Merkataritza blokeak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,77 KB

 

6.-Munduko merkataritza antolamendua

Itunen bidez dago araututa munduko merkataritza, munduko merkataritza erakundean ezartzen dira, honen helburua da nazioarteko merkataritza sustatzeko itunak egitea da, honen bidez merkataritza mugak kentzeko eta jarduera desleialak ezabatzeko, merkataritza blokeak sortuz:

  • Merkataritza askeko eremua: zenbait herrialdek osatzen dute eta herrialde hauek ez dute aduanako zergarik ordaintzen bere ondasunak salmentarako erabiliko direlako, hortaz, ondasunak libre zirkula dezakete

  • Aduana-batasuna: merkataritza askeko eremu bat da, kideen artean muga zergak ezabatzeaz gain aduana politika bateratu bat ezartzen da kide ez diren herrialdeen aurrean

* Lurralde Petrolio Esportazio Erakundea (LPEE)


7.-Munduko merkataritza polarizazioa

Munduko merkataritza biziki hazi globalizazioaren ondorioz dena den ez dio etekin bera ekarri herrialde guztiei. Geratutako herrialdeen eta suspertzen ari diren herrialdeen artean merkataritzaren %85-a gertatzen da

8.-Merkataritza ardatz berriak

Tradizioz EB, Estatu batuak eta Japonia izan dira merkataritza eremu handiak.  XX.Mendearen geroztik, globalizazioaren ondorioz, herrialde industrializatuen berrien artean txina dugu hazkundearen eta 2007-an hasitako krisiaren ondorioz

  • Estatu batuak eta Txina ardatza

  • Merkataritza ardatz berriak→ suspertzen ari diren herrialdeak(Txina, Asia)

9.-Europar batasuneko merkataritza


Munduko merkataritza potentzia nagusienetako bat da EB eta munduko esportazioen %20 baino gehiago egiten du


  • Esportazioak:(Barruan) EB-eko herrialdeen esportazioen %71 egiten du(Kanpoan) Estatu batuak, Txina eta Suitza.Alemania da EB-eko esportzaile liderra

 Inportazioak: Estatu batuetatik, Txinatik eta Errusiatik

Industria ondasuna da EB-eko esportazioen %86a→ makinak produktu kimikoak

EB-nak merkataritza itunak negoziaten ditu beste herrialde batzuekin


11.- Garraioen eginkizunak

Eginkizun ekonomikoa:

Garraioak aukera ematen du produktuak trukatzeko eta biztanleak lekuz aldatzeko.

Oinarrizkoa da beste ekonomia-jarduera batzuetarako, adb.: turismoa

Ekoizpena deslokalizatzeko prozesuan

Eginkizun soziala: Sustatzen ditu giza harremanak eta munduko beste leku batzuetako produktu exotikean ezagutza

Eginkizun politikoa:

Garraio-sare trinko eta orekatu bat, izatea lagungarria da lurralde bateko biztanleak bazeko

Garraio-azpiegitura jakin batzuk kontrolatzeak, handitzen du herrialde baten balio estrategikoak


12.- Garraio sarea


Ibilagailuen zirkulaziorako sortutako azpiegituran multzoa da garraio-sarea. Zenbait nodo eta ardatze edo linea ditu. Nodoak elkarrekin lotzen dituzten bideak dira ardatzak edo lineak.

Garraio-sare bat eraginkorra izateko, beharrezkoa da:


  • Sare trinkoa izatea, nodo eta ardatz ugari izatea

  • Konketagarritasun handia izatea

  • Irisgarritasun ona izatea







Entradas relacionadas: