Nietzsche català

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,5 KB

 

Nietzsche: El context filósòfic:


Hem de parlar del filòsofs de la sospita ¡, perquè eren els que dubtaven de la pròpia Consciencia en tant que no tenien clar que aquest no hagi creat al llarg de la Cultura occidental una fal·làcia, és a Dir, que aquest pensament occidental al llarg de la historia hagi creat Conceptes o idees que no s’ajusten a la realitat. El cristianisme ha tingut un Paper fonamental creant un món ideal, On es diu que aquesta vida no val i la que val de veritat es la que hi ha Després . Totes del creacions de la cultura occidental amaguen per sota un Determinada intensió (que l’home es consideri un ser racional).

Cultura occidental creen Un determinats conceptes on els filòsofs veien que hi havia una intensió:

1

Marx:

Allò expressat Ideologia i emmascara els Interessos de classe i el mètode d’anàlisi és el materialisme històric.

2

Nietzsche:

Allò expressat Allò racional i emmascara allò irracional i el mètode D’anàlisi és la geonealogia.

3

Freud:

Allò expressat allò conscient i emmascara els Interessos de classe i el mètode d’anàlisi és el materialisme històric.

La consciencia ha creat La cultura occidental i ella denuncien que aquest valors tenen una altre Realitat.

3. Tres nivells de Pensament Nietzscheà:

Primer Nivell: Que és la vida, l’home inclòs tal com a fins ara ha estat comprès?


Nietzsche respon: l'home ha comprès fins ara la vida en funció d'un "sentit" objectiu i trascendent. Però aquest sentit és la gran mentida que cal desmmascarar. Plató i el Cristianisme són els dos grans responsables d'aquesta comprensió enganyosa, Però darrera d'ells, s'arrossega tota la cultura occidental. D'aquí la crítica Mordaç i despiatada a tots els valors del món occidental: l'enunci de la "mort de Déu" és la primera Tasca de Nietzsche.
La mort de Déu suposa la mort de la veritat absoluta, del Món vertader del platonisme i del cristianisme, i la redempció, per tant, de la Vida. Seria, a més a més, una nova manera de pensar, de sentir i de valorar.

La primera pregunta condueix a la segona:

¿Què és, doncs, la vida -l'home inclòs- tal com en veritat és?
. I Nietzsche respon: en veritat és "sensesentit". D'aquí la Inevitabilitat del Nihilisme. El Nihilisme acompanya a  Déu i la seva mort. Amb Déu ha mort també, Irremeiablement, el sentit. El món i la vida s'ofereixen amb una total absència De sentit per a Nietzsche. El Nihilisme no és una teoria filósòfica ni cap proposició Teorètica. És, per a Nietzsche, un moviment propi de la cultura occidental. L'esperit occidental, cansat i exhaurit pels alts, inadequats i ficticis valors Del seu "veritable món", es torna nihilista. El Nihilisme de L'esperit occidental és absolut i radical. Des del moment en que es comparen Els valors més alts, el veritable món, el món suprasensible i la seva Personificació en la divinitat, amb la vertadera essència de l'home, es perd la Fe en aquests:

"arribem a la Conclusió que no tenim cap dret a suposar un més enllà"

Aleshores la Cultura resta sense sentit, sense cap guia aparent i amb això s'arriba a la Decadència i al pessimisme. El Nihilisme és una força destructora i Desintegradora de la base de la cultura occidental, és a dir, de Déu, del Déu Monoteista, el Déu de les contraposicions metafísiques entre el bé i el mal, Entre el món aparent i el món real. Aquest Déu-Un-Totpoderós Mor perquè entre tots l'hem Assassinat;
Quan ens adonem d'aquest fet podrem superar l'estat Nihilista.

La segona, aquesta ens porta A una tercera

No Podem oblidar que Nietzsche no vol instal·lar-se en el Nihilisme, sinó que Pretén superar-ho.
Per Aconseguir-ho és precís una nova "comprensió del món":

¿com ha de ser compresa la vida -l'home Inclós- per el que sap com és en veritat?

Aquí trobem la resposta més Peculiar de Nietzsche, allò que podem anomenar la seva filosofia. Es tracta D'un esforç per convertir la negació en afirmació, per trobar enmig de L'universal sense sentit un racó de sentit, per transformar els vells valors en Altres de nous, merament relatius i humans. El Nihilisme és un procés ambivalent i dialèctic.

Ambivalent perquè té dues cares: Una de negativa, símbol de la decadència i desintegració dels valors, i una Altra de positiva, símbol de la voluntat de poder com a característica peculiar De la vida.
Dialèctic perquè Es basa en un moviment o força que va de les coses negatives a les positives. El moment negatiu correspon a l'enteniment que critica, el positiu al domini Dels instints ascendents que simbolitzen la vida.


Entradas relacionadas: