Munduko kultura ugarien aurrean

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,6 KB

 

Kultura-erlatibismoa

-

Kultura

Erlatibismoaren aldekoek diotenez, kultura bakoitza bertako balioak oinarri hartuz aztertu behar da, eta ez beste kultura bateko balioen arabera.Haien esanetan, toleranteak izan behar dugu kultura adierazpen guztiekiko. Arriskuak: Arrazakeria / Kulturak elkarrengandik banantzea (nahi eta kulturak elkar onartu, harremanik eduki nahi ez)
/ Jarrera erromantikoa / Kultura-paralisia (Tradizioei eustea garrantzitsuena)

Kulturartekotasuna


- Beste kulturekiko errespetua du oinarri, kultura-erlatibismoak bezala; baina ez ditu haren hutsuneak, kulturen arteko berdintasunezko harremanak aldarrikatzen baititu. Helburuak: Gure gizartea eta mundua pluralak direla onartzea / Kulturen arteko harremanak konplexuak direla ulertzea, bai norberaren ikuspegitik bai komunitate osoaren ikuspuntutik / Kulturen arteko elkarrizketa sustatzea / Munduko arazoei konponbidea bilatzeko elkarlanean aritzea.

- Mundu plural honetan elkarrekin bizitzen ikastea. Ulertzea mundu honetako hiritarrak garela, eta kultura bat ez dela beste baino hobea edo txarragoa, soilik ezberdina.

8.- ERLATIBISMOA EDO UNIBERTSALISMOA

- Kulturen arteko elkarrizketa beharrezkoa, erronkei erantzuteko guztion artean hartu erabakiak

- Erlatibismoa: Ezinezkoa / Ez genuke halakorik izan behar

-

Unibertsalismoa

Kultura guztiek hainbat balio berdin dituzte (Kulturen arteko desberdintasunekiko errespetua) (Kulturartekotasunaren aldeko jarrera, kulturen arteko egiazko elkarrizketa) / Kultura batzuek beste batzuk mendera ditzaten eragotzi.

- Elkarrizketa emankorra lortzeko balio unibertsalak: Giza eskubideak errespetatu / Askatasuna, berdintasuna, elkartasuna eta beste zenbait balio onartu / Elkarrizketaren aldeko jarrera.

- Gutxieneko balio moralak, zibilizazioaren euskarriak: Pentsalari askoren buruan dagoen ametsa

- Leopold Sedar Senghor, senegaldar poeta eta estatu-politikaria: Kulturen arteko elkarrizketarako deia / Unibertsala den horren zibilizazioa eraikitzeko giltzarria, arraza eta zibilizazio guztiek elkarlanean lortu.

9.-DISERTAZIOA

- Sarrera: Tesiak esan nahi duena esplikatu. Zein arazo planteatzen duen zehaztu eta azaldu: garrantzia, historia, gaurkotasuna.

- Garapena: Filosofiaren historiatik hartutako tesiaren aldeko eta kontrako argudioak eman.Bat gutxienez

- Ondorioa: Gogoeta txiki bat eginez bere iritzia eman dezala ikasleak

TESTUEN LABURPENA

- Ideia nagusiak: Irakurri: titulua, informazioa, zein da gaia? / Azpimarratu / Ordenatu ideiak / Zerrenda, eskema

- Norberaren hitza

- Modu objetiboan eta 3.Pertsonan: Ez gehitu testuan jartzen ez duen ezer / Ez eman iritzirik

LABURPENA:

- Arretaz irakurriz, testuaren komunikazio-asmoa edo helburu orokorra identifikatu

- Testuko ideia nagusien edo elementu klabeen identifikazioa egin

- Informazioa berrida­tzi egin behar da, mezua zeure hitzez adieraziz

- Mezua modu objektiboan azaldu behar da la­burpenean. (3. Pertsonan )

- Laburpenak ez du ideia zerrenda soila izan be­har. Testuak koherentzia edo osotasuna eduki dezan, antolatzaile egokiz erlazionatu behar dira informazioak.

- Eman ezazu iturriari buruzko informazioa la­burpenaren hasieran: testuaren igorlearen ai­pamena, eta hori ezagutu ezean, testuaren izenburua.

- Txerta itzazu laburpen-markak zure testuan: halakok uste du, dioenez, proposatzen du, azaltzen du, etab


Entradas relacionadas: