Museo guggenheim Bilbao elements de suport i suportats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,45 KB

Fitxa Tècnica: Nom


:
Museu Guggenheim de Bilbao 
Arquitecte
: Frank Owen Gehry (1929) 

Cronologia

: 1993-1997 a) Context històric 
Pertany a la dècada dels 90, Durant la dècada anterior, als anys 80 que són els anys de la crisi econòmica. Dècada dels 90: expansió, comença La bombolla immobiliària. La fundació Guggenhein volia una seu a Europa i van Escollir Bilbao. Aquella zona i la ciutat de Bilbao en general era una zona Molt degradada, industrial, bruta...  ara la zona s’ha revaloritzat molt.  i la ciutat també. Mundialment el 89 va caure el mur De Berlín. El 1991 es signa el tractat de Manstrich. És la era de la globalització, Internet, avenços tècnics i informàtics... 
Estilàdesconstructivisme El terme desconstrucció molta gent associa amb el postmodernisme i que Es va desenvolupar a Europa i als Estats Units en les dècades de 1980 i1990. Les característiques fonamentals de la seva arquitectura són:  - la precarietat - la manca d’harmonia en la Combinació de formes i materials - la irregularitat - els trets de l’arquitectura Convencional desapareixen i es busquen formes incoherents (com l’obliqüitat) Que, sovint, desafien la llei de la gravetat. - volen reflectir la manca D’orientació de les societats i la impotència davant l’intent de captar, en una Imatge global, els diversos components que configuren la realitat del veïnatge Universal c) Analisi formal Plantaà Espais 
La construcció s’articula al voltant d’un eix central, l’atri. S’hi Arriba després de creuar el vestíbul, té 50 m d‘alt i està il·luminat per una Claraboia amb forma de flor. Aquest atri és, potser, l’espai més representatiu Del disseny de Gehry. De l’atri, que, com acabem de comentar, esdevé el focus principal, Tant pel que fa a la distribució interior com a l’aspecte exterior de L’edifici, parteix un conjunt de passarel·les curvilínies, ascensors envidrats I torres d’escales que connecten les sales d’exposició. Un cop dins descobrim Que, malgrat la complexitat de les formes còncaves i convexes – que a l’exterior Es corben en sentit contrari–, l’interior amaga un món ordenat i clar. Des de L’atri també s’arriba a una terrassa, amb vistes a la ria i al jardí d’aigua, Coberta per una marquesina recolzada en un únic pilar de pedra. L’espai d’exposició consta de 20 sales de tipologia diferent: - 10 sales presenten una forma Rectangular, de tall clàssic, i es poden identificar des de l’exterior pel Recobriment de pedra calcària. - Les altres 9 són de forma Irregular, estan recobertes exteriorment de titani i esdevenen espais interiors Grandiosos. - Una sala, la més excepcional, Destinada a les obres de gran format. Es 

tracta d’un espai en forma de nau, de 30 m d’ample per 130 m de llarg, que no té cap columna ni cap element de suport Interior. El projecte inclou, a més de sales D’exposicions, un auditori, un restaurant, un café i una llibreria Elements de suportà destaca, com a element de sustentació, una espectacular estructura D’acer i formigó armat, L’edifici s’articula per dos tipus de volums: - els ortogonals, recoberts de pedra calcària - els corbats i sinuosos, revestits amb làmines de titani Aquests dos volums estan connectats per murs cortina de vidre i tenen Una coberta de titani, amb línies escultòriques, que recorda una flor Metàl·lica. Els murs de vidre estan reforçats per una estructura d’acer, a fi de Millorar-ne la resistència, i han rebut un tractament específic perquè filtrin La llum natural de tal manera que no pugui perjudicar les obres d’art (deixen Passar la llum però no la calor). 

Exteriorà

Per efectes de la incidència lumínica en el revestiment exterior, hi Ha qui associa l’edifici amb representacions zoomòrfiques i parla d’una balena Embarrancada. En aquesta obra, com en altres de l’autor, la forma exterior no Respon a les necessitats internes, és a dir, els jocs formals de l‘edifici Només acompleixen la funció de cridar l’atenció del públic. Elements Decoratius:

Puppy, una escultura de 12 metres feta De flors, obra de l’artista rdamericà  “Mama”, de 10m d’alçada, obra de L’artista francesa afincada als EUA, Louise Bourgeois d)Funció I interpretació 
Interpretació. La família Guggenheim té una Fundació d’art contemporani i va decidir fer una seu a Europa (Bilbao). L’arquitecte va decidir a quina zona de la ciutat  construir el museu. Aquesta zona degradada i industrial ha canviat i s’ha revaloritzat. Bilbao ara és ciutat culta, moderna i simbòlica. El Museu s’ha convertit en símbol de la Ciutat. No només és art l’interior sinó també l’edifici, (és igual d’important El continent que el contingut)  és arquitectura però també en certa manera escultura. Funció: Museu d’exposicions temporals D’art contemporani. Per tant és un edifici civil amb la funció de contenedor D’obres d’art, però amb la filosofia que tant important és el contingut com el Contenidor (o continent). També té una funció Simbòlica de modernitat. Les Formes poden semblar un peix que es reflexa a la ria i és un homenatge a la Ciutat portuària.

Entradas relacionadas: