La persistencia de la memoria ficha tecnica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,79 KB

 

5. ANÀLISI FORMAL


En Aquest quadre podem veure la platja de Port Lligat al clarejar. Al Centre de l'obra trobem una cara tova, amb un ull de grans pestanyes I el nas d'on surt una llengua carnosa, sobre aquest es troba un Rellotge tou.
A l'esquerra trobem dos rellotges sobre el moble o Pedra gran, un girat ple de formigues, i l'altre, deformat sobre el Moble amb una mosca a sobre, D'aquest element també neix un arbre Trencat amb una sola branca de la qual penja un altre rellotge tou. Al fons a l'esquerra, darrera l'arbre trobem una plataforma Rectangular que connecta amb el mar, i a la dreta trobem una cala i Uns penya-segats que són molt il·luminats, es pot apreciar una Petita pedra i el reflex de les roques al mar. Es tracta d'un Paisatge irreal, atemporal i solitari. Dins d'aquesta obra trobem un Realisme gairebé fotogràfic en els objectes i el paisatge, un Dibuix molt precís, detallisme acurat i una predilecció per la Línia. S'utilitza una tècnica miniaturista amb una pinzellada plana I precisa. Els colors són brillants i lluminosos, amb una gamma Cromàtica protagonitzada pels colors freds com el blau, el gris i el Blanc; que contrasta amb els colors càlids que apareixen com els Grocs, ocres i marrons. La llum juga un paper molt importants perquè Es dóna un ambient crepuscular. En primer terme trobem una llum Tenebrista, amb objectes suament il·luminats que es retallen en L'espai, Per contra, veiem contrast el fons on la cala i els Penya-segats reben una forta llum blanca i irreal. La llum d'aquest Quadre és nítida i brillant, i projecta grans ombres, el focus Lumínic de la qual es troba fora de la tela. La composició de L'obra és d'un equilibri perfecte que es dóna entre la part rocosa I la dels rellotges tous, forma un triangle de diagonals molt Estudiat per l'artista.

6. TEMÀTICA


Dalí Va representar el paisatge que li era més proper, Portlligat; les Roques del fons són del cap de Creu mentre que els colors del cel i Del mar són de l'Empordà. L'obra evoca l'etern problema del pas del Temps utilitzant una escena tradicional procedent del món dels Somnis, de l'inconscient. Aquesta és una de les preocupacions més Artificials i il·lògiques de l'ésser humà. Un dels objectes que Ens recorda constantment aquest fet és el rellotge; és la memòria Persistent del pas del temps. Tot és efímer i fugisser, tot es Desfà i es descompon amb el pas del temps, com els rellotges tous de Dalí. La memòria fa que allò passat encara visqui en persona: els Records. Els rellotges tous poden representar la memòria del passat, I el dur present encara no integrat en la memòria. Una altra Preocupació de Dalí era la immortalitat, la permanència, la Eternitat. El paisatge integra els elements durs de l'obra, que Persisteixen en el temps i perviuen en la memòria: el mar, les Roques, el moble, l'arbre... Aquests persisteixen i els tous es Desfan donant una sensació de relativitat del temps. El fet que cada Rellotge marquí una hora diferent vol dir que el temps és un Concepte relatiu. El paisatge persisteix en la memòria, el temps o El cap de l'home són efímers i mortals. Dalí deia que els seus Quadres eres fotografies de somnis pintats a mà. Així dons, Persistència de l memòria és un quadre que respon a un estímul Bigràfic exterior, ja que tota la seva obra serà com una Contemplació de si mateix. És compendi i resum de totes les seves Obsessions. Les formigues i la mosca són símbols de putrefacció de L'art decadent, de la mort. A més, un trauma d'infantesa de Dalí Era la por irracional als insectes. El rostre del centre de la Pintura és una aproximació al mateix Dalí dormint. Aquest model ja L'havia fet servir en el "Gran masturbador".

7. MODELS I INFLUÈNCIES


Dalí Va rebre una gran formació acadèmica. La seva obra va estar marcada Pels pintors detallistes com H. Bosh, Bruguel el Vell, Arciboldo Entre d'altres. Dalí coneixia la obra de Freud i ja s'havia unit amb Altres surrealistes, per la qual cosa utilitza idees de Freud per Transformar-les, ja que en elles hi havia trobat explicacions de la Seva personalitat, els seus problemes i les seves obsessions Sexuals.També, cal destacar la influència de la pintura metafísica De G. De Chirico i la minuciositat tècnica de Vermeer. Dins la Modalitat objectiva i figurativa del Surrealisme, Dalí es va Relacionar amb Magritte, Ernst i Dalvaux que utilitzaven una tècnica Quasi fotogràfic per imitar la realitat. Més tard va reinterpretar Aquesta obra, quan es trobava en un període misticonuclear, i en la Nova pintura va destacar la naturalesa corpuscular de la matèria, i Els aspectes metafísics. Aquest fet va ser el resultat de l'impacta Que l'era anatòmica produí en Dalí.


Entradas relacionadas: