Que es el llenguatge icònic

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,5 KB

ELS ELEMENTS I EL PROCÉS DE COMUNICACIÓ:


CONCEPTES:

  • Emissor: Es el que inicia intencionadament la comunicació i emet el missatge.
  • Receptor: Es lindividu que rep el missatge.
  • Missatge: Es el contingut de l informació que l emissor desitja transmetre al receptor.
  • Canal: Es el mitjà pel qual ens transmet el missatge. Hi ha de dos tipus:

Canal natural


: el tacte, oral, etc... (aire)

Canal artificial


: Telèfon, Internet, paper, etc.

  • Context: Són les circumstàncies que envolten lacte comunicatiu. Es lentorn el qual és dona. Por interferir: l espai, els sorolls, la qualitat, lentorn, el canal, etc.Codi: Es el conjunt dels signes que es confirmen entre si mitjançant unes pautes molt importants i que han de ser coneguts tan per l emissor com per el receptor.

    ACCIONS QUE ES DAMANEN EN EL PROCÉS DE DESENVOLUPACIÒ:

a)El desenvolupam:ent de idees: pensar que vull dir.
b)Escollir el codi (codificació): elecció del codi, es l utilització que es fa dells.
c)La transmissió: Es l elecció del canal (com ho faré?).
d)La recepció: Es la captació del missatge. Desprès de saber si ha rebut correctament i ho ha comprès.
e)Descodificació: Seria l interpretació del missatge. En mesura que l interlocutor sigui el més similar a les intencions del emissor, es podrà mesurar lèxit del procés comunicatiu.
f)Acceptació: El escollir si el receptor vol continuar amb la conversa.
g)Retroalimentació: Quan el receptor es converteix en emissor, es a dir, si contesta.

2.ADQUISICIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL LLENGUATGE:

Mecanismes interns:

a)Nivell òptim dintel·ligència: El potencial intel·lectual, es un factor que porta a terme un paper important en l adquisició del llenguatge ja que coordina el ritme de progressió del aprenentatge lingüístic i del procés de simbolització. Quan el potencial es un nivell inferior al normal, la progressió de ladquisició del llenguatge serà més lenta i es poden observar retards i deficiència amb repercussions en lexpressió oral.

b)Maduresa fisiològica: Per poder desenvolupar el llenguatge amb condicions normals, es necessari un desenvolupament i una funcionalitat òptima de tots els sistemes integrats en lacte comunicativa.

Mecanismes externs:

a) Estimulació adequada: En l infància es poden afavorir o entorpir laprenentatge. Per aquest motiu, en el procés dadquisició del llenguatge fa falta una estimulació motivadora.
Hem de crear estímuls de diferents intensitats, freqüències i durabilitat, respectan sempre el procés de desenvolupament.

b)Procés dimitació: L imitació es un mecanisme eficaç dadquisició del llenguatge. Es molt important que la persona escolti els adults en el seu entorn natural ja que l imitació es una estratègia per processar i analitzar el llenguatge i així fer-ho servir cada vegada millor.

c)Interacció: L interacció consisteix a qualsevol relació que sestableix entre diferents col·lectius de persones. Amb major comunicació i més persones amb les quals establir-la, millors resultats.

ESTADIS EVOLUTIUS (PIAGET)


a)Intel·ligència sensoriomotriu (0-2 anys)
b)Intel·ligència preoparatoria (2-7 anys)
c)Intel·ligència operatòria concreta
d)Intel·ligència formal

Entradas relacionadas: