Nietzsche frase mes famosa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,58 KB

 

L’ETERN RETORN I EL Nihilisme

El superhome ha de firmar la temporalitat, com a essència de la vida però al mateix temps la seva voluntat ha de poder desitjar l’eternitat. L’anhel material d’eternitat de l’home i la arrogància d’una voluntat que ha negat la transcendència, porten a Nietzsche a afirma que l’eternitat és un etern retorn del mateix.

El superhome vols recuperar el seu passat, vol eternitzar el temps. L’única manera de salvar aquest desig, és a firmar l l’etern retorn ja que només eterna recurrència del temps pot garantir l’essencial temporalitat de la voluntat de poder. L’etern retorn només es pot entendre a través de la intuïció. Podem entendre l’etern retorn de vàries maneres. És aquí on Nietzsche toca fons. Afirmar tot el mal que hi ha en el món , que l’única cosa infinita és el que és finit, que l’única eternitat possible és el temps és una intrèpida empresa. Però encara ho és més extreure la conclusió fatal: el Nihilisme: és la negació de tota creença. Arribat aquest punt, Nietzsche no li queda res més que optar pel suïcidi intel·lectual.


Davant del Nihilisme que considera inconseqüent en el cristianisme , proposa un Nihilisme conseqüent  Què atorgaria el coratge suficient per acceptar l’autodestrucció , l’acabament de tot el que ésfinit.  aleshores l’etern retorn consisteix ha estar acabant constantment.

El Nihilisme no només és l’hàbit de creure que tot mereix morir , sinó que també destrueix.


És un estat a través del qual es pren consciència de que els pelós, que imperaven fins ara han perdut el Seu valor, els valors de la religió cristiana. Hi ha una interpretació cristiana del món, que senyala que aquest ha estat creat per Déu del no-res. Aquest món és l’escenari d’una història: la història de la salvació de l’home. L’home és el centre d’aquesta creació. La seva vida manca el sentit del món i això és precisament el que ha perdut valor.


Però malgrat aquesta interpretació, els grans sistemes filósòfics han mantingut els valors de la religió amb Emmascarament. Quan es produeix el desemmascarament l’home entra en el Nihilisme i amb aquest es pot resumir en una frase nit des de una “ Déu a mort “


El Nil istme és a l’hora rebutjat i valorar per  Nietzsche . D’una banda és positiu en tant que supera la mort de 10, i de l’altre és negatiu degut a la manca d’energia vital, el fet que no sap desfer del substituts de Déu.


Nietzsche parla de tres tipus de:

Nihilisme negatiu entès com l’absència de sentit la conseqüència d’aquest és la desesperació perquè l’home buscar el sentit a la seva existència fora , Que ha deixat vuit 10, i no trobat resposta. La seva sensació és trobar-se sense sentit ni camí ja que els valors morals què Déu sustentava desapareixenen .


Nihilismo positivo:Entès com a reactiu. L’esperit lliure o de l’home superior. Aquest ocupa lloc de Déu amb altres substituts com la ciència i fa una nova jerarquització dels valors, però no pot ser felíç delDel tot perquè no té, seguretat ni meta, ni fi, i va perdut. L’home continua  alineat buscant fora allò que no troba a dins i els substituts no poden deslliurar lo del sentiment de buidor.


Nihilisme passiu: aquest supera el positiu, doncs la persona es arreplega en si mateixa i viu internament la seva plenitud humana: no és positiu ni negatiu perquè no compta amb l’exterior. També s’ha de superar perquè el resultat és pura passivitat.


Entradas relacionadas: