Qualitat del ritme ràpid i lent

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,24 KB

BANDA SONORA


1897


Projeccions amb quartet musical en directe.

1910. Partitures musicals específiques d'acompanyament interpretades en directe.

1920. Sistemes de gravació sound on disc/sound on movie. Guerra de les parets sonores.

1927. El cantant de jazz d'Alan Crosland incorpora diàlegs, música i efectes sonors.

1934


Generalització del doblatge. Fi de les versions múltiples.

QUALITAT DEL SO


To:


qualitat del so mitjançant el qual la oïda li assigna un lloc a l'escala musical i que permet distingir entre to greu i agut.

Intensitat


És la propietat del so que ens permet captar el so més fort o més dèbil. En termes de solfeig parlaríem de fortissimo, forte, mezzo forte, mezzo piano, piano i pianissimo.

Timbre:


és la qualitat que ens permet distingir sons procedents de diferents instruments, com els sons d'un piano o d'una flauta.

DIMENSIONS DEL SO: ESPAI I TEMPS


Dimensió espaial.   Font sonora


Qualsevol objecte físic que emet un so.

Espai sonor

La nostra percepció auditiva ens permet: reconèixer distàncies entre fonts sonores, la direcció del so i reconstruir el volum espacial mitjançant els plans sonors.   

So diegètic

Prové de fonts sonores que l'espectador reconeix com a part de la història de la peli== Extern.
La font sonora és un personatge o un objecte que pertany a l'espai de la història.

Intern

La font sonora és la ment d'un personatge.

So on

La font sonora és present en camp.

So off

La font sonora no es present en camp.

So extradiegètic


L'espectador no pot reconèixer el seu lloc de procedència i els personatges no l'escolten == Falsa diegesis.
Fem passar per so diegètic un so que realment és extradiegètic.

So on the air

So que acaba fent-se present en escena, però que per naturalesa es retransmet elèctricament. 

Dimensió temporal.    Ritme.  Sincronia


Coincidència exacte en el temps de dos estímuls diferents que el receptor percep perfectament diferenciats

. Asincronia

Com a recurs narratiu, control de l'impacte emocional i conducció de l'atenció visual. 

FUNCIONS DE L'ÀUDIO


8 funcions.          

Dóna continuïtat al relat

 Manté el flux de l'acció i suavitza els talls abruptes.

Estableix ritme

El ritme defineix un flux de so controlat, s'obté a l'establir la duració i ordenació.

Capta l'atenció

El so pot conduir l'atenció de l'espectador i mantenir-la fins al punt del clímax.   

Matissa la imatge

El so pot intesificar l'efecte narratiu.

Fer de contrapunt

El so contraresta la imatge provocant una sensació nova.

Subministra informació

L'estil musical ens pot informar de l'època i el lloc en el que es desenvolupa l'acció.

Comunicar sensacions

Els so permet transmetre quins són els elements dels personatges i el seu estat d'ànim.

Interpretar la distribució espacial

COMPONENTS BANDA SONORA. Paraula. Veu en off== Directe


Descripció del que s'està veient.

Indirecta

Descriu una acció que no es mostra en pantalla.

De contrapunt

La narració contrasta amb l'acció que estem veient a pantalla.

Veu en off neutre

No descriu elements.

Veu en off retòrica

Molt més emocional i subjectiva. 
Funcions del diàleg== fa avançar la història, ha d'aportar alguna cosa, revela el personatge. 

Funcions del efectes sonors


Definir l'espai, emfatitzar l'acció, crear ritme i expressar sensacions subjectives dels personatges.

El so contextual

Imita una font sonora del context visual i la subratlla.

El so narratiu

Aporta a l'escena una info des del punt de vista sonor.

Silenci


Funció rítmica

Són les pauses o silencis entre paraules les que ajuden a crear el ritme.

Funció dramàtica

Pot suggerir intriga, desolació, intimitat, distanciament. 

Música. Melodia


Successió de tons musicals de diferents duracions, les melodies se solen escriure en claus o tonalitats denominades major (alegres) i menor (melancòlica).

Harmonia

Es dóna quan dos o més tons sonen de manera simultània.

Tempo

És la força de la música.

Rang dinàmic

Trobem el crescendo (canvia el nivell de baix o moderat alt), diminuendo (canvia el nivell del so d'alt a baix)  i el tremolo (modulació de l'amplitud d'un so que es repeteix a gran velocitat. 

PROCÉS DE CREACIÓ I CONSIDERACIONS CREATIVES


Preproducció


el director es reuneix amb el compositor (Spotting).

Producció

Procés de gestació, composició i gravació.

Postproducció

Aspectes com el muntatge, regulació i equialització de volums.

Consideracions creatives



Estil musical

Decidir quin estil va millor amb la història.
Rol o paper de la música a l'hora d'explicar la història.

Gènere

S'ha de decidir si la música serà la convencional o no.

Origen de la música

Pensar si la BSO serà original o preexistent o adaptada. 

FUNCIONS DE LA BSO MUSICAL


Estructural


Episòdica i aporta una equivalència rítmica entre el que veiem i escoltem

. Instaura el ritme

La música estableix el ritme de l'acció.

Emocional i expressiva

Pretén provocar a l'espectador emoció.

Significativa

Quan s'utilitzen melodies o breus notes per relacionar-ho amb algun fet.

Estètica

Crear l'ambient en funció d'elements històrics, ideològics o artístics.

Ideològica

La música pot caracteritzar a personatges.

CATEGORIES


Segons actitud=


Música empàtica


reforça el contingut emocional de l'escena.

Anempàtica

Provoca un efecte oposat al contingut emocional de l'escena. 

Segons la vinculació=


Música integrada


Estableix connexions bilaterals entre ella i la peli.

No integrada

Estableix connexions unilaterals.

Segons la relació al nombre=


Repetida


Apareix més d'una vegada.

Variada

No es repeteix.

Repercutida

Es repeteix al llarg del film però el significat no és el mateix. 

















Entradas relacionadas: