Romanticisme i Realisme a María Rosa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,21 KB

 

Tema 2
El Costumisme és un antecedent del Realisme i el podem considerar així Perquè recupera la realitat quotidiana com a tema literari.

El Realisme representa la realitat amb rigor i objectivitat(de)la Societat de la seva època, incidint en tots els aspectes, polític, Econòmic i social i tambéamostrantla Seva evolució. Aquesta objectivitatrepresentadapel Realisme, implica la descripció d’aspectes positius i negatius. Aquests últims ens serveixen per adonar-nos quese'nfeia Una crítica, sense fer

-hi

-neun Judici, però síper Fer pensar al lector.

El Costumisme també representa la realitat. S’hi descriuen els Ambients i els personatges amb exemples. Aquests representaven la Realitat però sense incidir en els aspectes interns de la persona. Satiritzen els costums estrangers i subratllen els aspectes més Cridaners de la realitat, tot recollint les petites coses que S’escapen als historiadors.

El teatre de Guimerà està caracteritzat per una gran passió. En Aquella època els autors seguien el teatre melodramàtic de Frederic Soler, però a ell no li agradava i va desenvolupar noves formes de Teatre anomenades tragèdies. Aquestes tragèdies seguien el model de Shakespeare que estava entre primer romanticisme massa exagerat i el Classicisme anterior tan retòric. Aquesta és la primera època de Guimerà que està caracteritzada per l’aproximació al Realisme Tanten Arguments, expressió i temàtica i aquestes formes no les abandonarà En la seva producció posterior. Aquestes característiques les podem Observar a una obra comTerra Baixa. Aquesta obra tracta sobre l’amor i es presenta a dos personatges Que per culpa del processos de canvi que patia la societat catalana No podien estar junts. Després d’aquesta etapa, Guimerà es fa Famós i per no perdre al públic, intentar adaptar el seu teatre a Nous correus estètics, especialment el Modernisme.

La Novel·la d’Oller parteix de fets i personatges reals, als quals Aplica la imaginació, no per deformar-los, sinó per acolorir-los, o Imagina situacions que relata seguint el criteri de versemblança. Els objectius de la seva novel·la són l’anàlisi d’una passió Universal a través de l’estudi d’un determinat context històric I social. Aquestes característiques les poden observar a les ObresLa PapallonaiL’escanyapobresque Són sobretot estudis de passions dins d’un Març més ampli. Des de 1900, la mort de Yxart, crític literari català i traductor d’obres En castellà, i els canvis sobre la novel·la a nivell europeu va Accentuar la seva inseguretat. Igual que Guimerà, també es va Adaptar al Modernisme i ho observem amb l’obraPilar Prim.

Entradas relacionadas: