Llenguatge preverbal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,05 KB

 

TEA - TRASTORN DE L’ASPECTE AUTISTA

L’autisme és un grup de trastorns del desenvolupament neurològic que es manifesta obstaculitzant l’aprenentatge d’habilitats de comunicació i de relacions socials. Paral·lelament, el desenvolupament també es veu interferit per la presència d’interessos restringits inusualment forts, comportament repetitiu i dificultats per afrontar canvis inesperats. El terme espectre es refereix a una àmplia gamma de símptomes, habilitats i nivells de discapacitat que poden presentar les persones que el pateixen.

ELS DOS GRANS GRUPS DE TEA

L’Autisme Clàssic està associat a dificultats d’aprenentatge (QI per sota la mitjana) i retard en l’adquisició del llenguatge.

La Síndrome d’Asperger comparteix característiques amb l’autisme, però sense les dificultats d’aprenentatge associades (QI en la mitjana o superior a la mitjana) i sense cap tipus de retard de llenguatge.

Els canvis proposats en el DSM-V (Diagnòstic per psiquiatres i psicòlegs)  uneixen aquests subgrups sota l’únic epígraf de Trastorn de l’Espectre Autista.

ÀREES QUE ES VEUEN AFECTADES PEL TEA

Socialització (interacció amb els altres).
Comunicació i llenguatge (absència de comunicació i comprensió literal del llenguatge).
Antipicació i flexibilitat (resistència al canvi)
.

Simbolització (imitació i capacitat de crear significats).

MANIFESTACIONS OBSERVABLES A L’ESCOLA QUE ENS PODEN ALERTAR D’UN POSSIBLE TEA

Dificultats per fer amics i conservar-los. No sap jugar en grup. Acostumen a tenir dificultat per tolerar les variacions i canvis. Resposta fora de lloc. Que no parin de parlar. Impulsivitat, oposicionisme (actiu o passiu), enrabiades, rebel·lia.



Entradas relacionadas: