Les mesures proteccionistes van provocar una disminución del comerç

Enviado por Chuletator online y clasificado en Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,29 KB

 

A20. En el s. XVII la Ciència i la tecnologia gran desenvolupament?


Raons Externes:

Passem De l’Edat Mitjana a la moderna en 1492 pel descobriment d’Amèrica. Açò passa perquè La navegació millora, cosa que implica coneixements d’astronomia, del Funcionament d’una brúixola, de latitud i longitud (la latitud ja la sabien els Antics perquè coincideix amb la altura o angle de la estrela polar sobre L’horitzó. La longitud era premiada pels reis a aquelles persones que eren Capaços de determinar-la. Es pot saber la longitud, sabent que quan canvia També canvia l’hora, el problema es que no tenien aparells per determinar el Temps aleshores utilitzaven l’astronomia fixant-se en l’altura del Sol. Així la Longitud es mesurava: 24h/360º = temps d’arribada-temps d’origen/ longitud D’arribada – longitud d’origen.

¿Com sé com està el Sol al mateix temps en dos Llocs diferents? Els Rellotges mecànics de pèndol (Galileu es va donar compte que cada oscil·lació Té el mateix període) no serveixen. Puc clavar un rellotge de pèndol al vaixell Però no es fiable perquè el moviment del vaixell feia que l’oscil·lació no fora Regular. Per tant, la longitud no es pot mesurar fins que no es descobreixen Els rellotges de corda. La altitud la sé mesurant la pressió atmosfèrica que es Directament proporcional a l’altura (Torricelli és la persona que primer Desenvolupa açò). La Navegació desenvolupa el comerç i el comerç desenvolupa el capitalisme financer Perquè es necessiten diner per fer aquests viatges llargs. Tot Açò provoca necessitats socials que han de ser resoltes.

Raons Internes:

Implica Sobretot que tant en l’antiguitat com en l’Edat Mitjana el treball manual dona Una visió degradant de la persona que ho fa. Per tant, un científic antic o de L’Edat Mitjana no s’embrutava les mans, només es limitava a fer observacions, Que poden eixir bé o mal. Es produeix un canvi: els científics comencen a Apropar-se al món de la tècnica i dels artesans perquè s’utilitzava un mètode D’assaig i error, la qual cosa implica contrastar amb la realitat. Açò és L’origen del mètode científic modern. No Només els científics utilitzen el mètode científic, també ho fan els Professors, la policia (quan investiguen un crim), els mecànics (quan tenen que Saber que li passa al cotxe), etc. Qualsevol persona que contrasta amb la Realitat, utilitza el mètode científic o semblants. Açò és la causa de que els científics adopten tècniques pròpies dels artesans i Viceversa (per exemple, els pintors comencen a utilitzar la perspectiva). Es Tracta d’una relació recíproca. A partir d’ara la ciència Comença a necessitar diners per a fer-se perquè hi ha que pagar materials. 


INFORME: Galileu: Pot haver moviment sense força. Experiment: un plànol molt pulimentat per Evitar una força de fregament molt elevada. Es produeix un moviment constant, és a dir, recorre sempreel mateixa Distancia en un temps determinat. La primera persona que parla de llei D’inèrcia es Galileu: tot cos persevera en el seu estat de repòs o moviment Rectilini moviment a no ser que actuï sobre ell una força. Després comença a Fer reflexions amb el plànol: el cos cau cada vegada més ràpid perquè actua Sobre ell una força; en un plànol horitzontal actuen el pes (gravetat), la Força normal, al plànol inclinat actuen el pes, la força de fregament i la força Normal que ara és perpendicular al plànol. La força que provoca el moviment Accelerat és el pes tangencial. La força normal i el pes normal s’anul·len Entre si. El pes tangencial és igual a massa(pes)*sin(angle de la pendent). Quan l’angle és de 90º la força que provoca el moviment és el pes (el sin90=1) Quan l’angle és 0 (sin0=0) no hi ha força que provoqui moviment. QUANTA MÉS PENDENT, MÉS FORÇA. La Força causa canvis de moviment.


A.28


Un TFG és una investigació. Per tant, he de Tindre una pregunta (Ex.: Per què els xiquets no aprenen bé un determinat Concepte (com pot ser la pressió). Puc tractar de respondre la pregunta com a Tal (pregunta de diagnòstic) o fer una unitat d’intervenció. Llegir Articles sobre el concepte a treballar. Fem una relació causal de perquè no Entenen el concepte. Pregunta De diagnòstic (per saber si funciona): S’ha de fer un examen, en aquest cas un Qüestionari, que abordi les causes que s’han trobat. Pregunta D’intervenció: He de fer una comparació de com estaven els alumnes abans i com Estar després de la proposta d’intervenció. També puc comprovar amb altres Alumnes (control experimental). *Hem De comparar amb altres notes abans. Has de fer un PRE i un POST per a poder Avaluar bé i saber el que han aprés. L’instrument amb que mesuri ha de ser Sempre el mateix.

A.29. Com va realitzar Galileu efectivament l’experiment per estudiar la Relació entre l'altura h I el temps t Que tarda a arribar a terra?  
Va Posar un plànol inclinat amb mesures amb xifres imparelles i amb campanetes. Quan la bola cau les campanes sonen formant un so uniforme. Així va deduir que és un moviment uniformement accelerat.

problemes va haver d'enfrontar-se els protagonistes de la revolució Científica: Copèrnic (1473- 1543), Giordano Bruno (1549-1600), Galileu, Kepler, Descartes, etc.?

Copèrnic: Model heliocèntric o Copèrnicà. Marca el naixement de la ciència moderna amb el Seu llibre (1543) Desrevolutionidus – llibres prohibits.

G.Bruno: Rector, teòleg, filòleg. En ciència va dir que la terra no era el centre de L’univers i que hi havia molts centres que podrien estar habitats. Condemnat Per motiu religiós ja que Crist havia mort en la terra perquè és el centre de L’univers i si fora així pedreria importància. El cardenal Belarmino- comdenar.

Galileu- Va tindre problemes pels estudis astronòmics. Va ser la primera persona en Utilitzar el telescopi. Va vore la lluna amb craters com si foren muntanyes, Creien que eren perfectes quan el van vore el relacionaven amb la terra, la Lluna deixa de ser celestial i passa a ser terrestre. Les estrelles no canvien De lloc. Va descobrir      que Júpiter Tenia Satèl·lits: n’hi ha coses que peguen la volta a Júpiter i no a la Terra, +info de que no és el centre. El seus amics cardenals li varen dir que no Escriures res sobre el model heliocèntric. Però després un dels seus amics es Va convertir en papa – Urbà VII li va donar permís per escriure el llibre Contant el que ell volia però plantejant els 2 models com a hipòtesis sense dir Que estan comprovats. A 1632 dialegs sobre els dos màxims sistemes del món. El Va escriure en italià perquè més gent el llegira. 3 personantges (simplicio-geocentric, salviati-heliocentric, sagredo-arbitre). Va abjurar la Seua teoria. Igualment va anar a presó.

Kepler- A la seua mare l’acusaren de bruixa. Per això ell va canviar de protector. Va Descobrir les dues primeres lleis de moviments dels planetes.

Descartes- El discurs de la metod. És la introducció d’un llibre de ciència (pròleg). En El qual parla sobre l’algebra, l’òptica, la meteorologia. Va anar-se a Holanda. Per no tindre problemes amb el catolicisme.

A.31.Per què hi ha un desplaçament geogràfic del protagonisme científic des D’Itàlia, Espanya, cap Holanda, Anglaterra?

Els científics es Traslladen cap al nord, cap als països protestants perquè són més permissius Cap a la ciència, per això, apareixen científics en aquestos països i en els Catòlics, la ciència s’estanca.

Entradas relacionadas: