Reforç de conductes incompatibles

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,29 KB

8.4. Millorar les habilitats socials



Comportaments permeten establir relació favorable pers interactuem.

- '' aprenen, són educables i hem proporcionar experiències/models

- No són innates ni constitueixen trets de personalitat.


8.4.1 Millorar l’assertivitat: fonamental establir rel.Socials sanes i resoldre posit conflictes. Tipus comportaments x respondre:

- Comportament agressiu
: imposició criteris

- C.
passiu o inhibit: anulació drets, idees i opinions 
- C.

Assertiu

: deixar expressar i respectar interessos, desitjos...

8.4.2 Programes d’entrenament en habilitats socials

Si el medi no proporcionat suf experiències/models x aprendre HHSS, poden aprendre mit programes...: Accions planificades x adquirireixin habilitats falten o mod. No activen adecuada. Basen supòsits:Tota conducta que va seguida d’una recompensa es repetirà en el futur. Quan una  conducta no obté cap recompensa, desapareix o s’extingeix

- Moltes cond aprenen x observació, imitant el que veiem fer a altres.

- Les seguides conseq desagradables desaparèixen

  • Tècniques per implementar i mantenir conducte

Modelatge o Aprenent x observació: Apren vicari o x observació
-Modelatge és un model duu terme conducta vol implantar davant l’infant pq l’infant la imiti. -Model perfecte massa lluny capacitats de l’observador→ no genera aprenentatge.
Reforç positiu: premiar alguna cosa li agradi quan realitzi conducta a implementar. Tipus:


Materials: chuches, diners, jog -
Socials: estimació, atenció - Activitats gratificants: excursions

→ Administració:


Reforçar cond. Immediatament.Al principi, reforçar cada vegada. Després, reforçar forma intermitent forma gradual. Fins no estigui ben instaurada no deixar d’utilitzar el reforç.
Tècnica de Premack: Utilitzar activitat agradable x reforçar un altre q li resulta desagradableLa 2a, actua com reforçador de la 1a.
Emmotllament o aproximacions successives: Reforçar amb conductes simples la conducta que volem com objectiu. Aprenentatge gradual i constant.Definir l’objetiu final

  • Tècniques per eliminar conductes

Retirada d’atenció: Ignorar cond conflictiva, el reforçament és l’atenció. -Educadora evitar contacte ocular, no dir res i mantenir distància física quan sigui possible -No recomanable si mostra nvll alta agressivitat
Càstig: Conseq desagradable després cond inadequada o retirada situació agradable en la q gaudia -Curt i no útil excés
- Utilitzar quan conduc perjudicials altres o ell.
- Administració immediata, entendre conseqüència de acció.
Temps fora oaïllament
: apartar reforços ambientals puguin actuar com reforçament.

Procediment

:
-S’explica quina conducta ha de cessar i el lloc d’aïllament.
-Aplicar fermament i sistemàticament,  fins que desaparegui
-Passat temps marcat (1min x any) l’anirem a buscar i farem reflexionar i s’incorporarà a una activitat.
S’utilitza quan: Comportament pertorba convivència.


Entradas relacionadas: