San agustin zoriontasuna
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 6,86 KB
ALDEKO IDEIAK
KRITIKAK
ZORIONTASUNA:
-
Zoriontasuna ondasun iraunkorretan bilatu behar da, zoriak kenduko ez dizkiguten horietan, kezka sortzen ez dutenetan, arima (ez gorputza) elikatzen dutenetan: bertuteak, eta bereziki JAINKOA.
- Agustinen aburuz zoriontasuna
Jainkoaden Egiaren aurkikuntzaren ondorioa da.
- Guztiok bilatzen dugu zoriontasuna, baina zer den edo non dagoen zoriontasuna bakoitzaren arabera da
- Zoriontasuna baino garrantzitsuagoa da zuzentasuna egotea edo bilatzea
-
Platonentzat zoriontasuna lortzen da arima zati bakoitzak dagokion bertuteaz jokatzen badu. Horrela arimaren purifikazioa lortzen da gorputzaren kartzelatik ihes eginik.
Aristotelesentzat bizitza zoriontsua ezagutzari (teoria) emandako bizitza da. Horretarako ezinbestekoak diren ondasun materialak eskuratu behar dira.
Epikureismoak plazeren gozamen neurtua proposatu zuen eta Estoizismoak, bere aldetik, arimaren lasaitasun, patuaren gorabeherak onartuz.
ARIMA ETA GORPUTZA:
-Platonen eraginez (dualismoa), arima eta gorputza, arima “jainkoarena” da, Jainkoarengana hurbiltzen gaituena; gorputza, ustelkeria da, arimaren kartzela, bekatuaren iturburua, gaitzaren jatorria....
- Descartes ere dualista da (glandula pineal)
-Bi gizaki mota: Jainkoaren Hirikoak, eta Lurreko hirikoak (Platonen bi mundu)
- Gaur egun, batzuen ustez, arima ez dago
- Nietzsche: gorputza ez da zerbait “txarra”
JAINKOAZ:
-Jainkoa, perfektua, sortzailea hilezkorra, ahalguztiduna.....Ongiaren sortzailea, Gizakia Jainkoaren Hirira hurbilduko duena. Jainkoak gizakia argituko du, bere barnea argitu. Gure barnean ideia eredugarriak jarriko dizkigu. Horretarako ARRAZOIA+FEDEA jainkoa arima fededunean frogatuta geratzen da.