U Pollock

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB

 

COMENTARI: NÚMERO 1 – POLLOCK

Dades bàsiques

Identificació


La pintura Número 1 La va pintar Pollock al 1950. Actualment es troba al Museu d'Art Modern de Nova York, Estats Units.

Material


Oli i pintura d'esmalt sobre tela amb unes mides de 2'69m x 5'3m.

Autor


Jackson Pollock (Estats Units 1912 – 1956) és considerat un mite De la pintura per la seva obra innovadora ja que va inaugurar L'action painting Amb la tècnica del dripping, Que consisteix a vessar pintura sobre una tela estesa a terra.

Descripció formal

Iconografia


Abstracta.

Funció


Estètica.

Composició


Tancada. Els regalims se situen tots en un mateix espai, deixant una Petita franja perifèrica en què només hi ha els esquitxos produïts Per la tècnica del dripping.

Línies compositives


Línies circulars i rectes entrecreuades que formen una xarxa de Tipus gestual i aconsegueixen un gran dinamisme.

Recursos tècnics


Ús de la tècnica del dripping. Es recorre al traç gestual, amb l'ús de colors esmorteïts.

Anàlisi Estilística i significativa. Significat de l'obra

Elements propis de L'estil


No-figuració, No-racionalitat compositiva, traç gestual dels esquitxos, dripping, Atzar, all-over, ús de grans teles...

Relació entre la Forma i la funció:


L'atzar i La irracionalitat de l'obra reprodueixen el sentiment de Nihilisme de Pollock.

Iconologia


En aquesta tela queden reflectides les angoixes de l'autor, ja que Només amb la integració dintre de les seves obres Pollock era capaç D'allunyar els seus fantasmes.

Relació de l'obra amb L'època


La desorientació General en l'àmbit social que es va viure després de la Segona Guerra Mundial, època en què es van veure alterats tots els valors Morals, va afavorir el naixement d'un replantejament global.

Transcendència de L'obra

Pollock parteix de la Pintura barroca per aconseguir una composició plena (all-over), i Dels muralistes mexicans per assolir la monumentalitat conceptual. La Seva obra va saber obrir nous camins cap a una recerca pictòrica més Enllà de la figuració, plantejant qüestions com la llibertat i el Control del pintor sobre la pròpia obra.

Entradas relacionadas: