Lehia perfektuko ezaugarriak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,2 KB

Lehia perfektua (oso antzekoak diren ondasunak saltzen dituzten enpresa ugari)

Saltzaile kopuru handia: enpresak banaka ez dute botererik eta ezin dute merkatu-prezioan eragin(prezio onartzaileak)

Produktu homogeneoa: Enpresek saldutako produktuak antzekoak dira.

Merkatu irekia: Ekoizleentzat ez dago merkatuan sartzeko ez irteteko oztoporik.

Merkatu gardena: Saltzaile zein erosleek informazio guztia dute prezio kalitate, kostu eta abarrei buruz.

Prezioa merkatuan finkatzen da eta enpresek prezio hori onartu behar dute.

Lehiak, enpresek eraginkorrak izatera bultzatzen ditu, hau da, prezioak eta kostuak minimoak dira eta kontsumitzailea irteten da irabazten.

Epe luzean enpresek ez dute aparteko mozkin ez galerarik izango.

Monopolioa (Enpresa bakar batek produktu baten eskaintza kontrolatzen duenean ematen den merkatu eredua da)

Saltzaile bakarra: Enpresak erabateko boterea da nahi duen prezioa ezartzeko (ez dago lehiarik)

Produktu bakarra

Sarrera-hesiak: Merkatuan enpresa berriak sartzeko oztopo handia.

Lehia perfektuko egoeran baino kantitate txikiagoa ekoizten da prezio garestiagoan, kontsumitzailea kaltetuz.

Sorrera arrazoiak: Baliabide baten kontrol esklusiboa: Produktua ekoizteko ezinbestekoa den lehengaien edo teknologiaren jabe izatea.

Monopolio naturala: Jarduera batzuetan hasierako inbertsioaren beharra dagoenean, eraginkorragoa da enpresa bat egotea asko baino.

Legezko monopolioa:

Estatuaren monopolioak: Estatuak eskaintze du produktua erregimenean.

Patenteak: Asmakizun bat esklusiboki merkaturatzeko eskubidea.

Administrazioa-emakida(kontzesioa):  Estatuak enpresa pribatu bati esleitzen dio zerbitzu baten prestazioa.

Oligopolioa(euren artean elkarmenpekoak diren enpresa gutxi batzuk)

Saltzaile gutxi batzuk       Produktu homogeneo edo bereiztua    Sarrera-hesiak

Elkarmenpekotasuna: Enpresa baten erabakien besteengan eragina dute.

Kolusio gabe (lehia)

Aurrea hartzeko merkataritza-politikak: Lehiakideen jokaera igertzea, norberaren erabakiak hartu aurretik.

Prezio-gerra: Prezioak jaitsi eta sarrerak igo… konstanteki guztien sarrerak jaitsi arte.

Prezioen lidertza: Nagusitasunezko posizioan dagoen enpresak prezioa eta bestelako baldintzak zehaztu.

Kolusioa (lehiarik ez)

Prezioa alde batera utzita lehiatzea: Prezioa adostu eta lehia diseinuan, kalitatean edo beste faktoreen inguruan.

Merkatu banaketa: Ekoizpen kuotak ere ados daitezke.

Monopolio-lehia (Euren produktuak bereizten dituzten enpresa asko lehiatzen diren merkatu eredua da.)

Saltzaile askoProduktu bereiztuak Sarrera-hesiak

Gaur egun ekoizle gehienak euren produktuak lehiakideenetatik bereizten saietzen dira. Bereizketa hori hainbat faktoretan oinarritu daiteke. (Prezioa.Kalitatea.Marka.Kokapena.Publizitatea.Diseinu eta esklusibotasuna)


Entradas relacionadas: