Jurament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,49 KB

 

4.EL JURAMENT DELS HORACIS context Cronològic: 1784

CONTEXT HISTÒRIC:


Regnat de Lluís XVI. Període Convuls i d’agitació social, cinc anys abans de la Revolució Francesa (1789). Consolidació de la classe Burgesa. Procés d’industrialització.  A Espanya: Carles IV.

CONTEXT CULTURAL:


És un període en què un nou grup social agafarà les Regnes de la societat: La burgesia, que per mitjà de les revolucions polítiques Liberals i la revolució industrial posarà fi a l’organització econòmica, Política, social i cultural de l’Antic Règim, donant pas a l’aparició d’un nou Sistema d’organització política: L’Estat liberal i a una nova organització Social, on les persones deixaren de ser súbdits per passar a ser ciutadans, amb Dret s i deures.

Un context històric en que les noves idees de la Il·lustració difonen una Visió del món totalment diferent a l’existent fins aquell moment, prenent com a Base l’ús de la raó i enfrontant-se a una concepció del món basada en la Tradició, l’autoritat i la revelació divina.

ESTILÉs d’estilNeoclàssic, que es desenvolupa a Europa a la segona meitat del Segle XVIII. Es caracteritza per:

1)La utilització de la línia Pura, fugint de les sinuositats barroques. 2)Claredat compositiva, fuig del Sobrecarregament del Barroc i el rococó. 3)Els autors s’inspiren en els models Clàssics i en la temàtica mitològica. 4)Els autors mostren un interès Excepcional per la figura humana.5)En escultura, ús de materials Nobles, marbre i bronze, com a l’antiguitat clàssica.

DESCRIPCIÓ FORMAL


Realitzat en oli Sobre tela.En aquesta obra hi ha predomini Del dibuix sobre el color.
David, amb un dibuix precís modela les figures Amb unes formes clares i rotundes, que recorda les escultures Clàssiques (contorns nítids, modelat escultòric). El modelat clàssic i Escultòric dels cossos és especialment visible en els personatges femenins, on Les túniques i robes destaquen les formes dels cossos recorden a la tècnica Dels “draps mullats”.

El pintor Prioritza la línea recta en els personatges masculins i la línia ondulada en Els femenins, que accentua l’energia, la decisió  i fortalesa dels personatges masculins en Contrast amb la languidesa dels cossos femenins.

Utilitza colors Brillants però freds i amb una gamma limitada on predominen vermells, Grisos i ocres.
Destaca el vermell, que l’autor utilitza en les tres Parts en què es divideix el quadre i que permet al pintor equilibrar Cromàticament l'escena.
Aquesta sensació d’equilibri també és veu reforçada Per la utilització de les tonalitats blanquinoses en els dos extrems Del quadre.

La llum que és Projectada des de l'esquerra fora del quadre,  aproxima les figures a l'espectador Mentre allunya el fons arquitectònic. Al mateix temps, l'ombra que Projecten els cossos dels tres germans accentua la impressió de la decisió En el seu pas endavant i fa ressaltar el dramatisme contingut del seu gest.

El tema principal Està al centre del quadre (les mans i les espases són el punt central).

La composició és racional, Simètrica, equilibrada i tancada.
Presenta un gran equilibri, cercant la Claredat expositiva.
L'esquema Compositiu és senzill i ordenat:
la triple arcada toscana del fons Coincideix perfectament amb els tres grups de personatges; els germans, el Pare i les dones. Hi ha una perfecta integració de les figures en un espai Arquitectònic.

Hi ha una constant En l’ús del número tres: 3 arcs, 3 germans, 3 dones, 3 espases...).
Composició racional perfectament estructurada en base a les tres arcades Del fons que emmarquen els tres grups de personatges representats.

També presenta Profunditat, ja que  l’espai es Representa fonamentalment amb una aplicació perfecta de la perspectiva Lineal (cònica o geomètrica) marcada pels murs laterals i per l'empedrat Del terra i que presenta el punt de fuga o centre en l’espases.
La Creació de l’espai es  reforça Mitjançant la llum (il·luminació del primer pla en contrast amb la Penombra del fons). 

Entradas relacionadas: