U Pollock

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,51 KB

 

U


1. Classificació de l’obra:  a) Títol:


U b) Autor:
Jackson Pollock   c) Cronologia:
1950  d) Escola o País:
National Gallery (Washington)

E) Estil:

expressionista abstracte. La pintura és dinàmica i gestual, allunyada totalment del llenguatge figuratiu, una certa restricció cromàtica (generalment ús del Blanc i el negre, sobretot al final), expressa els sentiments mitjançant el Traç. Llibertat expressiva

2. Tema:


 

A) Atributs:

abstracte  b)Fonts Literàries:
no hi ha 3. Descripció: Anàlisi tècnica:
 

A) Elements de suport:

tela. 

B) Elements tècnics:

oli, esmalt i pintura d’alumini sobre tela. Utilitza la tècnica del dripping (goteig o regalim): per sobre de la tela estesa al terra, de grans dimensions es passejavaamb pots de Pintura foradats o bastons xops de pintura o bé llançava la pintura sobre el Llençamb Moviments salvatges. El resultatera una superfície completament pintada (all-over painting).

4. Elements formals i compositius:

 
a) Forma oberta o pictórica. Predomini del color i absència del dibuix.

B) Composició:

s’abandona la idea tradicional de composició en Termes de relacions entre parts, ja que no existeix cap centre d’atenció Principal del qual derivin tots els altres elements. La profunditat a l’obra ve Donada per la superposició de les línies i les capes de pintura.

C) Perspectiva:

no hi ha perspectiva.

D) Línia de l’horitzó:

no n’hi ha.

E) Asimetria


F) Geometria: No en té??


G) Llum:

no hi ha un focus de llum Concret, propi de les pintures abstractes. En tot cas, es poden observar Efectes d’ombres que incrementen l’expressivitat de l’obra.

H) Cromatisme:

no segueix les lleis Tradicionals. Representa el desig de pintar en estat pur. D’ altra banda, la profunditat suggerida a la telano es Déu a Cap tipus de perspectiva cromàtica, sinó a una simple superposició de les capes De pintura. Els colors Que hi predomines son el negre i el blanc; i també hi ha tocs de gris i salmó. Utilitza l’All over painting (la superfície del quadre està tota pintada). 

5. Antecedents i influències posteriors:

Els famosos drippings de Pollock són El resultat d’una gran suma d’influències que tenen com a base les experiències I les teories abstractes de Kandinsky.  Des d’un punt de vista formal, l’ús d’una gran tela deriva dels Muralistes mexicans. En l’execució de l’obra rep la influència dels indis Navahos, i la tècnica de l’automatisme surrealista utilitzada per Miró i Masson. La intensitat rítmica de les seves obres pot relacionar-se amb els treballs de Miquel Àngel, El Greco i Rubens. Per una altra banda, va influir notablement en L’obra dels últims anys de Claude Monet, caracteritzada per una pinzellada Solta propera a l’abstracció. L’obra de Pollock ha estat considerada el model Del nou art nord americà, i el seu estil creatiu pot haver influït en els “happenings” i el “Body art”.

6. Relacions amb obres similars de l’autor o l’escola:

L’autor té altres obres Com “Cavall de fusta: Número 10 A” (1948) o “Estiu: Número 9 A” (1948).

7. Diferències amb altres solucions Coetànies:

  Les seves obres es Podrien comparar a altres artistes expressionistes abstractes com, per exemple, Willem de Kooning, que, tot i estar inclòs en aquest grup, no és realment Abstracte, ja que les seves obres mostren uns grotescos personatges femenins. A Més, Pollock i De Kooning són els artistes que més van destacar en el panorama Artístic nord-americà fins que va aparèixer el Pop Art a finals de la dècada Dels 50.

8. Funció i significat de la Obra:

U està format per un dens entramat de línies i taques que omplen tota La superfície de la tela sense cap rastre figuratiu. Pollock dóna números a les Seves obres com a títol per reforçar la seva abstracció i fer que l’espectador S’enfronti al quadre sense cap referència que limiti el seu significat Emocional. Aquesta és una obra feta per ser exposada en llocs grans, així que a Seva funció és estètica i decorativa. També transmet l’estat d’ànim de L’artista.

9. Context històric i Artístic:

Al acabar la II GM Europa queda devastada i els EEUU es Converteixen en la primera potència mundial d’un món dividit en dos blocs Oposats (comunistes i capitalistes) durant la Guerra Freda. Nova York Substitueix a París com a centre cultural i artístic i allà van aparèixer les Tendències més innovadores, convertint els seus museus en els més importants Del món. La primera d’aquestes tendències serà l’Expressionisme abstracte, la Qual serà potenciada des del propi govern americà, que ho veia com un exemple De la llibertat americana davant del rígid discurs artístic dels soviètics, que Propugnava un art molt realista.  Des del Punt de vista artístic, aquest quadre pertany a les segones avantguardes, que Són les pintades després de la II GM.

Entradas relacionadas: