San agustin arima

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 11,78 KB

 

GAITZAREN ARAZOA:


Naturaren gaitz fisikoak


Lurrikarak, ekaitzak / Gaitz moralak:
Gaiztakeria, krimena, gerrateak

  • Teoria ezberdinak

    Manikeismoa:


  • Gaztea zenean hau pentsatu / Unibertsoan ongiaren eta gaizkiaren printzipioak existitzen direla eta haien artean etenbako borroka batean ari direla defendatzen duen korronte filosofikoa

  • Bi mundu:


    Ongia eta Gaizkiaren printzipioak

San Agustin:


Existitzen diren gauza guztiak onak dira Jainkoak sortu dituelak

Ongiaren burua Jainkoa da eta Ongiaren falta Gaizkia

Jainkoa → Ongia → Zoirontasuna → Egia


EZAGUME

NDUAREN TEORIA:


Helburua:


bihotza asetzeko egia aurkitzea da, horrela zoriontasuna lortzeko. Plazerra Jainkoaren bilaketan lortzen da.
+ Egia ezagutu egin behar da arimak lasaitasuna lortzeko (bide espiritual”)
+ Ezagumendu horren helburua ziurtasuna lortzea da. Ezin zentzuetan oinarritu

+ Fedea eta arrazoia batera eman --> Ezagumendua lortzeko

+
Kristautasunak
defendatu:
gizakia saiatu egin behar da sinesten duena ulertzen.
+ Fedeak ez du arrazoia ukatu behar ezta alderantziz

+ “Sinesten dut ulertzeko; ulertzen dut sinesteko

+ Berak lortu nahi:


biak batzea jakituri osora (Egira) heltzeko

Erlazioa:


1) arrazoiak gizakiari lagundu fedea lortzen / 2)
fedeak arrazoia gidatu / 3) arrazoiak fedearen edukiak argitzen lagundu

Hiru maila:


+ Ezagutza sentikorra: Gauzen somaketan datza // Zentsuen bitartez nabaritu // Gauzak aldakorrak dira // Ezin benetako egia lortu
+ Arrazoi ezagutza: Zentsuen bidezko informaziotik, baieztapenak egin // gizakia beste izakietatik bereiztu
+ Kontenplazioa: Beti ideiak diren bezela ikusi // Arimaren bitartez egin

ONTOLOGIA:


+ Izakiak aztertzen dituen zientzia // Existitzen den edozer da

+ Izaki absolutua:


+ Jainkoa da // existentzia  froga saiaketa ezagutzaren teoriaren ondorio zuzen bat.
+ Argudio gnoseologikoa:
(Silogismoa)
Egia existitzen denez, eta Jainkoa bere funtsa denez, Jainkoa existitzen da.
+ Argudio kosmologikoa:
Gizakiak munduan ezin du soriontasuna lortu. Jainkoa behar du horretarako
+ Existentzia betiereko ideietan:
Kontenplazioa: ideiak diren bezela ezagutu --> "Argi" bat behar (Jainkoa). Beraz jainkoa existitzen da

Izaki aldakorrak:

Existitzen den edozer gauza
+ Ez dira benetako izakiak (betirako ez direlako)
+ Jainkoak dena sortu (ezerezatik abiatuta)

HIRI BIAK:


Lureko hiritarrak (burua jaingoikoa baina askoz maite) eta Zeruko hiritarrak (jainkoa guztien gainetik) // Ezin konparatu // Estatu zibilak kristau estatu bat izatera iristen denean bakarrik gauzatuko da justizia

PLATONEN ERAGINA:



1- Etsenplarismo teoria (Ideiei garrantzia eman)


Platonek:


Demirguak dana sortzen duela ideietan oinarrituz, 

San Agustin


--> Jainkoak dena sortu duela bere ideien arabera

2- Hierarkia



Platonek


--> Ideien hierarkia bat, ONGI-aren ideia gailurra.

San Agustin


--> Ongiaren hierarkia, Ongia badago, Jainkoari esker, Gaizkia badago - Ongia falta da

3- Baztertu ezagutza sentokirra: Ideiak ezagutu behar



Platon
--> Arima/arrazoia. 

San Agustiin


--> Jainkoa/"argia"

4- Gizakiaren ikuspuntu dualista


Platon
--> Arima eta Gorputza

San Agustin


--> Arima eta Gorputza









Entradas relacionadas: