Preferencies unimodals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Matemáticas

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,75 KB


-El nivel d´interés i la responsabilitat individual:

MODEL DE A.DOWNS:supòsits de partida sobre el funcionament del sector pùblic poden ser de 2 hipòtesis:

A)Concebre l´estat com un quasimercat que s´acosta a la comp.Perfecta

Els polítics serien les empreses i els votants els clients-consumidors.Aquest és un supòsit plausible en un món amb inform perfecta.El s.P ,oferiria una resposta sistemàtica a les preferències ciutadanes respecte a les accions públiques.

B)Concebre l´estat com una organització amb fins propis,subjecta a restriccions en una democràcia:

Aquest és un supòsit més plausible en un món amb informació imperfecta i costosa d´adquirir en termes de tota mena de recursos inclosos el temps i l´esforç personal del votant.Així,la resposta del s-p a les demandes ciutadanes estarà influïda per les motiv,pròpies de les persones que actuen des de el s.P:
DOWNS tria aquesta resposta fa tot el corrent de la teoria de l´elecció pública.Cal definir motivacions i restriccipns del s.P.

LA FUNCIÓ OBJECTIU I LES RESTRICCIONS DELS POLÍTICS:A)

Cal suposar uns polítics altruistes només moguts pels interessos generals i solament preocupats per maximitzar el benestar general.
B)suposar que els pol son persones com les altres.Apliquem el mateix supòsit que la Tª eco aplica als empresaris i consumidros,és a dir,el supòsit de l´egoisme racional.
Els pol buscaran el seu propi benestar en la mesura que les restriccions els ho permeten,igual que els empresaris maximitzen el benefici o els consumidors la seus utilitat.

La funció que maximitzen els polítics?

Els polítics se´ls suposa moguts per variables com ara les rendes privades,el poder i el prestigi derivats de la funció del govern.Totes aquestes variables,són totes raonables des del punt de vista dels objectius personals de qualsevol indivuu interessat pel seu propi benestar.Son massa variables pq l´anàlisi puga ser operativa.Downs considera que totes aquestes anteriors si máx el vot,que seria la var.Instrumental que serveix a les seues finalitats.Funció objectiu i máx nº de vots subjecte a :pref.Ciutadanes i l´estratègia de l´oposició.Si haguera inf.Perfecta i costos d´adquirir-la=0 suposaria una competència en el context polític que portaria a l´òptim social:els pol haurien de fer el que diu la ciutadania i buscant el seu propi benestar,arribaríem al benestar general,com passa en el mercat amb la seus "mà invisible"Downa abandona aquesta línia d´anàlisi en el seu model i es centra en una democràcia real.

L´ACCIÓ POLÍTICA EN UNA DEMOCRÀCIA:

Pq la máx del vot porte a un òptim social,tots els vots haurien de comptar per =,les restriccions haurien de ser operatives per a limitar el marge de maniobra dels pol:Això a la pràctica no es així.Supòsits de Downs més realistes:

A

Els governs no saben sempres què volen exactament els ciutadans.
b)Els ciutadans no sempres saben el que el govern o l´oposició han fet,el que fan actualment o el que caldria que feren per al seu propi benefici personal.Els ciutadans,atesa la complexitat de les qüestions de què es tracta,no saben ni tan sols què és el que més convé que els polítics facen pel seu propi interès
.C)informació necessària per a suplir aquestes deficiències té un cost molt elevat,cal que ens aturem un moment a pensar en aquesta qüestió,que serà crucial més endavant.Parlem de costos monet i no monetaris,incloent-hi el cost d´oportunitat del temps esmerçat en la recerca d´informació i l´esforç personal necessari  per assimilar-la. Sorgeixen 3 fenòmens que són fonts d´ineficiències que ens allunyen de l´òptim social.

PERSUACIÓ:

La inf imperfecta i costosa.

Persuasor:

persona amb molta influencia en molts sector socials.Té més informació que la majoria de les persones,pq sap que pot orientar,amb la persuació,el vot de moltes persones.Aquesta es la raó que fa que aquestes persones tinguen més info que la majoria.Es racional que invertisquen en una activ que pot tenir més rendibilitat que per al voltant comú.Els persuasors tenen més importancia per als pol que no un votant comú,son els que arrosseguen.Es trenca la igualtat segons la qual tota persona val 1 vot.Això és cert formalment,però en realitat és racional que per als pol,els persuasors tinguen més valor i els presten més atenció.

Representants:

Enviades pels partits a sondejar les preferències dels electors.Pq els governs tampoc saben bé què volen els votants.La falta d´informació fa que es descentrarlitze el partit a través dels representats i que aquests agafen poder dins del partit enfront de la cúpula de poder.Aquesta depèn en un grau creixent dels representants.Fins on portarà el partit aquest procés descentralitzador?Anirà fins que guanys mg de vots produït per la descentralització=pèrdua mg pels majors problemes de coordinació,és a dir, CMG=BMG.El govern  pot estar en mans d´aquest 2.Com que tenen interessos particulars(downs)tots 2 es mobilitzaran més que la gran majoria silenciosa de la població i el govern serà racional en prestar-loss més atenció:Clara fallada en el funcionament de la pol.Ens avança sense haver necessitat de introduir els fenòmens subrons o les comisions per favaors polítics.El coneixement imperperfecte fa al govern susceptible al suborn :La persuació necessita de recursos financers per a pagar mit.Comunicació,publicitat,els representants..Això portarà a vendre favors polítics als qui els puguen pagar,aportacions a les campanyes electorals,prensa favorable,etc.

Entradas relacionadas: