Qualitat del ritme ràpid i lent
Enviado por Chuletator online y clasificado en Música
Escrito el en catalán con un tamaño de 7,24 KB
BANDA SONORA
1897
Projeccions amb quartet musical en directe.
1910. Partitures musicals específiques d'acompanyament interpretades en directe.
1920. Sistemes de gravació sound on disc/sound on movie. Guerra de les parets sonores.
1927. El cantant de jazz d'Alan Crosland incorpora diàlegs, música i efectes sonors.
1934
Generalització del doblatge. Fi de les versions múltiples.
QUALITAT DEL SO
To:
qualitat del so mitjançant el qual la oïda li assigna un lloc a l'escala musical i que permet distingir entre to greu i agut.
Intensitat
És la propietat del so que ens permet captar el so més fort o més dèbil. En termes de solfeig parlaríem de fortissimo, forte, mezzo forte, mezzo piano, piano i pianissimo.
Timbre:
és la qualitat que ens permet distingir sons procedents de diferents instruments, com els sons d'un piano o d'una flauta.
DIMENSIONS DEL SO: ESPAI I TEMPS
Dimensió espaial. Font sonora
Qualsevol objecte físic que emet un so.
Espai sonor
La nostra percepció auditiva ens permet: reconèixer distàncies entre fonts sonores, la direcció del so i reconstruir el volum espacial mitjançant els plans sonors.So diegètic
Prové de fonts sonores que l'espectador reconeix com a part de la història de la peli== Extern.La font sonora és un personatge o un objecte que pertany a l'espai de la història.
Intern
La font sonora és la ment d'un personatge.So on
La font sonora és present en camp.So off
La font sonora no es present en camp.So extradiegètic
L'espectador no pot reconèixer el seu lloc de procedència i els personatges no l'escolten == Falsa diegesis.
Fem passar per so diegètic un so que realment és extradiegètic.
So on the air
So que acaba fent-se present en escena, però que per naturalesa es retransmet elèctricament.Dimensió temporal. Ritme. Sincronia
Coincidència exacte en el temps de dos estímuls diferents que el receptor percep perfectament diferenciats
. Asincronia
Com a recurs narratiu, control de l'impacte emocional i conducció de l'atenció visual.FUNCIONS DE L'ÀUDIO
8 funcions.
Dóna continuïtat al relat
Manté el flux de l'acció i suavitza els talls abruptes.Estableix ritme
El ritme defineix un flux de so controlat, s'obté a l'establir la duració i ordenació.Capta l'atenció
El so pot conduir l'atenció de l'espectador i mantenir-la fins al punt del clímax.Matissa la imatge
El so pot intesificar l'efecte narratiu.Fer de contrapunt
El so contraresta la imatge provocant una sensació nova.Subministra informació
L'estil musical ens pot informar de l'època i el lloc en el que es desenvolupa l'acció.Comunicar sensacions
Els so permet transmetre quins són els elements dels personatges i el seu estat d'ànim.Interpretar la distribució espacial
COMPONENTS BANDA SONORA. Paraula. Veu en off== Directe
Descripció del que s'està veient.
Indirecta
Descriu una acció que no es mostra en pantalla.De contrapunt
La narració contrasta amb l'acció que estem veient a pantalla.Veu en off neutre
No descriu elements.Veu en off retòrica
Molt més emocional i subjectiva.Funcions del diàleg== fa avançar la història, ha d'aportar alguna cosa, revela el personatge.
Funcions del efectes sonors
Definir l'espai, emfatitzar l'acció, crear ritme i expressar sensacions subjectives dels personatges.
El so contextual
Imita una font sonora del context visual i la subratlla.El so narratiu
Aporta a l'escena una info des del punt de vista sonor.Silenci
Funció rítmica
Són les pauses o silencis entre paraules les que ajuden a crear el ritme.Funció dramàtica
Pot suggerir intriga, desolació, intimitat, distanciament.Música. Melodia
Successió de tons musicals de diferents duracions, les melodies se solen escriure en claus o tonalitats denominades major (alegres) i menor (melancòlica).
Harmonia
Es dóna quan dos o més tons sonen de manera simultània.Tempo
És la força de la música.Rang dinàmic
Trobem el crescendo (canvia el nivell de baix o moderat alt), diminuendo (canvia el nivell del so d'alt a baix) i el tremolo (modulació de l'amplitud d'un so que es repeteix a gran velocitat.PROCÉS DE CREACIÓ I CONSIDERACIONS CREATIVES
Preproducció
el director es reuneix amb el compositor (Spotting).
Producció
Procés de gestació, composició i gravació.Postproducció
Aspectes com el muntatge, regulació i equialització de volums.Consideracions creatives
Estil musical
Decidir quin estil va millor amb la història.Rol o paper de la música a l'hora d'explicar la història.
Gènere
S'ha de decidir si la música serà la convencional o no.Origen de la música
Pensar si la BSO serà original o preexistent o adaptada.FUNCIONS DE LA BSO MUSICAL
Estructural
Episòdica i aporta una equivalència rítmica entre el que veiem i escoltem
. Instaura el ritme
La música estableix el ritme de l'acció.Emocional i expressiva
Pretén provocar a l'espectador emoció.Significativa
Quan s'utilitzen melodies o breus notes per relacionar-ho amb algun fet.Estètica
Crear l'ambient en funció d'elements històrics, ideològics o artístics.Ideològica
La música pot caracteritzar a personatges.CATEGORIES
Segons actitud=
Música empàtica
reforça el contingut emocional de l'escena.
Anempàtica
Provoca un efecte oposat al contingut emocional de l'escena.Segons la vinculació=
Música integrada
Estableix connexions bilaterals entre ella i la peli.
No integrada
Estableix connexions unilaterals.Segons la relació al nombre=
Repetida
Apareix més d'una vegada.