Objectius
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,29 KB
Tweet |
lanificació empresarial//Planificar és avançar-se al futur amb previsions econòmiques, tecnològiques, polítiques, socials, etc. La direcció d’una empresa ha d’establir diversos plans per prevenir el futur de la pròpia empresa. La tasca de planificar i prendre decisions sobre les diferents alternatives correspon a la direcció
Planificar és avançar-se al futur amb previsions econòmiques, tecnològiques, polítiques, socials, etc. La direcció d’una empresa ha d’establir diversos plans per prevenir el futur de la pròpia empresa. La tasca de planificar i prendre decisions sobre les diferents alternatives correspon a la direcció Aquests plans hauran de ser recolzats per l’organització, és a dir, s’ha de disposar dels mitjans necessaris (humans, tècnics i econòmics) per a la seva realització i controls per a corregir les desviacions que es puguin produir.
Tipus DE PLANIFICACIÓ i classificació-PLANIFICACIÓ A L’INICI DE L’ACTIVITAT (PLA D’EMPRESA) Mètode de planificació al mercat o al sistema on s’integrarà. Els riscos o incerteses de la seva decisió. Dimensió de l’empresa. PLANIFICACIÓ QUAN L’EMPRESA ESTÀ EN FUNCIONAMENT Raons del canvi si n’hi ha hagut. Límit i extensió de les possibles variacions a introduir. Benefici que s’espera i benefici actual. PLANIFICACIÓ AL TANCAMENT DE LA SOCIETAT Repercussions de caràcter intern. Repercussions a tercers (Bancs, proveïdors, clients, ...). Compliment de les obligacions contretes i de la legislació vigente//OBJECTIUS DE LA PLANIFICACIÓ Seleccionar els objectius i desenvolupar les polítiques, estratègies, programes i pressupostos necessaris per assolir-los. Obtenir la major informació possible, tant de l’objectiu de la pròpia empresa com de l’entorn per tal d’establir les accions que s’han de realitzar (per evitar imprevistos). Que totes les divisions, seccions, departaments, subdepartaments coneguin els objectius i disposin de mitjans per assolir-los. Obtenir el màxim rendiment dels mitjans assignat
Classificació dels objectius A) Classificació bàsica: Econòmics (beneficis, rendibilitat...) Tècnics (prestigi, poder, adaptació, estabilitat,...) Humans i socials (augment treballadors, clients, prestigi,...) B) Nivell dels objectius: Objectius de l’empresa Objectius dels departaments Objectius de les seccions C) Classificació temporal: A curt termini:
1 any A mig termini: 1-5 anys A llarg termini: + 5 anys Les empreses privades solen proposar-se entre 10 i 20 objectius; el 40% a llarg termini, el 20% a mig i el 40% a curt. d) El nombre d’objectius no ha de ser excessiu//Polítiques: qüestions de major importància:Política general de l’empresa: Política de servei prestat, Política comercial: Política financera, política de personal.// Polítiques departamentals o funcionals://Programes o pla d’acció :És un pla específic a curt o mig termini dissenyat per arribar a una determinada meta (objectius)// Plans habituals a les empreses - Pla de producció: l’objectiu és detallar com es fabriquen els béns o es presten els serveis. Procés de fabricació, capacitat de producció, recursos materials i humans necessaris o la gestió d’inventaris.- Pla econòmic-financer: origen del capital necessari per a la posada a punt del negoci, per al seu funcionament i creixement, també avalua el benefici que generarà la inversió realitzada. S’ha de reflexar en aquest pla la viabilitat dels recursos establerts prèviament. - Pla d’organització i recursos humans: funcions bàsiques i la gestió de personal.- Pla de màrqueting: del producte, del preu, de la comunicació i de la distribucióió.//El control a les empreses D’allotjament turístic: 1 .Establiment d’estàndards 2. Mesurar l’acompliment o l’execució dels plans 3. Comparació 4. Correcció de les desviacionscontrols segons les àrees de gestió:1 Gestió directiva 2 Departament financer, econòmic i administratiu 3 Departament recepció 4 Departament de producció 5 Departament de recursos humans 6 Proveïdors i distribuïdors