John Smeaton
: va construir un molí d’aigua, demostrant que l’impuls
D’aigua per adalt era més eficient, feia el doble de força.
S’aplica a “Water frame” Richard
Arkwright:
maquina que funcionava amb una roda hidràulica la qual
Feia un fil millor i més resistent. Com que ho va patentar va
Guanyar molt. Al tenir màquines les fàbriques van començar afer
Torns seguits (24h) buscaven treballadors com dones i nens que no
Estaven qualificats ja que ho feien tot les màquines i eren mal
Pagats.
James Watt:
Propulsor màquina de vapor, a diferencia de la de Newcomen hi
Havia un condensador, feia el cilindre més eficient: la feia dos
Vegades més potent i gasta la meitat de carbó Matthew
Boulton:
soci de James Watt, ell va empendre noves idees. Va inventar
També la primera fotocopiadora. Tenia un esperit empresarial, va
Aconseguir que Watt modifiques la seva màquina, en comptes del
Balançí va posar-hi una roda (molt més eficient).
Adam Smith:
economista, Joseph M. Jacquard: va inventar el seu telar per
Fer estampats automàticament Joseph
M Jacquard:
teler que feia teixits estampats (etapa Napoleó). Aquest
Sistema serà la base dels ordinadors
INOVACIONS → Pudelació:
Refinament del ferro, rebaixar el contingut de carboni i sofre, s'obté ferro forjat. Henry Cort 1783 → Laminatge:
→ Convertidor Bessemer
Thomas Bessemer: convertidor per transformar ferro en acer.
Revolució Dels transports
Alta
Producció i alta demanda requereixen nous mitjans de transport.
Obadiah Eliott→
Suspensió el·líptica. Suspensió dels carruatges→ doble el
Numero de passatgers.
John Mac Adam→
Sistema de carreteres macadan. Temps del viatge es redueix un 80% Thomas Telford→
Millora de les carreteres: 9 m d'ample, drenatge i murs de contenció.
Construcció de ponts i canals. Pont penjant de Menai: el mes llarg
De l'època James
Brindley→
Cavalls ferien la
Força i l'aigua transportaria la càrrega. Construcció encluses.
Ajuntar rius. Túnels Richard
Trevithich→ va construir la
Primera locomotora de carretera (Puffinng Devil Diable que fa pufs.)
Primera locomotora de la història sobre raïls (podia portar 10
Tones i 70 homes feia un trajecte de 14,5Km i arribava a la velocitat
De 8)
George Stephenson i Robert Stephenson→
Primer Ferrocarril: Stockton- Darlington 32 vagonetes oberts ocpuats per 300 Passatgers i 12 vagons de carbó.
L'EXPANSIÓ COMERCIAL
Mes transports→ mercats mes
Amplis. Mes producció (innovacions tècniques). Mes població(mes
Poder adquisitiu/ mes demanda)
→ Comerç interior:
Va fer amplia els mercats locals i va consolidar un mercat d'àmbit
Nacional, regional i nacional que va augmentar i afavorir el
Creixement industrial → Comerç exterior:
amb les colònies extraeuropees va oferir el Regne Unit els
Mercats on podia exportar la producció de les noves indústries i
Començar l'arrencada industrial 2-
Perquè la industrialització va afavorir el creixement de les
Ciutats?Fixa't en el plànol i explica l'estructura per barris d'una
Ciutat industrialització
Les ciutats grans metròpolis
Perquè els habitants es van multiplicar.
3- En què es diferenciaven els barris burgesos dels barris obrers?
→ La burgesia va Planificar nous barris residencials que tenien edificacions de Diversos pisos amb habitatges luxosos i còmodes, envoltades d'espais Enjardinats, comunicades per mitjà d'àmplies avingudes i dotades de Serveis → Als barris obrers No hi havien infraestructures (els carrers no estaven asfaltats i no Tenien clavegueram) i la falta d'espai va provocar l'amuntegament als Habitatges.
L'EXPANSIÓ DE LES CIUTATS
Industrialització→ ciutats→
Grans metròpolis→ Enderrocar muralles, nous barris (nou model de
Construcció d'habitatges). Mitjans de transport: ferrocarril i
Tramvia. Infraestructures: empedrat carrers i clavegueram i canonades
D'aigua. Serveis: nous comerços, hospitals, mercats, teatres...