El marxisme curarà els malalts

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,5 KB

 

MARXISME


1. Classificació de l’obra a) Títol


El marxisme curarà els Malalts b)Autora:
Frida Kahlo c) Cronologia:
1954 d) Localització:
Museo Frida Kahlo (Ciutat de Mèxic)

E) Estil

S’associa amb el Surrealisme ja Que pinta el seu interior però ella considerava que no ho era ja que no pintava Els seus somnis sinó la seva realitat així que seguint el comentari de L’artista es podria considerar un estil de Realisme social.


2. Tema


Es representa a ella Que s’allibera del dolor gràcies a la ideologia marxista.
3. Descripció de l’obra:  Anàlisi tècnica:  I) Elements de Suport tela

. II) Elements tècnics:

És Un oli sobre tela, la tècnica que s’utilitza consisteix d’una barreja de Pigments amb oli, normalment de llinassa o nou i produeix un color brillant i La possibilitat de rectificar 4.Elements formals i compositius a)
Els detalls i els contorns els Perfila amb una línia negra, per tant parlem d’una forma tancada o dibuixística.

B) Composició:

és oberta (centrífuga), Unitària.

C) Perspectiva

No hi ha Però sí que dóna una sensació de profunditat gràcies a les diagonals de les Crosses, les mans i els colors.

Línia de L’horitzó:

No hi ha línia de l’horitzó e) Simètrica  g) geometria:
L’eix de Simetria es troba en la figura central que és un autoretrat de l’autora. Ni Perspectiva  g) Llum:
No hi ha un gran tractament de Llum sinó que juga amb la part més clara del quadre (l’esquerra, que fa Referència al marxisme de forma positiva) i la part més fosca (la dreta, que Eludeix al imperialisme) però no hi ha clarobscurs.

H) Cromatisme

El vermell es distribueix per diferents parts: per La part dreta, voltant la faldilla de Frida, també en el llibre que duu a la mà I en una part del globus terraqüi (a dalt a l’esquerra). El blanc és repetit en El colom, en la barba i en els cabells de Marx. A la faldilla s’aprecia el verd Amb tocs negres , ombrejant-lo, i el blanc en la base. Els ocres es Distribueixen a l’esquerra, travessats per un riu en forma d’arrel, blau. El Blau al cel, fent de fons. El negre en l’ocellot i els cabells de Frida. Lallumi la elecció cromàtica es troben Supeditats al tema.
Interpretació Dels colors: el vermell significa perill, el negre imperialisme, el groc i Altres gammes més clares, es vinculen positivament a la causa marxista i el Blau s’associa amb la serenitat.

5. Antecedents i influències posteriors:

L’obra de Frida Kahlo és extremament personal i la major part reflecteix les Sensacions traumàtiques de la seva experiència vital. No obstant això, en els Quadres de Kahlo es poden rastrejar no només el seu interès per l’art Precolombí, sinó també la seva preocupació política i social, que comparteix Amb els famosos moralistes mexicans Diego Rivera o José Orozco.  Quan el 1938, André Bretón, va visitar Mèxic Va descobrir l’obra de Frida i la va associar amb el grup surrealista. I Malgrat que les seves creacions presentaven un alt grau de similitud amb el Moviment d’avantguarda parisenc, Frida, al final de la seva vida, va rebutjar Aquesta etiqueta.

6. Relacions amb obres Similars de l’autor o escola

Altres obres de l’autora són “Les dues Frides”, pintada el 1939. “La Columna trencada”, del 1944 i “Autoretrat en la Frontera entre Mèxic i els Estats Units”, que va ser pintat el 1932.

7. Diferències amb altres solucions Coetànies

José Clemente Orozco i Alfaro Siqueiros van presentar obres Diferents a les que Frida Kahlo pintava.

8. Funció i significat de l’obra

La funció probablement és el resultat de L’intent de Frida de refugiar-se en de les poques coses que li podien Alleugerir el patiment: la ideologia marxista, la fe en la revolució, i la Pintura.En aquest quadre Frida Expressa la utopia que la seva fe política en el comunisme la podrà alliberar a Ella i a tota la humanitat del patiment. 

9. Context històric i artístic

Des Del punt de vista artístic, aquesta obra, feta a la 2a meitat del S.XX, a les Segones avantguardes, que són les pintades després de la II GM. La capitalitat De l’art es trasllada de París a Nova York on hi ha les grans galeries, els Grans marxants i els grans compradors. Els artistes parteixen de les primeres Avantguardes per crear moviments innovadors, nous mitjans de comunicació Plàstica, busquen ser crítics, provocatius.En Quant al context històric, la “Guerra Freda” (1953 – 1962) havia dividit El món en dos blocs: capitalista i comunista. Durant la dècada dels 80 hi havia Una profunda crisi econòmica i social, cosa que va propiciar un acostament Entre la uníó Soviètica i els Estats Units, que va posar fi a la Guerra Freda i Que va tenir un moment culminant en la caiguda del mur de Berlín al 1989. Aquest fet històric va comportar una nova redistribució geopolítica d'Europa i Un replantejament de les relacions entre les grans potències internacionals. L'any 1991 es va firmar el tractat de Maastricht i es va crear la Uníó Europea, que Anava més enllà que la CEE i implicava una uníó no només comercial, sinó Econòmica i política.

Entradas relacionadas: